Doua companii contesta licitatia castigata de Kantar Media pentru masurarea audientelor TV din 2012
Licitatia prin care compania Kantar Media a fost aleasa sa masoare audientele TV incepand de anul viitor este contestata de doua dintre companiile participante, MediaResearch si actualul furnizor al datelor de audienta, GfK Romania, dupa cum au spus pentru HotNews.ro reprezentanti ai acestora.
Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor, a spus la randul sau pentru HotNews.ro ca ARMA a primit o notificare din partea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor in privinta celor doua contestatii. Ea a precizat ca ARMA a transmis Consiliului raspunsurile sale, decizia CNSC fiind asteptata in perioada imediat urmatoare.
Procesul de selectie a viitorului furnizor al studiului national de masurare a audientei TV s-a desfasurat pe parcursul anului trecut si s-a finalizat la 17 ianuarie 2011. Atunci, Comisia Paritara formata din cinci membri CNA, cinci reprezentanti ai posturilor de televiziune si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate a decis ca audientele sa fie masurate, de la 1 ianuarie 2012, de compania Kantar Media. La licitatie au mai participat GfK Romania, MediaResearch si Nielsen Company. Datele de audienta sunt instrumentul folosit pentru achizitionarea spatiului de publicitate TV.
- Vezi detalii despre decizia finala a comisiei de licitatie aici
- Vezi ce spune Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor, despre procesul de selectie aici
Reprezentanti ai companiei MediaResearch (Republica Ceha) au spus pentru HotNews.ro ca aceasta a depus in data de 27 ianuarie o contestatie in care reclama:
- lipsa de transparenta cu privire la documentatia de atribuire a contractului, deoarece aceasta nu a cuprins informatii detaliate si complete privind criteriile de atribuire
- inexistenta unui sistem de factori de evaluare a ofertelor si faptul ca documentatia de atribuire nu a stabilit ponderi relative ale acestor factori, un algoritm de calcul sau o metodologie de punctare a avantajelor
- faptul ca nu a fost precizat un termen limita pana la care puteau fi depuse contestatii
- faptul ca nu au fost detaliate avantajele ofertei castigatoare in raport cu oferta MediaResearch
Reprezentantii MediaResearch au spus ca aceasta companie a cerut lamuriri de la organizatorii licitatiei, insa a primit in raspuns doar un comunicat de presa.
Tot saptamana trecuta, GfK Romania, care furnizeaza Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei datele de audienta TV de la inceputul lui 2008 pana la sfarsitul acestui an, a contestat la randul sau licitatia. Potrivit lui Andi Dumitrescu, director general GfK Romania, aceasta companie contesta doua aspecte:
- „Nerespectarea transparentei procesului decizional in conditiile in care CNA, ca institutie publica si co-participant in procesul de selectie a castigatorului SNMATV, trebuia, dimpotriva, sa fie garantul unei transparente absolute. Despre ce fel de transparenta trebuie sa vorbim in conditiile in care mecanismul licitatiei nu prevede niciun mecanism de atac, nicio eventuala posibilitate de contestare a deciziilor?”
- „GfK se considera dezavantajata deoarece, dupa depunerea ofertei tehnice pentru licitatie, COMPAR (Comisia Paritara) i-a cerut o alta oferta, pentru panel nou, desi acest lucru nu era prevazut in caietul de sarcini. Mai mult decat atat, ni s-a cerut doar o oferta financiara, nu si una tehnica. Apreciem ca acest demers a fost facut special cu scopul de a forta GfK sa ofere un pret mai mare, lucru care sa ne defavorizeze in acest proces.”
Inca din momentul cand a fost anuntat rezultatul licitatiei, Andi Dumitrescu, a reclamat intr-o declaratie de presa „lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor TV si furnizorul curent al acestui serviciu”, situatie prezentata drept „unica in oricare dintre tarile membre ale UE. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului.”