Victor Kapra: Avem o groaza de site-uri cu continut superficial
HotNews.ro
Victor Kapra, consultant de comunicare, blogger si pana de curand manager online la Publimedia, s-a aflat miercuri in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre eficientizarea bugetelor de comunicare in 2009, in contextul crizei, ultimele gaselnite Web 2.0 si viata pe cont propriu a consultantului, prin comparatie cu apartenenta la un mare grup media (Publimedia/Sarbu).
- Intalnirea s-a incheiat
Fragmente din discutia online
- Ce înseamnă să fii “prea” contectat: “Cat despre specialistul devenit super-specialist prin conectare 24/24, aceasta e o prostie. O prostie pe care o inteleg pentru ca si eu m-am surprins intr-o vreme consultandu-mi blackberry-ul imediat cum m-am trezit, in pat, inainte de a face orice altceva. E o capcana – sper sa nu supar pe cineva. Ori nu exista priceperea de a delega responsabilitati, ori e frica de a pierde postul, ori viata reala e searbada si atunci munca devine un refugiu.”
- Consultant (cum este în prezent Victor Kapra) vs. manager într-un mare grup (cum a fost la Publimedia până în noiembrie 2008): “Munca pe cont propriu, cu riscurile de rigoare, te disciplineaza. Inveti sa-ti tii agenda, sa ordonezi prioritatile. In acelasi timp ai niste avantaje extraordinare: programul este flexibil, devii mai creativ, mai senin. Secretul este sa lasi lucrurile sa creasca natural. Obiectivele nerealiste aduc in final frustrari. (…) Acum cativa ani, a lucra de acasa, din cafenea sau din aeroport reprezenta un vis frumos. Datorita dezvoltarii tehnologiilor de comunicatie, acum aceasta modalitate de lucru a devenit banala si permite mobilitatea freelancerului. Biroul meu poate fi practic oriunde ma simt bine, cu conditia sa am acces la Internet mobil.
- Consultantul extern vine un avantaj interesant pentru orice organizatie: poate fi angajat pe perioade scurte de timp, pe proiecte punctuale, si poate fi „concediat” in orice moment :). Totodata, prezinta si avantajul ca vine cu o privire proaspata asupra necesitatilor companiei care l-a solicitat si cu know-how-ul dobandit in mai multe locuri.”
- Cum va arăta internetul în 2020: “Zona serviciilor în lumi virtuale e de mare viitor. (…) De asemenea, cred că vor apărea aplicatii interesante in zona internetului semantic, a internetului „inteligent”, capabil sa combine informatiile in structuri noi si mai ales sa le aleaga pe cele relevante.”
- Blogurile şi banii pe recesiune: “Nu cred ca recesiunea economica va avea vreun efect semnificativ asupra blogurilor. Indraznesc, totusi, sa cred ca blogurile vor fi luate mai mult in calcul de catre advertiseri drept canal de comunicare, tocmai pentru ca bugetele sunt mai mici si se cere mai multa eficienta.”
- Zonele de conţinut unde se va monetiza pe web: “Orice site care aduce informatie elaborata, sfaturi, sugestii intr-un domeniu de interes general.
- Aici este problema in .ro: avem o groaza de site-uri cu continut superficial. Citesti un articol care poate parea util dupa titlul si la final nu ramai cu nimic.
- Oricine va face un site cu continut inteligent si atent lucrat pe nevoile si preocuparile esentiale ale omului – hrana, sex, sanatate, bani, job, va castiga mai devreme sau mai tarziu, daca e consecvent. Insa si productia de continut pentru online e o arta.“
- Greşeli pe care le poate face o companie în online: “1) Sa improvizeze. 2) Sa nu lucreze cu profesionisti. 3) Sa se descurajeze dupa un eventual rezultat mediocru. 4) Sa nu-si treaca in planul de perfectionare a personalului propriu cursuri de pregatire in domeniul comunicarii digitale. 5) Sa prevada un proiect pentru online, doar pentru ca asa e la moda.“
Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro
- 4 ianuarie 2009: Laurentiu Ionete, Intact/Antena, despre criza din publicitate
- 11 februarie 2009: Grig Davidovitz, profesor de jurnalism din Israel: „Daca publicul are nevoie de jurnalism de calitate, acesta va continua sa existe”
- 18 februarie 2009: Calin Rotarus (ARBOinteractive) despre evolutia bugetelor de online in 2009
Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.