Sari direct la conținut

Alfa Romeo 8C Competizione – cel mai frumos supercar al anului

HotNews.ro

Alfa Romeo 8C Competizione a fost incoronat cu titlul “Cel mai frumos supercar al anului”, la editia 22 a evenimentului “Festival Automobile International” din Franta. Presedintele manifestatiei, Remi Depoix, a inmanat pentru a doua oara consecutiv acest titlu reprezentantilor Alfa Romeo, dupa ce la editia precedenta a fost premiat coupe-ul Brera.

8C Competizione a surclasat rivalele Lamborghini Murcielago LP640, Audi R8 si Porsche 911 Turbo.

Proiectat de Alfa Romeo, exclusivul model granturismo 8C Competizione deriva direct din conceptul care a starnit admiratia presei specializate, a pasionatilor marcii si a intregului public la Salonul de la Frankfurt din 2003. Dezvoltarea sa, bazata pe experienta polului sportiv Alfa – Maserati, s-a realizat integrandu-se functiile de proiectare Alfa Romeo cu cele de productie Maserati.

Alfa Romeo 8C Competizione se inspira din trecutul marcii italiene, termenul Competizione este un omagiu pentru modelul 6C 2500 Competizione, coupe pilotat in 1950 de echipajul Fangio – Zanardi in celebra cursa Mille Miglia. Sigla 8C a distins, in anii ’30 si ’40, bolizii de serie si de curse echipati cu motorul in opt cilindri realizat de proiectantul Vittorio Jano.

Designul agresiv si seducator este opera Centrului de Stil Alfa Romeo. Atentia designerilor italieni s-a concentrat asupra obtinerea unui efect de apasare aerodinamica negativ care contribuie la cresterea stabilitatii vehiculului la viteze ridicate.

Designul inovator anticipeaza elemente si proportii ale modelelor Cuore Sportivo ale viitorului, in el regasindu-se genele de la 33 Coupe Stradale la Giulia TZ.

“Inima” modelului 8C Competizione este un motor cu opt cilindri in V cu capacitatea de 4691 centimetri cubi, care dezvolta 450 cai-putere la 7000 de rotatii pe minut si un cuplu maxim de 470 Newtonmetri la 4750 de rotatii pe minut.

Blocul motor este din aluminiu cu 5 paliere pentru a asigura o rigiditate ridicata a structurii si pierderi reduse de lucru mecanic prin frecare, iar chiulasele sunt din aliaj de aluminiu. Cutia de viteze cu sase trepte, cu selectie computerizata a rapoartelor, a fost proiectat pentru a garanta schimbari foarte rapide ale treptelor de viteza.

Principala caracteristica a interiorului este determinata de folosirea pe scara larga a materialelor din aliaj pentru realizarea plansei de bord si a componentelor interioare. Astfel, s-au adoptat scaune ergonomice, din fibra de carbon, care pot fi reglate si personalizate pe baza particularitatilor fizice ale pilotului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro