Sari direct la conținut

Asocierea Aktor-Euroconstruct va construi pentru circa 30 de milioane de euro "ciotul" de 3 km al autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti din zona de nord a Capitalei

HotNews.ro
Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, Foto: Agerpres
Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, Foto: Agerpres

​Asocierea Aktor (Grecia) – EuroConstruct Trading 98 (Romania) a castigat contractul pentru constructia „ciotului” de 3,3 km din autostrada Bucuresti – Ploiesti care intra in Capitala prin zona Petricani. Valoarea ofertei Aktor-Euroconstruct pentru contractul ce vizeaza si finalizarea nodurilor rutiere de la Moara Vlasiei si de la Soseaua de Centura este de circa 130 de milioane de lei, circa 75% din cat estimase la licitatie Compania de Autostrazi.

Asocierea Aktor – EuroContruct Trading 98 care a ofertat aproximativ 129,2 mil. lei, adica circa 75% din valoarea estimata de catre CNADNR de 173 milioane lei. Oferta Aktor-Euroconstruct a fost pe locul doi la licitatie, dupa oferta asocierii Serenissima Construzioni – Luca Way SRL de circa 87,8 mil lei (51%).

„Durata contractului este 70 luni din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor”, informeaza CNADNR.

„În prezent, procedura de achiziţie publică se află în perioada de depunere a unor posibile contestaţii împotriva rezultatului procedurii”, mai informeaza Compania de Autostrazi.

Proiectarea si executia finala a primilor 3,3 km din autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti, din zona Petricani si pana la soseaua Popasului, la pachet cu finalizarea lucrarilor la nodurile rutiere Centura Bucuresti (km 6+500) si Moara Vlasiei (km 19+500) a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi (CNADNR), pe 15 mai, la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

De ce costa atata de mult finalizarea unui „ciot” de autostrada?

A3 Bucuresti - Moara Vlasiei

A3 Bucuresti – Moara Vlasiei (tronsonul galben este cel licitat)

Foto: Hotnews

Desi valoarea estimata a contractului de circa 39 de milioane de euro pentru cei 3,3 kilometri de autostrada pare mare la prima vedere, trebuie precizat ca sectorul de autostrada in cauza este unul cu cate trei benzi pe sens si prevede si realizarea a doua poduri pentru autostrada, unul peste strada Popasului si altul peste calea ferata Bucuresti-Constanta.

In plus, pe langa finalizarea celor doua mari noduri incluse in contract (Centura Bucuresti si Moara Vlasiei), proiectul vizeaza si amenajarea unor noduri rutiere la Strada Popasului si in zona Gherghitei-Petricani.

Decizia de relicitare a proiectului vine dupa ce in perioada februarie-martie CNADNR a facut receptia lucrarilor pentru tronsonul cuprins intre km 3,32 si 7,4, iar pentru prima bucata a reziliat contractul cu compania italiana Impresa Pizzarotti.

Vechiul contract pentru „ciotul” de autostrada, una din cele mai paguboase afaceri pentru Compania de Autostrazi

Este vorba de unul dintre cele mai paguboase contracte de autostrazi semnate si derulate de autoritatile romane, in care dupa opt ani de lucrari si costuri umflate cu peste 30%, bucata de 19 km dintre Bucuresti si Moara Vlasiei nu a fost finalizata. Ba mai mult, constructorul a dat judecata statul si, in prima instanta, a primit despagubiri de circa 8,6 milioane de euro, desi ceruse aproape 88 de milioane de euro.

Pe scurt, in 2007, prin firma Impresa Pizzarotti, a fost demarata constructia primilor 19 km din autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti, din Capitala si pana la Moara Vlasiei. Opt ani mai tarziu nu doar ca proiectul nu inca e finalizat, dar lucrarile au fost practic suspendate in ultimele luni si contractul pentru primii 3 km a fost reziliat.

Desi parte din autostrada a fost deschisa in vara lui 2012, lucrarile nu erau terminate, iar constructorul a continuat proiectul cu termen de finalizare anul 2015. Chiar si asa, inca din 2012 constructorul a trimis in judecata statul roman si a cerut 88 de milioane de euro despagubiri si costuri suplimentare, argumentand ca statul a schimbat datele proiectului si a tergiversat procedurile de predare a terenurilor.

Toate acestea la un contract care valora initial 117 milioane de euro, dar care a fost modificat de mai multe ori, iar valoarea a fost majorata prin acte aditionale cu peste 30%, ajungandu-se la circa 153 de milioane de euro pentru doar 15 km de autostrada nefinalizati in totalitate.

HotNews.ro a scris pe larg despre acest subiect si a analizat in detaliu de ce povestea „ciotului” din autostrada A3 care intra in Bucuresti poate fi considerata cea mai controversata dintre afecerile rutiere:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro