Sari direct la conținut

Autostrada pe Valea Prahovei: Centura Comarnic, licitată vara asta / La Bușteni autostrada va ocoli stațiunea printr-un tunel

HotNews.ro
Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov), Foto: Hotnews
Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov), Foto: Hotnews

Centura Comarnic, 7 kilometri la profil de autostradă va fi scoasă la licitația de proiectare și execuție în această vară. Pentru restul autostrăzii A3 de la Ploiești la Râșnov va fi scoasă la licitație proiectarea, iar de la Sinaia spre Nord tot traseul va avea un aliniament nou. La Bușteni, unde inițial s-a discutat de o autostradă-centură precum la Comarnic, s-a decis ca drumul de mare viteză să ocolească stațiunea printr-un tunel.

Informațiile au fost dezvăluite marți de către șefa CNAIR, Mariana Ioniță, la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București. Potrivit acesteia, la Comarnic va fi realizată autostrada A3 pe o lungime de 7 km cât să ocolească localitatea, iar la Bușteni se va face un tunel care să ocolească stațiunea.

„Pe lângă măsurile de fluidizare pe perioada de proiectare și execuție a acestei autostrăzi vom avea și un proiect separat pentru varianta ocolitoare Comarnic. Nu vorbim de varianta ocolitoare la Bușteni pentru că autostrada va fi prin tunel. Din analizele făcute cu cei de la mediu, ținând cont de potențialul turistic al zonei. Centura Comarnic, 7 km cu profil de autostradă, lucrăm acum la caietul de sarcini, la partea tehnică pentru proiectare și execuție. Până în 20 iulie avem termen să-l predăm colegilor de la achiziții. În această vară va fi lansată la licitație proiectarea și execuția variantei ocolitoare Comarnic la nivel de autostradă”, a spus Ioniță.

„Au fost discuții purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar și în 2018 când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut niște analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ținând cont de cerințele directivelor europene pe mediu, ținând cont de potențialul turistic al Bușteniului, având în vedere și faptul că s-au construit și foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluție este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va venio cu propunerile de alternative”, a mai spus șefa CNAIR.

Centura va fi realizată cu bani europeni, iar CNAIR lucrează deja la aplicația pentru fonduri europene.

În ceea ce privește restul de tronsoane de la Ploiești până la Râșnov, CNAIR lucrează acum la documentația de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic.

„Suntem și în negocieri și cu bănci europene pentru un eventual împrumut”, a mai spus Șefa CNAIR.

„De la Ploiești și până la intrare în Sinaia, din ce am analizat noi, se va păstra traseul”, a explicat și Gabriel Budescu, de la Direcția Inginerie, Studii și Investigații din CNAIR.

„De la intrarea în Sinaia, pe zona stațiunilor va trebui să venim cu un aliniament nou. Sunt zone Natura 2000, s-a construit foarte mult. Doar în zona Bușteni ar însemna să demolăm undeva la 80 de imobile. Atunci se va veni cu un nou aliniament de la intrare în Sinaia și Până la Râșnov”, a mai spus directorul din CNAIR.

Revizuirea Studiului de Fezabilitate, obținerea avizelor de mediu și realizarea Proiectului tehnic ar urma să dureze 36 de luni, iar apoi proiectul ar merge direct la licitația pentru execuție.

„Termenul este unul estimat. Se vor analiza secțiuni care vor fi avansate în paralel”, a mai precizat șefa CNAIR.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro