Bugetul televiziunii publice, aprobat de Consiliul de Administratie al TVR. Cheltuielile cu personalul institutiei sunt reduse cu 20%
Consiliul de Administratie al TVR a aprobat, marti, bugetul televiziunii publice pe anul in curs, cheltuielile cu personalul institutiei fiind reduse cu 20% fata de perioada precedenta, au declarat pentru Mediafax reprezentantii Televiziunii Romane. Consiliul de Administratie al TVR analizase proiectul de buget al Televiziunii Romane pentru 2012 si in sedintele din 16 si 22 martie, fara insa a-l aproba. Membrii CA i-au cerut presedintelui-director general, Alexandru Lazescu, reducerea substantiala a bugetului, in conditiile in care televiziunea publica are un deficit de peste 110 milioane de euro. In sedinta de marti, CA a decis sa aprobe bugetul, care prevede si faptul ca fondul de salarii este redus cu 4% fata de anul 2011.
Intr-un comunicat remis pe 23 martie, reprezentantii TVR aratau ca, in proiectul de buget inaintat membrilor CA, cheltuielile cu personalul sunt reduse cu 20% fata de perioada precedenta. „Cheltuielile cu personalul (care includ si ore suplimentare, bonusuri, prime de vacanta) sunt cea mai importanta componenta a costurilor institutiei”, se mai spunea in comunicat, precizandu-se, totodata, ca „bugetul propus incearca sa echilibreze cheltuielile operationale cu veniturile operationale, in conditiile in care TVR are pierderi cumulate din 2006 pana in prezent”.
Alexandru Lazescu, presedintele-directorul general TVR, declara, pe 21 decembrie, intr-o interventie pe care a avut-o in direct la TVR 1, ca reforma Televiziunii Romane va incepe in luna ianuarie si presupune reducerea cu 25% a cheltuielilor cu personalul, fapt care va implica si reducerea numarului angajatilor institutiei cu circa 10%.
El a mai spus ca, incepand din 2006, an de an, TVR a acumulat pierderi, iar datoriile s-au propagat, fapt ce a dus la situatia in care, in decembrie 2011, institutia avea pierderi cumulate de 100 de milioane de euro. Pe de alta parte, el a atras atentia ca pierderea fiscala cumulata in perioada 2006 – iunie 2010, la preluarea mandatului de catre noul Consiliu de Administratie (30 iunie 2010), era de circa 61 de milioane de euro. La aceasta suma s-au adaugat alte obligatii contractuale antamate de fostele conduceri ale Televiziunii Romane, care au condus la deficitul din prezent si continua sa il adanceasca, intrucat cele mai multe dintre aceste contracte sunt scadente in perioada 2010-2012.
Parlamentul a aprobat, in luna decembrie, ca TVR sa primeasca pentru a-si desfasura activitatea pe anul 2012 o suma de la bugetul de stat in cuantum de 150.182.000 de lei. Potrivit proiectului de buget al TVR pe 2012, SRTv a obtinut de la bugetul de stat o suma cu 13,26% mai mica fata de anul 2011, cand institutia a beneficiat de la bugetul de stat de o suma de 173.138.000 de lei.
Suma pe care TVR a primit-o de la bugetul de stat reprezinta insa numai 31% din sursele de finantare ale Televiziunii Romane, in timp ce restul de 69% reprezinta finantarea din propriile venituri, respectiv din sumele incasate din realizarea obiectului de activitate, taxa TV, sume incasate din publicitate etc.
Pe de alta parte, banii pe care ii primeste TVR de la bugetul de stat merg ulterior la Societatea Nationala de Radiocomunicatii care asigura emisia canalelor Televiziunii Publice, iar o parte sunt folositi pentru functionarea TVR International.
Cu statut de institutie publica, Societatea Romana de Televiziune are in portofoliu sase televiziuni – TVR 1, TVR 2, TVR Cultural, TVR 3, TVR Info si TVR International. SRTv detine si o televiziune experimentala, care emite in sistem High Definition – TVR HD, dar si cinci studiouri teritoriale, la Cluj, Iasi, Timisoara, Craiova si Targu Mures. Societatea Romana de Televiziune are in prezent 3.300 de angajati.