Sari direct la conținut

Business Report: Cine ar putea veni in locul Nokia la Jucu. Negocierile sunt pe ultima suta de metri; "Cosmarul" Asmita Gardens: Alpha Bank pierde 20 mil. euro, iar dezvoltatorii 25 mil. euro; Gheorghe Ialomitianu: "Mai bine cresti investitiile decat sa reduci taxele"; Windows, peste iPhone in trei ani

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Concurenta intre dobanzile depozitelor pe termen scurt si cele pe termen lung. O parte din jucatorii mici din sistemul bancar, dupa valoarea activelor, incearca sa atraga economiile clientilor, prin castiguri mai mari la depozitele pe termen scurt, fata de cele pe termen lung. Explicatia bancilor privind diferenta dintre dobanzi este pusa pe seama strategiei fiecarei institutii de credit in parte. Laszlo Diosi, presedintele OTP Bank, ne-a declarat ca dobanzile mai mici pe perioade de un an se datoreaza estimarilor bune privind „managementul inflatiei” si scaderea indiceului Robor. In plus, dobanzile practicate de banci sunt legate de comportamentul de economisire al clientilor. Presedintele OTP Bank ne-a precizat ca, in zona Europei de Est, 98% din populatie constituie depozite pe termen scurt, scrie Bursa.ro.

„Cosmarul” Asmita Gardens: Alpha Bank pierde 20 mil. euro, iar dezvoltatorii 25 mil. euro. Grecii de la Alpha Bank sunt nevoiti sa isi asume o pierdere de circa 20 mil. euro de pe urma „colapsului” in care a intrat ansamblul rezidential Asmita Gardens. Banca are de recuperat 70 mil. euro, insa suma obtinuta din vanzarea locuintelor ramase va ajunge, in cel mai bun caz, la circa 53 mil. euro. In data de 13 ianuarie 2012, administratorul judiciar al proiectului, firma Euro Insol, a intocmit tabelul preliminar al creditorilor, iar in 19 ianuarie a avut loc prima adunare a creditorilor in care a fost aprobat raportul administratorului. Analiza intocmita de Euro Insol indica o datorie totala de circa 110 mil. euro, insa la masa credala s-au revendicat doar 101 mil. euro, restul de 9 mil. euro au fost acceptati ca pierdere de creditori din zona de servicii. Principalul creditor este Alpha Bank, care detine o pondere de 70% in totalul datoriilor, urmat de dezvoltatorii proiectului: companiile Charlemagne si Asmita Group, care au revendicat circa 25 mil. euro, anunta Capital.ro.

Cine ar putea veni in locul Nokia la Jucu. Negocierile sunt pe ultima suta de metri. Halele fostei fabrici Nokia de la Jucu ar putea fi preluate de producatorul italian de electrocasnice De’Longhi. Presedintele Consiliului Judetean Cluj Alin Tise a declarat vineri ca institutia pe care o conduce se afla in acest moment pe ultima suta de metri in ceea ce priveste negocierile pentru atragerea unei companii in parcul industrial din Jucu. Producatorul italian de electrocasnice De’Longhi se afla in discutii avansate cu reprezentantii Consiliului Judetean Cluj pentru preluarea fostei fabrici Nokia de la Jucu, arata surse din piata. Se negociaza in prezent cu 5 operatori economici, insa cu doi dintre ei negocierile sunt avansate, a declarat pentru Alin Tise, presedintele CJ Cluj. Potrivit unor surse din piata, investitorul care ar putea prelua halele Nokia de la Jucu este compania italiana de electrocasnice De’Longhi, informeaza Money.ro.

Gheorghe Ialomitianu: „Mai bine cresti investitiile decat sa reduci taxele”. Gheorghe Ialomitianu, ministrul finantelor, spune ca proiectele de investitii cu bani publici reprezinta cea mai buna modalitate de a sustine firmele. Daca ar fi sa aleaga, pentru a incuraja economia sa iasa din criza, intre investitiile publice si reducerea fiscalitatii, ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu, ar opta pentru prima solutie. „De ce ne gandim doar la reducerea de impozite si taxe? Sa nu credeti ca in mediul de afaceri lucrul acesta este asteptat din toate partile. Nu! Sigur, daca se intampla e un lucru bine-venit, dar mai important e sa aloci bani pentru investitii publice decat sa reduci taxe, pentru ca automat ai o crestere pe orizontala”, a declarat seful Finantelor, intr-un interviu acordat revistei „Capital”. Care sunt argumentele lui Ialomitianu? Acesta spune ca investitiile in infrastructura rutiera si in zona rurala automat produc efecte pe orizontala in constructii, in timp ce nu toate firmele beneficiaza de eventualele reduceri de impozite si taxe, scrie EVZ.

Windows, peste iPhone in trei ani. Sistemul de operare pentru dispozitive mobile, Windows Phone, ar putea deveni a doua cea mai populara platforma pentru smartphone-uri in 2015, anticipa specialistii de la firma de analiza iSuppli. Specialistii, citati de presa britanica, spun ca nu se pune problema ca Android sa pice de pe locul intai, cota sistemului dezvoltat de Google urmand sa creasca de la 47,4% in 2011 la 58,1% peste trei ani. Lucrurile se vor schimba in lupta celor de pe locurile inferioare ale clasamentului. Astfel, Apple porneste in 2012 de la o cota de piata de 18% si ar putea scadea discret pana in 2015, la 16,6%, ajungand pe locul al treilea. Windows Phone, dezvoltat de Microsoft, a fost considerat pana acum doar un sistem de operare de nisa, desi reactiile utilizatorilor au fost pozitive, iar multi l-au considerat a fi la un nivel superior Android sau iOS. Acest lucru, combinat si cu faptul ca nu foarte multi producatori au ales o platforma pe care oamenii nu o cunosteau, a dus la o cota de piata dezamagitoare: 1,9%. Insa, semne bune viitorul are: conform iSuppli, 16,7% din piata de smartphone-uri va fi detinuta de platforma Microsoft in 2015, anunta Adevarul.

Povestea primului mare proiect al Capitalei pe bani europeni. De ce a fost intarziat cu anii. Desi a fost aprobat inca din februarie 2008, proiectul pasajului de la Piata Sudului nu a fost realizat nici acum, dupa aproape patru ani. Mai mult, nu exista nici macar proiectul tehnic, insa edilii sustin ca nu sunt intarzieri si ca sunt in grafic cu procedurile pentru a obtine finantare europeana. Abia la sfarsitul anului trecut, municipalitatea a demarat licitatia pentru achizitia serviciilor de proiectare si asistenta tehnica pentru pasajul de la Piata Sudului. Pana la sfarsitul lunii ianuarie, asteapta ofertele din partea celor interesati, valoarea estimata a investitiei fiind de patru milioane de lei fara TVA. Proiectul ar trebui realizat in cel mult o luna si jumatate, dupa care firma castigatoare va acorda asistenta tehnica la executia acestuia care va dura 18 luni. Proiectul pasajului nu este nou, el fiind aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti inca din februarie 2008, iar la momentul respectiv edilii au promis ca pana in 2010 va fi gata. La vremea respectiva, proiectul costa aproape 20 de milioane de euro, iar doi ani mai tarziu, valoarea lui a crescut la 30 de milioane de euro, informeaza Romania Libera.

Noul Consiliu BVB isi intarzie validarea. Noua conducere a Bursei de Valori Bucuresti nu se grabeste sa fie validata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), desi au trecut doua saptamani de la alegeri. Gabriela Anghelache, presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, ne-a declarat ieri: „Nu am primit inca actele necesare pentru validarea conducerii BVB. CNVM poate incheia acest proces in doua zile”. Doamna Gabriela Anghelache ne-a mai spus ca actele pe care membrii noului Consiliu de Administratie trebuie sa le trimita la CNVM sunt cazierul fiscal, cazierul judiciar, CV-ul actualizat si declaratia de incompatibilitate. Directorul general adjunct al Intercapital Invest ne-a spus ca este posibil ca unii dintre administratorii alesi sa nu isi fi trimis inca actele necesare avizarii, scrie Bursa.ro.

Piata europeana – ce a fost in 2011, ce va fi in 2012. Anul 2011 a fost unul dificil pentru constructorii francezi, in duelul lor traditional cu rivalii germani si nu numai. In timp ce Renault a pierdut pozitia a doua la nivel european, in favoarea lui Ford, Peugeot si Citroen nu au reusit nici macar impreuna sa aiba rezultate peste cele obtinute de marca Volkswagen, de una singura. La nivel european (28 de tari, printre care 25 din cele 27 membre UE, fara Malta si Cipru, plus Elvetia, Norvegia si Islanda), volumele de vanzari la autoturisme au scazut in 2011 cu circa 200.000 de unitati (-1,4% comparativ cu anul precedent), la 13,573 milioane de unitati. Interesanta si contradictorie a fost si evolutia pietelor nationale de top: in timp ce Germania a avut cresteri (+250.000 de unitati), majoritatea pietelor importante au avut scaderi: Franta -50.000, Marea Britanie -90.000, Italia -210.000 sau Spania -170.000, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro