Sari direct la conținut

Business Report: Cum schimba noua taxa auto preturile masinilor in leasing; Andreea Paul Vass: Proiecte in faza de intentie de 1,5 miliarde euro pentru 2012; Ce nu stiai despre Nouriel Roubini: Isi tine banii cash; Care sunt salariile minime in Europa; Skoda testeaza o flota electrica

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Andreea Paul Vass: Proiecte in faza de intentie de 1,5 miliarde euro pentru 2012. Interviu cu doamna Andreea Paul Vass, consilier pe probleme economice al premierului Emil Boc. Reporter: Ce proiecte de investitii straine se afla, in prezent, in desfasurare in tara noastra? Andreea Paul Vass: La finalul anului 2011, in lunile octombrie-noiembrie, au fost lansate sase proiecte majore de investitii, in valoare de aproape 190 milioane euro, care au condus la crearea a 1930 de locuri de munca. Este vorba despre patru companii americane („Toro”, „Honeywell Friction”, „Delphi Diesel” si „Flextronix”), o companie din Japonia (Yazaki) si una din Grecia („Olympus Dairy Ind”). Sectoarele au fost diverse, pornind de la industria alimentara, pana la electronica in domeniul medical, insa preferat a ramas sectorul componentelor auto, scrie Bursa.ro.

Ce nu stiai despre Nouriel Roubini: Isi tine banii cash. Profetul crizei, cunoscut si ca Dr. Doom, profesorul de economie Nouriel Roubini nu este un investitor activ si prefera sa tina banii cash sau in instrumente foarte lichide, a spus el intr-un interviu acordat publicatiei canadiene „The Globe and Mail”. Totusi, Roubini nu evita in totalitate piata bursiera. El spune, insa, ca detinerile de actiuni variaza mereu. „Nu sunt un investitor activ. In 2007, cand am devenit ingrijorat de criza financiara internationala, am mutat tot ce aveam in cash si in alte instrumente lichide”, isi aminteste profetul crizei. Potrivit acestuia, „investitorii ar trebui sa investeasca pe termen lung, asa ca eu nu cumpar si vand”. Roubini spune ca, de obicei, isi tine investitiile pe indicele clasic de actiuni la nivel mondial si diversificat in SUA si pe pietele globale si emergente. Ce face Dr. Doom atunci cand simte ca riscul in piata creste? „Imi reduc detinerea de actiuni din intreaga lume si mut banii in active lichide ” insa foarte neregulat”, afirma acesta. De altfel, anul trecut Roubini a postat pe Twitter un mesaj care s-ar raspandit viral in toata lumea: „Cash-ul este rege in 2011!”, anunta Capital.ro.

Concurenta pentru S&P, Moody’s si Fitch: Europa ar putea avea din acest an propria sa agentie de rating. Europa ar putea avea din acest an propria sa agentie independenta de rating, care sa concureze Standard&Poor’s, Moody’s si Fitch, potrivit omului de afaceri german Roland Berger, care vrea sa infiinteze in acest scop o organizatie non-profit, sub forma unei fundatii. Planurile de infiintare a agentiei sunt in faza avansata, iar noua institutie privata ar putea incepe activitatea cel mai devreme in prima jumatate a acestui an, a declarat Berger publicatiei italiene Corriere della Sera. Omul de afaceri, fondator al unei companii de consultanta care ii poarta numele, a promovat initiativa pe langa guvernele europene si companii, pentru a atrage sprijin si finantare pentru noua agentie si spera ca a obtinut 300 de milioane de euro din partea investitorilor. „Modelul propus este al unei agentii ale carei servicii sunt platite de clienti, care au interesul sa obtina rezultate obiective”, a explicat Berger, informeaza Money.ro.

Cum schimba noua taxa auto preturile masinilor in leasing. Piata de leasing e lovita din trei parti de noua taxa auto. In cateva mii de cazuri, legea actioneaza retroactiv, produsul buy-back poate disparea si apare ceva nou: „masinile-fantoma”. Contractele de leasing semnate inainte de ianuarie 2007 sunt primele afectate de noua lege a taxei auto. Multe ajung la scadenta chiar in acest an, iar clientii mai au de platit inca cinci-sase rate, explica Bogdan Speteanu, presedinte al BCR Leasing. In noile conditii, s-ar putea ca transferul de proprietate sa nu mai fie dorit de clientul care trebuie sa plateasca o taxa in plus de cateva sute sau mii de euro, scrie revista „Capital”. In plus, valoarea de piata a masinii a scazut foarte mult in timp. „Consideram ca aici avem de-a face cu o scapare a legii: clientul si-a exprimat acum cinci ani optiunea de a deveni sau nu proprietar al masinii la expirarea contractului de leasing. Aparitia acestei legi il pune in fata unei taxe pe care nu o anticipase atunci cand a semnat contractul”, spune Speteanu, scrie EVZ.

Care sunt salariile minime in Europa. Romania se afla printre primele zece tari cu cele mai mici remuneratii-limita din Europa. La polul opus sunt Luxemburg, Belgia, Olanda si Franta. In Romania, salariul minim pe economie este de 162,7 euro (700 de lei), fapt ce pozitioneaza tara noastra pe locul opt in topul tarilor din Europa cu cele mai mici salarii. Un motiv in plus pentru romanii care nu ezita sa plece in tari precum Marea Britanie, Grecia, Germania si Franta, deoarece in aceste locuri gasesc remuneratii-limita mult mai mari decat in Romania. Potrivit unor statistici realizate de Federatia Angajatorilor din Europa, dintre cele 32 de state luate in calcul, cel mai mic salariu minim pe economie se regaseste in Republica Moldova, echivalentul a 72 de euro, urmata de Belarus, cu 90 de euro si de Ucraina, cu 95 de euro. De asemenea, sume mici se castiga si in Federatia Rusa -113 euro, Macedonia 130 de euro, Bulgaria – 147 de euro si Romania – 162 de euro, chiar daca Guvernul de la Bucuresti tocmai a crescut nivelul salariului minim cu 30 de lei, anunta Adevarul.

Schimbare de garda la sefia Bancii Transilvania. Cea mai importanta banca cu capital majoritar romanesc, Banca Transilvania, care este, totodata, singura cu sediul central in Cluj, trece printr-o schimbare majora la nivelul conducerii de varf. Directorul general al Bancii Transilvania, olandezul Robert Rekkers, si-a dat demisia. Locul sau va fi luat tot de un bancher strain, Peter Franklin, potrivit presedintelui Bancii, Horia Ciorcila. „Ii multumesc lui Robert Rekkers, in numele meu, al membrilor Consiliului de Administratie si al actionarilor, pentru contributia sa, timp de peste noua ani, la ceea ce inseamna azi Banca Transilvania (BT). A fost, cu siguranta, un factor esential al succesului BT”, a spus Horia Ciorcila. Numirea noului director a fost aprobata de Consiliul de Administratie al bancii clujene. Mandatul lui Peter Franklin va incepe din data de 1 februarie, iar acesta va fi, deocamdata, director interimar. Bancherul englez Peter Franklin este membru al Consiliului de Administratie al bancii clujene din anul 2010, cand a fost desemnat de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, cel mai mare actionar al Bancii Transilvania, informeaza Romania Libera.

Wojciech Zaremba, PCC: „Oltchim” a folosit banii in alte scopuri decat pentru plata energiei. Ar fi fost interesant pentru cititorii nostri, investitori in piata de capital, sa ia cunostinta de opiniile directorului general al Oltchim, domnul Constantin Roibu, si ale reprezentantului PCC in Romania, domnul Wojciech Zaremba, despre perioada dificila prin care trece combinatul Oltchim. Domnul Wojciech Zaremba a raspuns, cu amabilitate, intrebarilor pe care le redam mai jos. In schimb, domnul Constantin Roibu, dupa ce ne-a promis, prin reprezentantul sau PR, ca ne va raspunde in timp util, contactat telefonic vineri seara de ziaristul nostru, a raspuns: „Zaremba nu are altceva de facut care sa-l f..a la cap. O sa va raspund luni sau marti!”. Ziaristul nostru Craita Simionescu este o domnisoara educata si civilizata. In caz ca domnul Roibu isi va furniza raspunsurile decent, suntem dispusi, totusi, sa i le publicam. Integral in Bursa.ro.

Skoda testeaza o flota electrica. Dupa ce a prezentat conceptul Green E Line, dezvoltat pe platforma modelului Octavia Combi, Skoda a trecut la folosirea experimentala a primului sau model electric. Desigur, vorbim deocamdata doar de un prototip, produs in 10 exemplare, folosite pe drumurile publice din orasul Mlada Boleslav si din imprejurimi. Skoda a trecut astfel in cea de-a doua faza a dezvoltarii propriului model electric, iar scopul este acum de a acumula experienta in ceea ce priveste comportarea unui vehicul electric in regim normal, pe drumuri publice. Obiectivul proiectului este lansarea unei versiuni electrice de serie. Conceptul Octavia Green E Line a fost prezentat pentru prima oara in 2010, la Salonul de la Paris. Motorul clasic a fost inlocuit cu unul electric, de 114 CP si 270 Nm, alimentat de la baterii litiu-ion. Accelereaza 0-100 km/ora in 12 secunde, atinge viteza maxima de 135 km/ora si are o autonomie de pana la 150 km, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro