Business Report: Pariul anului – ajungem la 600 de kilometri de autostrada; Ce branduri vor disparea anul acesta; Putem deveni, din nou, eligibili pentru Protocolul de la Kyoto; Romania reduce birocratia pentru obtinerea fondurilor europene; Incepe sfarsitul pentru economia chineza?
Putem deveni, din nou, eligibili pentru Protocolul de la Kyoto. Tara noastra are sanse sa fie din nou eligibila, din luna martie a acestui an, pentru participarea la mecanismele prevazute de Protocolul de la Kyoto, ne-a spus Laszlo Borbely, ministrul mediului si padurilor, in cadrul unui interviu. Rezolvarea suspendarii eligibilitatii Romaniei pentru Protocolul de la Kyoto reprezinta unul dintre obiectivele in curs de derulare ale Ministerului Mediului. „Am luat mai multe masuri administrative, am pornit studiile pentru furnizarea datelor necesare imbunatatirii Inventarului National de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Sera. Sunt progrese pe care Comitetul de Conformare sub Protocolul de la Kyoto le-a apreciat, spunand ca, daca studiile si reglementarile necesare vor fi finalizate, nu mai exista motive pentru a mentine suspendarea. Asta inseamna ca sunt sanse foarte mari ca, incepand din martie 2012, Romania sa-si redobandeasca eligibilitatea pentru participarea la mecanismele prevazute de Protocolul de la Kyoto”, ne-a precizat ministrul de resort, scrie Bursa.ro.
Pariul anului – ajungem la 600 de kilometri de autostrada? Suntem la inceputul a aceea ce ar putea fi un an-record pentru constructia de autostrazi in Romania. Pe ce se bazeaza optimismul? Pana in decembrie, aproape 160 de kilometri de autostrada se vor adauga la cei 390 de kilometri existenti in Romania. Bineinteles, asta in cazul in care constructorii isi vad serios de treaba, iar vremea nu e prea capricioasa. Caci, spre deosebire de alti ani, cand in calea santierelor stateau exproprierile intarziate, lipsa avizelor sau finantarea greoaie, in 2012 obstacolele sunt mult mai putine. Acum, terenurile si actele necesare sunt disponibile, banii pentru cele mai multe proiecte vin de la Bruxelles si, nu in ultimul rand, suntem in fata unui an electoral, astfel incat autostrazile autohtone devin, deodata, mult mai aproape de realitate, anunta Capital.ro.
Ce branduri vor disparea anul acesta. Cu doua zile inainte ca Wall Street Journal sa relateze despre faptul ca firma Kodak cere falimentul, James Gregory, CEO-ul firmei de branding si cercetare a pietei CoreBrand spunea ca brandul Kodak ar putea disparea in 2012. CoreBrand realizeaza anual un sondaj telefonic cu 8.000 de respondenti din randul oamenilor de afaceri, care sunt intrebati despre reputatia corporate a 800 de companii din 49 de domenii, potrivit Business Insider. Participantii la sondaj trebuie sa raspunda la mai multe intrebari: care este rata brandului, reputatia, perceptia managementului si potentialul investitional. Bazat pe acest sondaj, Gregory face cateva previziuni cu privire la brandurile care ar putea disparea anul acesta, informeaza Money.ro.
Romania reduce birocratia pentru obtinerea fondurilor europene. Lista afacerilor care primesc finantare. Polonia a reusit sa acceseze 65% din fondurile europene nerambursabile care i-au fost alocate, in timp ce Romania a absorbit doar 10% din fonduri. In 2012, Romania, sub presiune europeana, incearca sa imbunatateasca acest procentaj. Iata cum. In 2012, Romania simplifica putin sistemul de obtinere a finantarii europene, sperand sa atinga o absorbtie de 30-40% din totalul sumei alocate tarii noastre. Potrivit portalului Uniunii Europene, europa.eu, accesarea acestor fonduri de catre aplicant ar trebui sa fie posibila intr-un termen foarte scurt, chiar si de 3 luni de la depunerea proiectului. Marea schimbare pe care o aduce acest an este aplicarea modelului polonez in ceea ce priveste finantarea pentru afacerea ta. Cum este acesta? Incercam sa va explicam pe scurt mai jos, scrie Great News.
Incepe sfarsitul pentru economia chineza? Exporturile scad, cresterea economica a incetinit, iar piata imobiliara se clatina. PIB a crescut insa cu 8% in 2011. Are Beijingul motive sa se ingrijoreze? Analistii avertizau inca de la inceputul anului trecut asupra pericolului de „supraincalzire” a economiei chineze. Intr-un editorial publicat luna trecuta in „The New York Times”, Paul Krugman, laureat al Premiului Nobel pentru Economie, avertizeaza ca exista „motive serioase de ingrijorare in legatura cu izbucnirea unei crize” si in China. Krugman spune ca Beijingul „devine incet-incet un nou punct periculos”. Principalii factori de risc pentru cea mai mare economie asiatica sunt „bula imobiliara in inflatie constanta” si sentimentul ca guvernul este condus de coruptie si „nu da impresia ca stie ce face”, mai degraba nelinistind pietele, anunta Adevarul.
Este bine sa privatizam SMURD? Aceasta schimbare ar putea aduce servicii de calitate pentru cetateni, datorita concurentei, insa ar putea pune intr-o situatie delicata cazurile sociale. Modul in care functioneaza serviciile de ambulanta si SMURD s-ar putea schimba o data cu intrarea in vigoare a noii legi a sanatatii. Noul act normativ pune foarte mult accentul pe „privatizarea sistemului sanitar romanesc”, prin aparitia politelor private de sanatate, extinderea policlinicilor si a spitalelor particulare, infiintarea spitalelor fundatie. Nu in ultimul rand, prin noua lege a sanatatii, ar putea fi privatizat in totalitate sistemul medical de urgenta, inclusiv SMURD. Disputele pe aceasta tema sunt acum aprinse si se ridica evident intrebarea cat de oportun va fi asta pentru pacienti? Pe de o parte, cei care sustin imixtiunea privatului in medicina de urgenta vorbesc despre cresterea calitatii serviciilor, intrucat concurenta va fi acerba. Pe de alta parte, oponentii noului sistem vorbesc despre medicina de urgenta ca de un domeniu strategic, la fel de important precum Politia, Jandarmeria sau Armata si care nu ar trebui incredintat unor firme private, informeaza Romania Libera.
Transgaz contribuie cu 10,2 milioane euro la bugetul companiei care dezvolta proiectul Nabucco. „Transgaz” (TGN) va participa cu suma de 10,2 milioane euro la bugetul consolidat pentru primul semestru din 2012 al companiei Nabucco Gas Pipeline International, care dezvolta gazoductul Nabucco. Propunerea va fi analizata de actionarii „Transgaz” la 10 februarie, conform unui raport remis Bursei de Valori Bucuresti. Suma de 10,2 milioane euro este corespunzatoare participatiei de 16,6% detinuta de Transgaz in cadrul Nabucco Gas Pipeline International, fondurile vizand cheltuieli de functionare si dezvoltare. Nabucco Gas Pipeline International a fost infiintata la Viena in 2004, pentru a dezvolta, construi si opera conducta Nabucco. Compania este detinuta de actionarii Nabucco, respectiv OMV (Austria), MOL (Ungaria), Transgaz (Romania), Bulgarian Energy Holding (Bulgaria), Botas (Turcia) si RWE (Germania), fiecare cu participatii egale. Gazoductul este proiectat sa transporte gaze naturale pe o distanta de peste 3.900 de kilometri, din Turcia in Austria, pe traseul Bulgaria – Romania – Ungaria, pentru a reduce dependenta Europei de importurile din Rusia, scrie Bursa.ro.
Nissan Pathfinder Concept, la Detroit 2012. La editia 2012 a Salonului Auto de la Detroit, care debuteaza in aceste zile, printre noutati se numara si conceptul care prefigureaza urmatoarea generatie a SUV-ului Nissan Pathfinder. In pregatirea dezvaluirii oficiale din cadrul salonului, niponii au dat publicitatii imaginile teaser publicate aici. Actuala generatie Pathfinder se afla pe piata din 2005. Chiar daca s-a dovedit a fi unul dintre cele mai de succes modele de la Nissan, timpul isi spune cuvantul, ia momentul inlocuirii se apropie. Inainte de a lansa versiunea finala de serie, cei de la Nissan doresc sa ia pulsul vizavi de noua generatie Pathfinder. Asa se face ca noul 4×4 este anticipat de acest concept. Va fi interesant de vazut daca este un show-car sau deja o versiune apropiata de modelul de serie, care este asteptat pana la finele lui 2012, anunta 24auto.ro.