Care e stadiul la zi pentru autostrada Sibiu – Pitești. Directorul Companiei de Autostrăzi: „Pe lotul 2 vom finaliza studiile geotehnice”
Lucrările pe autostrada A1 Sibiu – Pitești (cca 121 de km) au început oficial în urmă cu o săptămână pe lotul 1 de 13 km de la Sibiu la Boița. În continuare, pe lotul 2 vor fi finalizate studiile geotehnice solicitate de experții europeni, spune Mariana Ioniță, directorul CNAIR, într-un interviu pentru Agerpres. Ioniță spune că speră ca „până la finele anului sau în prima parte a anului următor să lansăm procedura de achiziție publică”, un termen similar și pentru secțiunea 3, în timp ce pentru secțiunea 4 autoritățile de la drumuri trebuie să dea un câștigător. Mai rămâne secțiunea 5, de circa 30 de km, de la Curtea de Argeș la Pitești, unde un câștigător a fost anunțat, dar există însă un blocaj.
Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă, a afirmat, într-un interviu acordat Agerpres, că a solicitat antreprenorilor ca proiectele să continue conform graficelor stabilite, dar cu respectarea măsurilor prevăzute de ordonanţele militare. Ioniță a admis că ar putea apărea unele întârzieri, în special pe şantierele unde lucrările sunt avansate şi sunt necesare materiale de construcţii de import şi unde au existat perioade cu sincope de livrare, din cauza cozilor formate la graniţele unor state.
Cât privește autostrada A1 Sibiu – Pitești – poate cea mai așteptată autostradă (în special de către sectorul economic), care ar urma să completeze coridorul 4 de la Constanța la Nădlac – Ioniță a prezentat succint stadiul fiecărui sector din cele cinci:
- Pe lotul 1, Sibiu – Boiţa, se lucrează. Antreprenorul a început activitatea săptămâna care tocmai s-a încheiat și sperăm că lucrările se vor desfășura conform graficului pe care ni l-am propus. Avem mare încredere în capacitatea antreprenorului austriac de a-și organiza efectivele de utilaje și forța de muncă.
- Pe lotul 2, Boiţa – Cornetu, după ce vor fi finalizate studiile geotehnice solicitate, pentru a răspunde la anumite clarificări ale experților BEI PASSA, vom reuși ca până la finele anului sau în prima parte a anului următor să lansăm procedura de achiziție publică. Menționez că zona de desfășurare a proiectului este una dificilă. Autostrada va traversa munții şi vor fi necesare tuneluri, de aceea sunt imperios necesare anumite studii şi analize suplimentare (n.r. sublinierea aparține redacției) pentru a avea certitudinea că, odată începute procedurile de achiziție publică, dar și execuția propriu-zisă, într-un viitor apropiat, le vom putea gestiona din punct de vedere al riscurilor identificate și, implicit, să le putem finaliza.
- Pentru lotul 3, Cornetu – Tigveni, avem speranța că acțiunile concertate pe care le desfășuram acum vor conduce la deschiderea procedurii în a doua parte a anului 2020, spre trimestrul IV.
- La lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeș, comisia de evaluare desfășoară o activitate intensă pentru evaluarea lucrărilor și închiderea procedurii de achiziție publică în perioada imediat următoare.
- Pentru lotul 5, Curtea de Argeş – Piteşti, a fost desemnat ofertantul câștigător. Acolo ar fi putut începe serviciile de proiectare și ulterior lucrările dacă unul dintre ofertanți nu ar fi contestat în mod nejustificat rezultatul procedurii de achiziție.
HARTĂ – Secțiunea 1 Sibiu – Boița (click pt mărire în alt tab)
Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești
–
HotNews.ro a scris în urmă cu o lună, chiar în momentul schimbării conducerii CNAIR, că planurile pe atunci pentru autostrada Sibiu – Pitești ar fi însemnat un dezastru cu premeditare. Și asta pentru că intenția a autorităților de la drumuri era să lanseze la licitație sectoarele montane fără a avea studii geotehnice suplimentare.
Citește pe larg: