Sari direct la conținut

Compania romaneasca Phoenix Media vizeaza piata de publicitate digitala outdoor din SUA, cu un instrument propriu de administrare a campaniilor

HotNews.ro
Phoenix Media, Foto: Phoenixmedia.ro
Phoenix Media, Foto: Phoenixmedia.ro

​Compania romaneasca de publicitate digitala outdoor Phoenix Media intentioneaza sa vanda in SUA un instrument dezvoltat pe cont propriu pentru administrarea campaniilor publicitare si folosit, pana acum, doar pe piata locala, dupa cum a spus pentru HotNews.ro managerul Phoenix, Dio Boaca. Acesta a precizat ca are programate, in octombrie, intalniri cu reprezentanti ai companiilor de profil de peste Ocean, urmand ca ulterior sa isi prezinte oferta si in alte tari occidentale.

Phoenix Media este activa de 13 ani pe piata publicitatii outdoor si opereaza cateva zeci de panouri digitale, inregistrand in 2016 o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro. Compania a lansat de mai multi ani o serie de instrumente dezvoltate pe cont propriu pentru managementul campaniilor de publicitate digitala out-of-home (DOOH), iar cu unul dintre acestea incearca sa isi extinda activitatea in relatia cu firme de profil americane.

Luna aceasta, Phoenix a lansat ceea ce descrie drept „primul instrument integrat de planificare si administrare a campaniilor de publicitate integrata”. Acesta include un modul de administrare a campaniilor, STOC (Standard Tool for Organising Campaigns), precum si un modul de management al campaniilor clientilor (CSM – client service management), dar si un update pentru instrumentul propriu de planificare si programmatic buying in OOH, SETI.

Dintre acestea, „STOC este produsul pe care vrem sa il ducem in strainatate. A fost conceput ca un sistem de operare de baza, peste care poti sa vii cu alte softuri, cu module, aplicatii. Noi am facut doua aplicatii functionale pana acum – SETI, lansat in 2016 si actualizat acum, primul instrument de planificare si de programmatic outdoor, cred, din Europa. Al doilea este CSM. Prin ianuarie, o revista europeana a industriei a scris ca, la Bruxelles, Clear Channel (mare companie de profil – n.red.) a facut primul instrument de programmatic outdoor. Noi faceam asta de opt luni! Ei l-au facut pentru 2-3 saptamani, la mine functioneaza non-stop”, potrivit directorului Phoenix, Dio Boaca.

Despre intentiile de vanzare a solutiei STOC si cum functioneaza aceasta, Dio Boaca spune:

  • „SUA sunt prima piata externa spre care ne ducem. Intai ma duc cu STOC, care e o solutie cloud. Omul isi pune un calculator pe ecran, eu ma leg pe cloud, imi downloadez softul acolo dupa care lucrez cu serverul de la mine din Romania. Daca ei ajung sa aiba mii si mii de panouri, o sa fac servere acolo, daca nu, serverele vor fi in Romania. Pana la urma, ce conteaza unde sunt serverele.”
  • „Am facut STOC cu intentia de a-l vinde in strainatate. E softul pe care ne bazam pentru tot ce vindem in Romania, pe care l-am dezvoltat in opt ani. Am facut upgrade-uri.”
  • „Romania e foarte buna din punct de vedere IT si ne-a fost usor sa construim softul acesta cu care sa plecam afara. In Romania, noi suntem fericiti ca avem 3G si 4G si ca reteaua e buna. In strainatate, de foarte multe ori nu exista retea atat de buna. Iar acest soft de management practic lucreaza pe GPRS, pe 2G. Ceea ce iti da o usurinta uriasa sa poti sa comunici cu ecranele tale. Sunt multe softuri facute in cloud mirror – softul ruleaza undeva in cloud si faci mirror de ecran cu ecranul fizic din piata. Daca nu ai net, nu poti face mirrorul de ecran, asta iti necesita o transmisiune live non-stop. E foarte greu, plus ca mananca foarte mult net.”

Potrivit acestuia, prin aplicatiile pe care le detine, Phoenix poate pune in aplicare campanii foarte bine targetate, cu limitarile specifice publicitatii outdoor, dar mult peste ce poate sa faca, in ansamblu, piata. Panourile din retea sunt doate cu camere, iar datele colectate sunt coroborate cu cele dintr-un studiu calitativ facut initial in 2015 si care urmeaza sa fie actualizat in 2018. Camerele masoara in timp real toate masinile, pietonii si autobuzele care trec prin fata panourilor din retea, elemente care sunt „potentiali clienti pentru ecranul meu”. Dio Boaca sustine ca datele colectate ajuta la planificarea campaniilor dupa multe criterii – de la varsta si sex la educatie.

  • Potrivit lui Dio Boaca, Phoenix nu mai face parte din Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT). Acest organism a lansat, anul acesta, primul studiu la nivel de industrie referitor la audienta publicitatii outdoor, iar rezultatele sunt inca asteptate.
  • Pe de alta parte, Phoenix are discutii cu Asociatia Romana pentru Masurarea Audientei si, potrivit managerului, „o sa ajungem la un numitor comun”, chit ca ARMA se ocupa in principal cu masurarea audientelor TV.

Phoenix s-a remarcat, recent, in momentul furtunii anuntate pentru Bucuresti, cand ISU a transmis alerte prin intermediul panourilor digitale din Capitala. Dio Boaca spune, despre acest proiect ca „sunt multe state care nu au sistem cum avem noi: ISU da codul de alerta si in 20 de secunde apare pe ecranele noastre, informam populatia. Totul a fost facut in parteneriat cu PMB si ISU. Bucurestiul e singurul oras din Romania care dispune de un sistem automatizat de outdoor pentru prevenirea populatiei, in orice fel de calamitate, mai putin cutremurele – in cazul acestora, mai trebuie sa punem niste lucruri la punct. E meritul ISU Bucuresti si Ilfov, PMB, al Politiei Capitalei, al INFP si al Phoenix Media.”

  • Tot „pentru capitala”, spune el, intentioneaza sa lanseze, anul viitor, un sistem de wifi&bluetooth detecting pe care il descrie drept „un fel de Waze urban”: „Vreau sa instalez panouri mai mici, asa incat daca doi oameni trec pe la Unirea la 12.01, respectiv 12.02 si ajung la Universitate la 12.04, respectiv 12.05, ecranele sa-i informeze pe soferi ca intre cele doua puncte fac 3 minute. In cazul Waze, trebuie sa scoti aparatul din buzunar, sa spui unde mergi, iar toate astea in trafic. Una e sa-ti vina informatia sub ochi, alta e sa deschizi un dispozitiv, pe el sa deschizi o aplicatie, sa scrii despre ce e vorba, unde vrei sa ajungi. (…) Nu inventez apa calda, wifi detecting, bluetooth detecting sunt din Smart City. Sistemul asta va ajuta Bucurestiul si primaria. Eu nu vreau nimic de la autoritati, eu il ofer lor.”
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro