Sari direct la conținut

Cum s-au schimbat în pandemie gadget-urile și cum s-au modificat tendințele de cumpărare

HotNews.ro
La targul de tehnologie de la Barcelona, Foto: Hotnews
La targul de tehnologie de la Barcelona, Foto: Hotnews

​În cei doi ani de pandemie, europenii au cumpărat televizoare mai mari, laptop-uri mai performante și tablete cu ecrane mai mari la care doi oameni să se uite în același timp la filme, a spus într-un interviu pentru HotNews.ro, Benjamin Braun, director de marketing al Samsung Europe. Printre „vedetele” pandemiei s-au numărat însă și tabletele de sub 150 de euro.

El a mai spus, la târgul Mobile World Congres Barcelona, că laptop-urile noi au camere mai bune și difuzoare mai mari, pentru că oamenii au stat mult în conferințe online în 2020 și 2021, iar acest obicei nu va dispărea.

Braun spune că din pandemie vor persista unele lucruri, cum ar fi conferințele online unde pot asista mulți oameni, în deplină siguranță.

La târgul MWC, puține companii au făcut conferințe live cu sute de oameni, iar altele, printre care și Samsung, au ținut conferințele online, dar la standuri a fost multă lume și nu au fost restricții la numărul de oameni ce puteau intra.

Asta se întâmpla la început de martie și se părea că pandemia s-a sfârșit, dar în ultimele zile a crescut numărul de cazuri în câteva țări europene și se vorbește și despre reintroducerea unor restricții.

Braun spune că o tendință în multe companii încă este ca trei zile să se lucreze la birou și două de acasă. Această tendință se va menține ceva timp, mai ales pentru oamenii care stau mai mult de două ore pe drum spre și dinspre serviciu.

El spune că multe companii își gândesc viitorul pe ideea că oamenii vor lucra și de acasă și că vor fi tot mai multe cazuri în care un birou nu va fi ocupat mereu de același om, ci biroul va deveni și o „destinație pentru întâlniri” (meeting destination, pentru că într-o anumită zi pot fi 75% dintre angajați la sediu, iar în altă zi pot fi doar jumătate.

Benjamin Braun spune că Samsung a făcut o serie de modificări la laptop-urile lansate recent, având în minte schimbări care s-au produs în acești ani de pandemie. Spre exemplu, camerele sunt mai de calitate, microfoanele au caracteristici mai bune de anulare a zgomotului ambient și difuzoarele sunt mult mai mari.

Oficialul Samsung spune că sunt schimbări ce țin cont de faptul că oamenii stau mai mult în conferințe online, trebuie să și vorbească în aceste conferințe și au nevoie de laptop-uri la care se aude mai tare.

Modificări similare au fost făcute și la cele mai noi smartphone-uri ale companiei (Galaxy S 22): camere îmbunătățite, sunet mai bun.

Oficialul mai spune că un studiu al companiei arată că o cincime dintre europenii care au asistat des la conferințe online și-au schimbat elemente de fundal (spre exemplu mobilier nou, cărți, plante), ca să pară totul mai profi în discuțiile online. Aici trebuie spus că există soluții mult mai ieftine: pui o fotografie de background în soft, blurezi background-ul sau pui o simplă culoare.

O altă tendință ține de faptul că europenii au cumpărat în medie televizoare mai mari în acești ani, dar și frigidere mai mari și tot mai multe aspiratoare robotice, care pot fi comandate printr-o aplicație de smartphone.

O altă tendință este legată de faptul că oamenii și-au cumpărat monitoare mai perfomante pentru acasă, dar și laptop-uri mai sofisticate care pornesc aproape instant și au baterii care țin ore bune. Unii și-au cumpărat laptop-uri noi și pentru că cele vechi aveau baterii care nu mai țineau mult și se încărcau și greu.

Aici trebuie să adăugăm și că laptop-urile s-au scumpit în pandemie, din cauza cererii mari și a crizei procesoarelor, iar în unele cazuri prețurile au urcat și cu 30%.

Tabletele, deși vânzările au scăzut față de anii de maxim, nu dispar, iar un trend la partea premium ține de vânzările de tablete de 10 – 11 inci, cu difuzoare performante (și prețuri pe măsură) la care doi oameni să poată, spre exemplu, urmări împreună un film pe Netflix.

Anul trecut s-au vândut peste 160 de milioane de tablete în lume și trebuie spus că un segment important este cel al device-urilor Entry, cu prețuri de sub 250 euro. Și Samsung a avut vânzări bune la tabletele de sub 150 euro în țări cu venituri reduse, țări unde terminalele au fost utilizate de elevi.

O altă tendință este că tot mai multe lucruri din viața noastră de zi cu zi s-au mutat pe telefon: comandăm mâncare, taxi-uri, vedem ce este în casă prin camere de supraveghere, aflăm de la distanță ce temperatură este. Putem să deschidem și unele modele de mașini cu telefonul, mai spune Benjamin Braun.

Rămâne de văzut cum vor evolua vânzările la unele categorii la care creșterile au fost explozive, acum că se va sta tot mai puțin în casă.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro