Dacia va lansa după Bigster alte două modele de mari dimensiuni, dar nu ar fi excluse nici mașini de clasă mică. Ce ar putea urma?
Dacia a prezentat la Salonul Auto de la Paris cel mai mare model din istoria sa, SUV-ul de clasă C Bigster, acesta fiind primul dintr-o serie de trei mașini care vor avea dimensiuni similare, dar tipuri diferite de caroserie. Șefii Dacia nu exclud însă nici lansarea unor modele mici de oraș, iar elementul 100% sigur este că gama Dacia va primi multe modele complet noi în următorii ani.
Dacia și programul „C-Neo”
Părea incredibil acum un deceniu că va exista o Dacie cu preț de pornire de 25.000 de euro și cu versiuni la care prețul final cu multe opționale adăugate va trece de 30.000 de euro. Piața auto s-a schimbat mult, mașinile noi (dar și cele SH) sunt cu câteva mii de euro mai scumpe decât acum câțiva ani, iar Dacia urcă în gamă și va continua să lanseze mașini de mari dimensiuni, fiindcă există cerere.
„Dacia intră în segmentul C-SUV cu o strategie de produs bine elaborată. Astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele”, spunea Dacia în comunicatul de prezentare pentru Bigster.
Directorul general al companiei nu a vrut să spună care sunt acele două modele, deși a fost întrebat insistent de presă la Salonul Auto de la Paris. „Vor avea tipuri diferite de caroserie, nume diferite, totul va fi altfel față de modelele Dacia din prezent”, a spus Denis Le Vot, citat de Autocar UK.
David Durand, șeful de design de la Dacia, a spus că designul următorului model a fost aprobat și a adăugat că „trebuie să vă așteptați la ceva cu totul diferit” de la acel nou model de segment C.
În 2027 sau 2028 ar putea apărea și o versiune de Sandero electric, dar în 2026 ar putea ieși pe piață două modele de clasă C despre care presa din Franța și din Anglia a scris în toamna anului trecut.
În interiorul Renault programul este cunoscut sub numele C-Neo și ar fi vorba despre două modele de clasă C: o berlină și un break, derivate din platforma tehnică utilizată pentru Bigster. Vor fi, alături de SUV-ul lansat acum, cele mai mari modele Dacia de până acum, cu o lungime undeva pe la 4,60 metri.
Vor avea încă de la început versiuni hibride și, peste câțiva ani, ar putea primi și variante full-electrice, însă acest lucru depinde de mai mulți factori: taxele impuse pentru mașinile din China, cererea de pe piață, subvențiile acordate în Europa pentru full-electrice. Cei de la Dacia nu au oferit niciun fel de detalii despre viitoarele modele de clasă C.
Dacia Spring nu moare
Oficialii Dacia au ținut să clarifice un lucru despre singurul model electric al mărcii, Spring, asamblat în China: NU sunt planuri să se renunțe la el, iar varianta restilizată costă de la 17.000 de euro și Dacia se așteaptă la vânzări bune.
La final de 2025 va intra pe piață și versiunea restilizată a berlinei Logan 3.
CEO-ul Dacia a explicat într-un interviu pentru publicația Automotive News că prin Bigster speră să atragă clienți care acum câțiva ani ar fi ales alte mărci, dar care acum vor vedea că acele mașini sunt cu câteva mii de euro mai scumpe, iar Dacia ar putea să li se pară varianta ideală, deoarece la Bigster „ai tot ce vrei, dar la un preț rezonabil”, explică Denis Le Vot.
Le Vot spune că Dacia va avea de câștigat mulți clienți din faptul că în mai toate segmentele pieței oamenii se îndreaptă spre modele mai accesibile la preț, așa că are sens ca marca să fie prezentă cu mai multe modele în segmentul C.
Bigster este construit pe platforma denumită CMF-B și, spun oficialii companiei, nu doar că este cu câteva mii de euro mai ieftin decât modelele concurente, dar este și cu 150 kg mai ușor, în medie.
Dacia intră în segmentul C pentru a-și crește vânzările totale, dar și pentru că marja de profit este mai mare. Prin Bigster, dar și prin următoarele modele de clasă C, Dacia vrea să-și crească substanțial vânzările pe piețele din Germania și Marea Britanie, unde se caută mașinile de dimensiuni mai mari și unde marca este prezentă în segmentul B, prin Sandero și Duster.
CEO-ul Dacia a mai spus că nu ar fi exclus să fie lansată pe viitor și o Dacie de foarte mici dimensiuni, mașină de oraș care să împrumute soluții de la alte mărci din grup, cum ar fi Renault sau Mobilize. Nu trebuie uitat că „rețeta” Dacia de a lansa mașini fiabile, la prețuri mai mici decât concurența se bazează pe adaptarea diverselor soluții prezente la alte mărci din grup.