Sari direct la conținut

De ce spune Dacia că Jogger este cel mai sigur model pe care l-a lansat vreodată, deși mașina a primit doar o stea la testele EuroNCAP

HotNews.ro
Dacia Jogger, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Dacia Jogger, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​Dacia Jogger a primit doar o stea la scorul general EuroNCAP, dar rezultatul nu a fost o surpriză pentru compania care spune că Jogger este cel mai sigur model și nu conține lucruri care nu sunt neapărat necesare. Jogger a primit o stea și din cauză că s-a schimbat în ultimii ani mult modul în care EuroNCAP acordă punctajele.

În România, Jogger costă de la 14.780 euro în versiunea de cinci locuri și minime dotări, iar prețul este de 18.500 euro în versiunea de 7 locuri SL Extreme.

Dacia a primit doar o stea pentru Jogger fiindcă avertizarea pentru centura de siguranță nu este disponibilă pentru locurile de pe ultimul rând de scaune (al treilea rând) al modelului cu șapte locuri

Dacia Jogger este construită pe arhitectura Sandero Stepway care a fost testată anul trecut și a primit două stele. Jogger a luat doar o stea și a fost penalizată exact pentru că nu are avertizare electronică de prindere a centurilor de siguranță în versiunea cu șapte locuri. Jogger este cu 45 cm mai lungă decât Sandero Stepway și cântărește cu 200 kg mai mult.

Pentru scorul total la teslele EuroNCAP au fost luate în calcul patru tipuri de teste: (1)siguranța pasagerilor adulți, (2) siguranța copiilor, (3) protejarea participanților la trafic ce pot fi vulnerabili și (4) sistemele de asistență.

Scorurile au fost bune la două categorii.

La prima categorie, Jogger a obținut 70% din puncte, la a doua 69%, la a treia 41% și doar la sistemele de asistență a primit sub două stele din cinci posibile, mai exact 39%.

Rating-ul general EuroNCAP poate fi egal cu cel mai mic scor obținut la cele patru categorii, iar aici avem o stea.

Ce spune Dacia despre Jogger-ul cu o stea?

„Acesta este rezultatul alegerilor noastre. Nu am implementat un sistem de avertizare pentru centura de siguranță pe al treilea rând, deoarece atunci când doriți să rabatați scaunele, ar fi trebui să se deconecteze și să se reconecteze unele funcții electronice”, spune Marc Suss, vicepreședinte al Dacia pe inginerie, citat de Autocar UK.

„Nu este ceea ce noi numim esențial. Am ales să păstrăm totul simplu pentru clienții noștri. De fiecare dată când lansăm o mașină nouă pe piață, această mașină este cea mai sigură Dacie creată vreodată. Jogger este mult mai sigur decât Logan-ul și alte mașini. Chiar și în comparație cu majoritatea mărcilor de pe piață, oferim mașini cu un nivel ridicat de caracteristici de siguranță.”

.

Dacia a spus în repetate rânduri că NU va include pe mașini elemente care nu sunt considerate absolut necesare sau pentru care publicul nu este dispus să plătească mult în plus. Strategia a fost denumită „Smart Engineering” și ideea este de a reduce la minim costurile, dar de a construi o mașină robustă și durabilă.

Trebuie spus că EuroNCAP a schimbat mult regulile în ultimul deceniu, astfel că modele care în 2013 ar fi luat 5 stele, acum ar putea să nu ia nici trei stele dacă ar fi testate după regulile din prezent.

Au mai fost și în trecut discuții, când modele de la diverse mărci au luat zero stele, sau doar una sau două, despre faptul că regulile EuroNCAP care pun atât de mare accent pe sistemele de siguranță defavorizează modelele mai ieftine care în standard au puține opționale.

La final de 2021 și modelul electric Spring a primit doar o stea EuroNCAP.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro