Deloitte: Publicitatea online va ajunge la 20 miliarde de dolari in 2007
Veniturile din publicitatea pe internet au depasit 4 miliarde de dolari in trimestrul trei, in 2006. Publicitatea online isi va continua trendul ascendent si va deveni o industrie de 20 de miliarde de dolari, reprezentand 10% din industria advertisingului, potrivit unei prognoze publicate de compania de audit si consultanta financiara Deloitte, pentru anul in curs.
In timp ce publicitatea tv va domina in mod evident profiturile din advertising pana la sfarsitul lui 2010, publicitatea online va ajunge la 10% din total.
Publicitatea “clasificata”, privind recrutarea de personal, aduce mai mult de 2 miliarde de dolari. Tipul acesta de advertising ar putea fi preluat de site-uri specializate astfel incat publicatiile virtuale isi pot pierde o sursa foarte profitabila.
In acest sens, editorii trebuie sa inteleaga cand si unde publicitatea online are cel mai mare impact si trebuie sa se miste rapid sa gaseasca modalitati de a-si pastra rubricile de joburi, ca de exemplu – stabileasca parteneriate cu firme de resurse umane.
Una dintre formele de publicitate online ce a inregistrat un succes extraordinar este cea promovata prin motoarele de cautare, care insoteste rezultatele unei cautari. Si ea ar putea suferi variatii de pret.
Motivul este acela ca utilizatorul doreste sa gaseasca rezultate obiective, nu in functie de cel care plateste cel mai mult sa isi promoveze produsele sau serviciile prin motoarele de cautare.
Bine plasata, in concordanta cu continuturile si calitatea materialelor, publicitatea va avea un mai mare impact, spun specialistii. In 2007 se vor experimenta diverse metode lucrative de a castiga din advertising online, dupa modelul televiziunilor care ofera telespectatorilor programe la preturi foarte mici, dar cu multe pauze publicitare.
Publicitatea online genereaza o mare parte din veniturile publicatiilor clasice care au si versiuni digitale.