Felix Tataru despre publicitate, in 2009: "Pragmatism si stat pe coada"
Felix Tataru, managing partner la GMP, agentia de publicitate cu care Traian Basescu a castigat alegerile, crede in scaderea cheltuielilor cu publicitatea in presa scrisa si cresterea celor de pe on-line in 2009. La Intalnirea Media HotNews.ro din 7 ianuarie, Tataru a spus ca internetul s-ar putea dubla ca piata in 2009, dar din presa scrisa ar putea disparea unele titluri, pauperizate de scaderea veniturilor din reclama. In orice caz, in 2009, piata de publicitate va fi caracterizata prin „Pragmatism si stat pe coada”.
La finalul intalnirii online, Tataru a acordat HotNews.ro un interviu.
GMP a lucrat la campania PDL pentru uninominal in tandem cu Profile Communication. Agentia lui Tataru a facut partea de comunicare si template-urile la nivel national, in timp ce Profile s-a ocupat cu marketingul politic si consultanta. Felix Tataru afirma ca obiectivele campaniei au fost atinse, „la limita”: era vorba de cel putin un parlamentar peste cei obtinuti de PSD, iar diferenta a fost de trei.
Dupa discutia online cu cititorii, Tataru a acordat HotNews.ro un interviu, din care, la finalul articolului, puteti vedea doua inregistrari video.
Fragmente din discutia online
- Piata de publicitate in 2009: „Pragmatism si stat pe coada”.
- Oamenii de comunicare din Romania: Cei din publicitate „sunt de nota 2,5-3 din 5”. In marketing exista mai mult de 10 oameni talentati, „dar nu simt nevoia sa bata toba pentru ispravile lor”. Agentiile de publicitate sunt „peste 30-40. Dar problema este ca in interiorul fiecarei agentii exista prea mult juniorat.”
- Internetul: „Pai acum 8 ani, cind mai nimeni nu stia ca exista internet, am infiintat impreuna cu Bogdan Nitu prima agentie online serioasa din Romania. Asta spune tot despre credinta mea referitoare la subiect.”
- Esecul cu Vasile Blaga la Primaria Bucurestilor: „Pai ce sa zic. Nobody is perfect:) Nici el, nici noi, nici votantii:))))” Totusi: „Blaga ar fi fost un primar de 10 ori mai bun decit Sorin Oprescu.”
- Sorin Oprescu: „A facut copy paste la campania si stilul lui Traian Basescu. Ca sa-ti iasa, trebuie nu numai sa fii bun comunicator, ceea ce el este, ci sa ai si stomac, inteligenta, consecventa etc…”
- Despre stupoarea produsa de PDL prin asocierea cu PSD, dupa alegeri: „Cand esti la batalie, stii ca trebuie sa cuceresti reduta. Si iti faci cele mai bune strategii sa o castigi. Daca dupa batalie, fata Imparatului rosu s-a indragostit de baiatul Imparatului verde, nu mai e treaba generalilor.”
- Principalul atu al lui Basescu: „E lider. si intr-o tara in care nu prea avem lideri, cind apare unul, (si in istoria noastra apar cam meteoric), e o mare distanta de restul.” Principalul defect: „E perfect :)”
- Sloganul lui Liviu Negoita, „Stiti de ce”: „Prima idee, in gluma, a fost: <> si am zis sa fim totusi mai cuminti si a iesit <>. Cred ca a functionat. Dar cred ca oricine ar fi lucrat pentru Negoita, diferentele ar fi fost doar de scor, intre 70 si 80%…”
- Implicarea in campania PDL: „Noi am facut ce am facut tot timpul: comunicare, in intelesul comunicarii facute de o agentie de publicitate. Facind o paralela cu clientii comerciali, inainte de comunicare e o strategie de marketing. In cazul politic, piata e foarte saraca in marketeri politici. Profile [Communication, condusa de Adrian Tibu] a facut foarte bine partea de strategie de marketing politic. Si impreuna am reusit chiar sa depasim obiectivul care era: Un parlamentar in plus fata de PSD. Si au fost 3:) La limita, but we did it. Together.” Intr-un alt loc: „Noi am facut partea de comunicare pentru campania nationala si am creat templateuri pentru implementare locala. Profile a facut consultanta de marketing politic. In rest, candidatii au lucrat cu diversi consultati proveniti cel mai adesea din jurnalism, la nivel local/regional. Over all, PDL a fost pe locul 3 la cheltuieli si pe 1 la rezultate. multumesc de intrebare:)))) ” Si: „Sebastian [Lazaroiu] ne-a ajutat foarte mult.”
- Implicarea in campania lui Dumitru Oprea (Iasi, PDL): „M-am retras la jumatatea campaniei. Din pacate organziatia era nesudata si erau conflicte care au afectat serios campania si au dus de altfel la esec.”
- De ce e Basescu.ro activ doar in campanii: „In rest e presedinte si are Presidency.ro”
- Cheltuielile de publicitate in 2009: „E hazardat sa fac splituri [pe vehicule de comunicare]. TV ramine regina. In special cele generaliste, in mix cu nisele. Inca nu se poate face un mediaplan doar din nise. Presa [scrisa] o ia la vale. Cred ca vor disparea multe titluri. In special cele Vanity (gen grupul media al Chemical Brothers), sustinute din alte businessuri. Netul se dubleaza si peste. Radioul poate sa creasca.”
- De ce e buna criza: „Revenim cu picioarele pe pamint si incepem sa invatam sa facem lucruri pe bune. Prea am ars pasi cu totii. Si aici ma includ pe mine primul. Cu totii am tras de la sold si am vazut ca nimerim toate ciorile. Si ne-am facut impresia ca suntem meseriasi. Cind de fapt, cam orice am fi facut, mergea.”
Biografie pe MediaPedia.ro.
- Editiile trecute ale intalnirilor Media HotNews.ro:
6 noiembrie: Serban Alexandrescu (Headvertising): „Unii si-o vor fura mai urat decat altii”
13 noiembrie: Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet
19 noiembrie: Orlando Nicoara despre criza din advertising
26 noiembrie: Sorin Freciu: „Nu cad in capcana cifrelor de audienta”
3 decembrie: Catalin Tolontan despre viitorul presei din Romania
10 decembrie: Cristina Popescu (Romtelecom) crede ca online-ul e avantajat
17 decembrie: Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu): New media este din ce în ce mai mult o sursă de informaţii pentru mass media”