Ford va deveni actionarul Automobile Craiova pana la sfarsitul lunii martie
Ford Motor Company va deveni actionarul Automobile Craiova pana la sfarsitul lunii martie, apreciaza reprezentantii comisiei de privatizare a companiei si cei ai grupului american. Potrivit unui comunicat al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), „comisia de privatizare, condusa de Sebastian Vladescu, si echipa Ford, condusa de Lyle Watters, s-au intalnit luni, 3 martie , la sediul AVAS pentru a analiza impactul deciziei Comisiei Europene asupra procesului de privatizare al Automobile Craiova”.
Cele doua parti au discutat aspectele tehnice necesare intrarii in vigoare a contractului de privatizare.
Potrivit comunicatului, cele doua parti sunt optimiste ca pana la sfarsitul lunii martie Ford Motor Company va deveni actionar majoritar la Automobile Craiova, ceea ce va permite dezvoltarea acestui proiect industrial cu impact asupra regiunii si cetatenilor ei.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul american Ford a fost semnat in luna septembrie 2007. Comisia Europeana a decis investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Automobile Craiova si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007.
Potrivit CE, Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania. In plus, potrivit CE, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, potrivit Bruxelles-ului.
Ford a fost de acord sa plateasca Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.