Sari direct la conținut

FOTOGALERIE: Targul de IT&C CERF a ajuns la majorat, dar s-a micsorat mult din cauza crizei 

Miercuri a inceput la Romexpo a 18 – a editie a targului de IT&C CERF care anul acesta e cu totul schimbat. Standurile pompoase pline de lumina si culoare sunt de domeniul trecutului, la fel si muzica si hostesele sumar imbracate. CERF-ul de anul acesta nu mai este dedicat publicului larg ci doar companiilor, nu se mai intinde pe trei – patru pavilioane expozitionale, ci numai pe unul. Intrarea este 30 lei, iar targul se incheie vineri.

„Cred ca este un eveniment bun pentru generare de noi contacte de afaceri. Doar atat. Nu cred ca se vor incheia contracte. Pentru ca stim bine, contractele in ziua de azi vin greu si nu cred ca la targuri. Poate in anii ’90 se incheiau contracte mari la targuri”, spune Dan Voicu, seful firmei organizatoare, Expotek.

Dar merita sa se tina CERF asa intr-o varianta redusa? „Am hotarat sa se tina pentru ca are o istorie de 17 ani in urma, firmele care aveau solutii de business sunt in continuare active. Microsoft are doua standuri, unul chiar Microsoft si altul al partenerilor, IBM are prezentari, fara a avea stand, dar Dell este prezenta, iar companiile din Taiwan au cea mai puternica prezenta la vreun eveniment de profil din Europa de Sud Est”, a mai precizat Voicu.

Dar chiar si daca nu venea criza, CERF-ul avea nevoie de o schimbare de concept, pentru ca si clientul se informeaza altfel, iar targul devenea depasit.

„Nu mai este balciul din anii anteriori. Era cumva un targ de produs. Ei bine, au aparut atatea comentarii pe internet despre produse, atatea magazine in care produsele se gasesc, incat CERF nu-si mai avea rostul in formatul acela de anul trecut”, mai spune Voicu.

La targ sunt prezente 65 de companii, printre cele mai cunoscute fiind Microsoft, Asesoft, Dell, Kaspersky, Radiocom sau Romsys. Operatorii de telefonie mobila, la fel si cele de distributie lipsesc, precum si alte nume mari din IT. La editiile trecute erau standuri tematice gandite sa impresioneze. Au existat standuri in forma de zeppelin, altele in forma de tren, unele in care erau prezente monoposturi de Formula 1. Peste tot, muzica antrenanta, calculatoare de unde se putea accesa gratuit internetul dar si telefoane de unde puteai vorbi gratis. Peste tot era plin de hostese, cam ca la saloanele auto.

Ei bine, anul acesta evenimentul este dedicat doar oamenilor de afaceri, intrarea este 30 de lei, dar a disparut spectacolul de lumina si culoare. Standurile nu au mai fost create pentru a impresiona, exista vitrine cu produse, documentatie, carti de specialitate, cateva gadget-uri, insa totul intr-un cadru auster. Unul din cele mai interesante gadget-uri de la targ este masa interactiva Surface creata de Microsoft.

„Pana la urma CERF a fost dintotdeauna un eveniment cerut de piata. La anul vom vedea ce va fi. In decembrie eram foarte convinsi ca o sa avem un CERF de 3-4 pavilioane. Anul trecut am investit 500.000 euro, anul asta eram pregatiti sa investim 750.000 euro. Pana la urma pentru aceasta editie am investit aproape 300.000 euro, iar pentru noi din punct de vedere financiar este o pierdere”, spune seful firmei organizatoare.

Asteptarile sunt si ele diminuate. Daca anul trecut, cand targul era deschis publicului, au fost 55.000 de vizitatori, anul acesta estimarile indica 3000 – 5.000 de oameni interesati de business.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro