Sari direct la conținut

Germania: Vânzările Dacia au scăzut cu peste 56% în aprilie

HotNews.ro
In uzina Dacia, Foto: Dacia
In uzina Dacia, Foto: Dacia

Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 61,1% în aprilie, la 120.840 de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 56,3%, la 3.057 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA) publicate miercuri.

Declinul din Germania – cea mai mare piaţă auto europeană – vine pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 58,3% şi, respectiv, 61,7% luna trecută, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 63,9%. Vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 71,2%, iar cele ale BMW cu 49,9%, potrivit Agerpres.

În UE s-au produs cu 2,3 milioane mai puține mașini din cauza crizei Covid. Ce țări au fost cel mai afectate și cât au stat în medie închise uzinele peste tot în Europa

Până acum, uzinele auto din UE au produs cu 2,3 milioane de mașini mai puțin din cauza crizei noului coronavirus, dar numărul total va fi mult mai mare fiindcă unele uzine nu s-au deschis, iar cele deschise rulează la capacitate mai mică. Datele ACEA arată că, în medie, închiderile au durat 29 de zile lucrătoare, dar au fost și țări unde avem o medie de 36 de zile, dar și o țară cu 15 zile.

În România datele arată că uzinele Dacia și Ford au stat închise 31 de zile lucrătoare și au produs cu 68.000 mai puține mașini decât într-un an normal.

Datele ACEA arată că în toată Europa sunt 142 de uzine care produc automobile și cele mai multe sunt în Germania (25), urmată de Marea Britanie (19), Rusia (16), Franța (13) și Italia (11). În Ungaria, Polonia și Slovacia sunt câte patru uzine.

În Europa, 71 de uzine produc motoare pentru automobile, Germania având 12, Franța 9, iar România, trei. În total, în Europa sunt 298 de uzine auto, incluzând și pe cele care fac vehicule comerciale, autobuze și motoare, iar 102 sunt în afara UE (cele mai multe în Rusia, UK și Turcia).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro