Sari direct la conținut

HotNews.ro va prezinta documentul PSD privind suspendarea lui Traian Basescu

HotNews.ro

Cererea de suspendare a presedintelui Traian Basescu se intinde pe 25 de pagini, este structurata pe sase capitole si cuprinde „capete de acuzare” bazate pe 27 de articole din Constitutie. HotNews.ro prezinta integral documentul si invita cititorii sa-l analizeze si comenteze.

Cele mai importante acuzatii

Motive generale

1. Presedintele Traian Basescu si-a inceput mandatul sau prin manifestarea repetata a unor tendinte clare de conducere autoritara, cu depasirea grava a limitelor constitutionale

2. Traian Basescu a desfasurat o adevarata campanie de atatare a societatii civile impotriva autoritatilor publice, in loc sa fie un mediator intre segmentele societatii civile si autoritati

3. Declaratiile domnului Traian Basescu, care denota un comportament neconstitutional, nu intra in sfera imunitatii de opinie, reglementata de art. 84 alin. (2), coroborat cu art. 72 alin. (1) din Constitutie. Astfel, pe de o parte, aceste declaratii nu reprezinta opinii politice exprimate in exercitarea mandatului, iar pe de alta parte, procedura suspendarii, prevazuta de art. 95 din Constitutie nu presupune angajarea unei raspunderi juridice.

4. In lumina celor precizate mai sus, in „sfera faptelor grave”, sub modalitatea „actiunilor concrete”, vor intra si „opiniile politice” prin care se justifica o exercitare a mandatului contrar Constitutiei, declaratii si atacuri, dincolo de litera Constitutiei, la adresa altor autoritati publice sau la adresa legilor.

5. in cazul fiecareia dintre faptele prezentate se poate demonstra ca acestea au avut consecinte grave.

Incalcarea Constitutiei

1. Incalcarea articolelor 1 alin. (3), art. 8, art. 80 alin. (2), art. 82 alin. (2) si art. 84 alin. (1) din Constitutie.

    art. 1, alin. (3) – Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.

art. 8 – (1) Pluralismul in societatea romaneasca este o conditie si o garantie a democratiei constitutionale.

(2) Partidele politice se constituie si isi desfasoara activitatea in conditiile legii. Ele contribuie la definirea si la exprimarea vointei politice a cetatenilor, respectand suveranitatea nationala, integritatea teritoriala, ordinea de drept si principiile democratiei.

art. 80, alin. (2) – Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societat

art. 82, alin (2) – Candidatul a carui alegere a fost validata depune in fata Camerei Deputatilor si a Senatului, in sedinta comuna, urmatorul juramant:

„Jur sa-mi daruiesc toata puterea si priceperea pentru propasirea spirituala si materiala a poporului roman, sa respect Constitutia si legile tarii, sa apar democratia, drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor, suveranitatea,

independenta, unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!”.

art. 84, alin. (1) – In timpul mandatului, Presedintele Romaniei nu poate fi membru al unui partid si nu poate indeplini nici o alta functie publica sau privata.

Presedintele Romaniei a nesocotit sau a sfidat in cei doi ani de mandat, acest principiu, incalcand dispozitiile constitutionale care-i cereau neutralitate si echidistanta fata de partidele politice, ca expresie fireasca a rolului Presedintelui de mediator, consacrat de Constitutie.

2. Incalcarea prevederilor art. 103 alin. (1) din Constitutie.

    art. 103, alin (1) – Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru, in urma consultarii partidului care are majoritatea absoluta in Parlament ori, daca nu exista o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate in Parlament.

Domnul Traian Basescu a facut insa, nominalizarea publica a domnului Calin Popescu Tariceanu drept candidat pentru functia de Prim-ministru, inainte de a initia consultarile obligatorii cu partidele parlamentare.

3. Incalcarea principiului autonomiei parlamentare si a prevederilor art. 64 din Constitutie.

    art. 64 – (1) Organizarea si functionarea fiecarei Camere se stabilesc prin regulament propriu. Resursele financiare ale Camerelor sunt prevazute in bugetele aprobate de acestea.

(2) Fiecare Camera isi alege un birou permanent. Presedintele Camerei Deputatilor si presedintele Senatului se aleg pe durata mandatului Camerelor. Ceilalti membri ai birourilor permanente sunt alesi la inceputul fiecarei sesiuni. Membrii birourilor permanente pot fi revocati inainte de expirarea mandatului.

(3) Deputatii si senatorii se pot organiza in grupuri parlamentare, potrivit regulamentului fiecarei Camere.

(4) Fiecare Camera isi constituie comisii permanente si poate institui comisii de ancheta sau alte comisii speciale. Camerele isi pot constitui comisii comune.

(5) Birourile permanente si comisiile parlamentare se alcatuiesc potrivit configuratiei politice a fiecarei Camere.

Demersurile Presedintelui Romaniei nu s-au oprit la nivelul unor pareri sau opinii politice singulare, chiar si critice, la adresa Parlamentului sau a presedintilor Camerelor, ci s-au materializat intr-un complex de actiuni, indemnuri, solutii, diligente si chiar amenintari pentru realizarea revocarii.

Prin aceste demersuri in care s-a implicat direct, efectiv si public, Presedintele Romaniei a determinat practic, blocarea Parlamentului timp de doua sesiuni parlamentare.

4. Incalcarea prevederilor art. 89 din Constitutie.

    ar. 89 – (1) Dupa consultarea presedintilor celor doua Camere si a liderilor grupurilor parlamentare, Presedintele Romaniei poate sa dizolve Parlamentul, daca acesta nu a acordat votul de incredere pentru formarea Guvernului in termen de 60 de zile de la prima solicitare si numai dupa respingerea a cel putin doua solicitari de investitura.

(2) In cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singura data.

(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat in ultimele 6 luni ale mandatului Presedintelui Romaniei si nici in timpul starii de mobilizare, de razboi, de asediu sau de urgenta.

Desi nu exista o criza guvernamentala, Presedintele ii solicita in mod neconstitutional Primului-ministru sa demisioneze, si printr-un scenariu politicianist prefigura respingerea a doua incercari de investire a unor guverne, pe cale de consecinta, declansarea alegerilor anticipate

5. Incalcarea prevederilor art. 2 alin. (1) si ale art. 61 din Constitutie.

    art. 2, alin. (1) -Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.

art. 61 – (1) Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii.

(2) Parlamentul este alcatuit din Camera Deputatilor si Senat.

A spune ca Parlamentul nu face nimic altceva „decat legi pentru infractori” anuleaza in mod nedrept un mare efort facut de Parlament in ultimii ani cand au fost adoptate si promulgate mii de legi, pentru ca legislatia Romaniei sa fie concordanta cu cea a Uniunii Europene.

6. Incalcarea prevederilor art. 65 alin. (2) lit. h) din Constitutie.

    art. 65, alin. (2), lit. h) – Camerele isi desfasoara lucrarile si in sedinte comune, potrivit unui regulament adoptat cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor, pentru: h) numirea, la propunerea Presedintelui Romaniei, a directorilor serviciilor de informatii si exercitarea controlului asupra activitatii acestor servicii.

In vara anului 2006, in mod abuziv, Presedintele Traian Basescu a solicitat public si a intreprins actiuni concrete prin care a obligat directorii serviciilor de informatii sa-si prezinte demisia.

7. Incalcarea prevederilor art. 74 din Constitutie.

    art. 74 – (1) Initiativa legislativa apartine, dupa caz, Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot.

Cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.

(2) Nu pot face obiectul initiativei legislative a cetatenilor problemele fiscale, cele cu caracter international, amnistia si gratierea.

(3) Guvernul isi exercita initiativa legislativa prin transmiterea proiectului de lege catre Camera competenta sa il adopte, ca prima Camera sesizata.

(4) Deputatii, senatorii si cetatenii care exercita dreptul la initiativa legislativa pot prezenta propuneri legislative numai in forma ceruta pentru proiectele de legi.

(5) Propunerile legislative se supun dezbaterii mai intai Camerei competente sa le adopte, ca prima Camera sesizata.

Presedintele Traian Basescu a nesocotit prevederile art. 74 arogandu-si de la sine dreptul la initiativa legislativa, mai mult implicand in aceasta procedura subiecte de drept lipsite si ele de dreptul la initiativa legislativa, respectiv Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, serviciile de informatii, incercand a-si atrage colaborarea Comisiilor de aparare din Parlament.

8. Incalcarea prevederilor art. 90, coroborat cu art. 150 alin. (1) si art 151 alin. (3) din Constitutie.

    art. 90 – Presedintele Romaniei, dupa consultarea Parlamentului, poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa cu privire la probleme de interes national.

art. 150, alin. (1) – Revizuirea Constitutiei poate fi initiata de Presedintele Romaniei la propunerea Guvernului, de cel putin o patrime din numarul deputatilor sau al senatorilor, precum si de cel putin 500.000 de cetateni cu drept de vot.

art. 151, alin. (3) – Revizuirea este definitiva dupa aprobarea ei prin referendum, organizat in cel mult 30 de zile de la data adoptarii proiectului sau a propunerii de revizuire.

Presedintele Traian Basescu a nesocotit prevederile art. 90 din Constitutie, atunci cand a incercat in mai multe randuri sa organizeze un referendum pentru aprobarea unui „Parlament unicameral”.

Potrivit textului constitutional mentionat, Presedintele, “dupa consultarea Parlamentului” poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa „cu privire la probleme de interes national”, dar modul de organizare si desfasurare a referendumului nu mai este un atribut al Presedintelui, ci al Parlamentului.

9. Incalcarea prevederilor art. 102 alin. (1) si 107 alin. (1) din Constitutie.

    art. 102, alin (1) – Guvernul, potrivit programului sau de guvernare acceptat de Parlament, asigura realizarea politicii interne si externe a tarii si exercita conducerea generala a administratiei publice.

art. 107, alin. (1) – Primul-ministru conduce Guvernul si coordoneaza activitatea membrilor acestuia, respectand atributiile ce le revin. De asemenea, prezinta Camerei Deputatilor sau Senatului rapoarte si declaratii cu privire la politica Guvernului, care se dezbat cu prioritate.

Presedintele Traian Basescu, in mod repetat, a incercat si de multe ori a reusit sa se aseze deasupra Guvernului, sa se substituie acestuia, subordonandu-si direct ministere si ministri sau infiintand, la Cotroceni, „organisme ad-hoc”, paralele cu organele administrative legale si constitutionale.

10. Incalcarea prevederilor art. 102 alin. (1), coroborate cu prevederile art.116 alin. (2) si art. 117 alin. (3), prin raportare si la prevederile art. 119 din Constitutie

    art. 102, alin. (1) – Guvernul, potrivit programului sau de guvernare acceptat de Parlament, asigura realizarea politicii interne si externe a tarii si exercita conducerea generala a administratiei publice.

art. 116, alin. (2) – Alte organe de specialitate se pot organiza in subordinea Guvernului ori a ministerelor sau ca autoritati administrative autonome.

art. 117, alin. (3) – Autoritati administrative autonome se pot infiinta prin lege organica.

Presedintele Traian Basescu a mers atat de departe in comportamentul sau contrar Constitutiei incat „a infiintat”, la Cotroceni, „organisme ad-hoc”, paralele cu organele administrative legale si constitutionale, ne referim la diferitele comisii pe probleme, dar si la mult mediatizata „Celula de criza”.

Unul din aceste organisme, Comunitatea Nationala de Informatii a fost infiintata prin hotarari ale C.S.A.T., sub conducerea directa a Presedintelui Romaniei, care „indeplineste functia de Presedinte al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii” (art. 92 alin. (1) din Constitutie).

11. Incalcarea prevederilor art. 86 din Constitutie.

    art. 86 – Presedintele Romaniei poate consulta Guvernul cu privire la probleme urgente si de importanta deosebita.

Desi a acuzat in numeroase ocazii Guvernul sau unii membri ai acestuia ca sprijina si se sprijina pe „cercuri de interese”, pe grupuri mafiote, nu a ezitat sa intervina direct in formarea unor grupuri oligarhice din preajma sa, a Administratiei Prezidentiale sau a propriului sau partid.

12. Incalcarea prevederilor art. 1 alin. (5), art. 16 alin. (1) din Constitutie.

    art. 1, alin. (5) – In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.

art. 16, alin. (1) – Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.

Presedintele Traian Basescu nu s-a sfiit sa intervina la fostul ministru al economiei Codrut Seres in favoarea firmei ALRO Slatina, inclusiv prin intermedierea fostilor consilieri prezidentiali Theodor Stolojan si Elena Udrea.

13. Incalcarea prevederilor art. 135, alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Constitutie.

    art. 135, alin. (1) si alin. (2), lit. a) – (1) Economia Romaniei este economie de piata, bazata pe libera initiativa si concurenta.

(2) Statul trebuie sa asigure:

a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie

Sfidand din nou legea, principiile economiei de piata si uitand de lupta sa impotriva coruptiei, a mafiei si a cercurilor de interese a intervenit, nu prea moral si legal si la proprii ministri

14. Incalcarea prevederilor art. 87 alin. (1) din Constitutie.

    art. 87, alin (1) – Presedintele Romaniei poate lua parte la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme de interes national privind politica externa, apararea tarii, asigurarea ordinii publice si, la cererea primului-ministru, in alte situatii.

Desi cadrul constitutional plaseaza cele doua institutii – Presedintele Romaniei si Guvernul – pe pozitii de colaborare si nu de subordonare, domnul Traian Basescu a actionat tot timpul pentru a-si subordona Guvernul pentru a demonstra ca el este adevarul sef, semnificativa in acest sens este rabufnirea de la sedinta de Guvern, din 6 iulie 2006, cand, contrariat de indrazneala

Premierului de a interveni in discutie, i-a retezat sec initiativa cu remarca: „Deocamdata eu conduc sedinta. Vorbesti cand iti dau eu cuvantul”.

15. Incalcarea grava a prevederilor art. 124 si ale art. 132 alin. (1) din Constitutie, precum si a principiului constitutional al independentei justitiei.

    art. 124 – (1) Justitia se infaptuieste in numele legii.

(2) Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.

(3) Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.

art. 132, alin. (1) – Procurorii isi desfasoara activitatea potrivit principiului legalitatii, al impartialitatii si al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justitiei.

Traian Basescu a nesocotit si a incalcat cu nonsalanta prevederile Constitutiei atunci cand interesele sale personale sau cele politice i-au cerut, permitandu-si ingerinte grosolane in actul de infaptuire a justitiei.

16. Incalcarea prevederilor art.133 alin. (1) din Constitutie.

    art. 133, alin. (1) – Consiliul Superior al Magistraturii este garantul independentei justitiei.

Domnul Traian Basescu a incercat, inca de la inceputul mandatului, sa intimideze pe membrii Consiliului Superior al Magistraturii si sa discrediteze aceasta institutie fundamentala pentru ordinea constitutionala si pentru regimul separatiei si echilibrului puterilor in stat.

17. Incalcarea prevederilor art. 124 si art. 133 alin. (1) din Constitutie.

    art. 124 – (1) Justitia se infaptuieste in numele legii.

(2) Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.

(3) Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.

art. 133, alin. (1) – Consiliul Superior al Magistraturii este garantul independentei justitiei.

Traian Basescu nu s-a limitat sa faca aprecieri critice la adresa justitiei, a instantelor judecatoresti, a parchetelor si, personal, la adresa judecatorilor si procurorilor, dar a dat adevarate „sentinte” tendentioase prin care a calificat justitia ca fiind corupta, a calificat judecatorii ca fiind corupti.

18. Incalcarea prevederilor art. 126 alin. (1) din Constitutie.

    art. 126, alin. (1) – Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.

In noiembrie 2006, dupa ce Traian Basescu a gratiat in mod scandalos trei persoane condamnate pentru trafic de droguri si furt calificat a motivat acest gest prin aceea ca in dosarele celor trei condamnati nu au fost gasite probe temeinice pentru acuzare.

19. Incalcarea prevederilor art.125 alin. (2), coroborat cu art. 134 alin. (1) din Constitutie.

    art. 125, alin. (2) – Propunerile de numire, precum si promovarea, transferarea si sanctionarea judecatorilor sunt de competenta Consiliului Superior al Magistraturii, in conditiile legii sale organice.

art. 134, alin. (1) – Consiliul Superior al Magistraturii propune Presedintelui Romaniei numirea in functie a judecatorilor si a procurorilor, cu exceptia celor stagiari, in conditiile legii.

Potrivit prevederilor art. 125 alin. (2) si art. 134 alin. (1) din Constitutie Presedintele Romaniei numeste in functie judecatorii si procurorii la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii. Contrar acestor prevederi constitutionale, Traian Basescu a

facut aceste numiri la propunerea ministrului justitiei, trimitand C.S.M. „in decor” de unde i-a cerut din cand in cand cate un aviz consultativ.

20. Incalcarea prevederilor art. 133 alin. (1), coroborat cu art. 133 alin. (6) din Constitutie.

    art. 133, alin. (1) – Consiliul Superior al Magistraturii este garantul independentei justitiei.

art. 133, alin. (6) – Presedintele Romaniei prezideaza lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii la care participa.

Presedintele a incalcat Constitutia si Legea de organizare si functionare a C.S.M. cand a participat la sedinta in care s-a ales Presedintele C.S.M., exprimandu-si, inainte de vot, satisfactia inscrierii ca si candidat a unui anume judecator si chiar felicitandu-l, inainte de a fi ales, ceea ce a determinat in mod evident retragerea altor intentii de candidatura.

21. Incalcarea prevederilor art. 142 alin. (1), art. 145 si art. 147 alin. (4) din Constitutia Romaniei cu privire la rolul Curtii Constitutionale.

    art. 142, alin. (1) – Curtea Constitutionala este garantul suprematiei Constitutiei.

art. 145 – Judecatorii Curtii Constitutionale sunt independenti in exercitarea mandatului lor si inamovibili pe durata acestuia.

art. 147, alin. (4) – Deciziile Curtii Constitutionale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. De la data publicarii, deciziile sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor.

Astfel, domnul Traian Basescu nu s-a rezumat numai sa-si exprime public nemultumirea cu privire la deciziile Curtii Constitutionale, dar a si calificat activitatea Curtii Constitutionale „ca fiind in dispretul interesului national”, fapta grava prin care se incalca normele constitutionale ce statueaza rolul Curtii de garant al suprematiei Constitutiei, precum si pe cele ce asigura independenta membrilor Curtii.

22. Incalcarea prevederilor art. 28 din Constitutie.

    art. 28 – Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.

In interviul acordat TVR din ianuarie 2007, domnul Traian Basescu a recunoscut ca inca din septembrie 2005 a avertizat membrii Guvernului ca le sunt ascultate telefoanele de catre serviciile de informatii „si am atentionat membrii Cabinetului sa fie atenti ce vorbesc si cu cine vorbesc la telefon, pentru ca deja avem semnale de la

serviciile de informatii cu privire la discutii care nu erau in regula intre ministri si chiar cu unul care este arestat la ora aceasta”.

23. Incalcarea drepturilor fundamentale ale cetatenilor, consacrate in Constitutie, a prevederilor art. 28 din Constitutie cu privire la secretul convorbirilor telefonice, prin raportare si la legile de organizare a serviciilor de informatii.

    art. 28 – Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.

O fapta deosebit de grava a Presedintelui Traian Basescu o reprezinta folosirea serviciilor de informatii ale statului pentru a supraveghea informativ clasa politica, fapta recunoscuta explicit intr-un interviu acordat „Jurnalului National” din data de 6 februarie 2005, publicat sub titlul semnificativ „Voi sta 10 ani la Cotroceni”, in care

Traian Basescu, referindu-se la analizarea propunerilor de secretar de stat in diferite structuri guvernamentale, precizeaza ca a cerut serviciilor speciale sa-i supravegheze informativ pe cei propusi.

24. Incalcarea prevederilor art. 65 alin. (2), lit. f) din Constitutie, precum si a prevederilor art. 5 din Legea nr. 473/2004.

    art. 65, alin. (2), lit. f) – Camerele isi desfasoara lucrarile si in sedinte comune, potrivit unui regulament adoptat cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor, pentru: f) aprobarea strategiei nationale de aparare a tarii.

Modul sfidator in care se raporteaza Traian Basescu la lege si la obligatiile sale prezidentiale este demonstrat si de refuzul sau (aici nu este vorba de o omisiune) de a prezenta in Parlament strategia nationala de aparare a tarii, in termen de 6 luni, asa cum il obliga prevederile art. 65 alin. (2), lit. f) din Constitutie si art. 5 din Legea nr. 473/2004.

25. Incalcarea prevederilor art. 51 alin (4) cu privire la dreptul de petitionare, coroborat cu prevederile art.1 alin (5), prin raportare la prevederile art.80 alin (2) din Constitutie.

    art. 51, alin. (4) – Autoritatile publice au obligatia sa raspunda la petitii in termenele si in conditiile stabilite potrivit legii.

art. 80, alin. (2) – Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.

Memoriul Societatii Petromidia pe care Primul-ministru i l-a remis Presedintelui insotit de o nota personala demonstreaza cum se raporteaza domnul Traian Basescu la statutul si rolul sau de sef de stat. Gravitatea comportamentului prezidential este demonstrat de urmarile sale. Practic aceasta a fost scanteia care a declansat criza de proportii in care ne aflam.

26. Incalcarea prerogativelor prezidentiale de sef de stat, de reprezentant al statului roman, depasirea sferei atributiilor sale in domeniul politicii externe, prevazute in art. 91 din Constitutie, in contrast cu prevederile art.102 alin.1 din Constitutie, care reglementeaza realizarea politicii externe a tarii de catre Guvern.

    art. 92 – (1) Presedintele incheie tratate internationale in numele Romaniei, negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, intr-un termen rezonabil. Celelalte tratate si acorduri internationale se incheie, se aproba sau se ratifica potrivit procedurii stabilite prin lege.

(2) Presedintele, la propunerea Guvernului, acrediteaza si recheama reprezentantii diplomatici ai Romaniei si aproba infiintarea, desfiintarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.

(3) Reprezentantii diplomatici ai altor state sunt acreditati pe langa Presedintele Romaniei.

art. 102, alin. (1) – Guvernul, potrivit programului sau de guvernare acceptat de Parlament, asigura realizarea politicii interne si externe a tarii si exercita conducerea generala a administratiei publice.

In contrast cu imaginea echilibrata, respectata si responsabila a Romaniei, obtinute cu eforturile, ratiunea si talentul unor valorosi oameni de stat, Traian Basescu a contribuit mult prin gesturile si actiunile sale excentrice, nu numai la ridicarea unor semne de intrebare si mirare dar chiar la unele reactii mai mult sau mai putin vizibile fata de tara noastra.

27. Incalcarea statutului functiei de Presedinte al Romaniei si al rolului acestuia de aparator al Constitutiei si de mediator – art. 80 alin. (2) din Constitutie.

    art. 80, alin. (2) – Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.

Traian Basescu n-a actionat in functia de Presedinte al Romaniei in sens pozitiv, pentru a preveni starile tensionate si mai ales conflictele, pentru a le stinge atunci cand au aparut. Dimpotriva, el a conceput conflictele, le-a provocat si le-a atatat, el nu a semanat spirtul de concordie, de armonie, de intelegere, el a semanat tot timpul vrajba.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro