Mașinile diesel au scăzut la sub 30% cotă de piață în UE. Electricele au fost marile câștigătoare, dar cota lor de piață rămâne scăzută
În primele trei luni din an toate piețele au scăzut, mai ales că în martie vânzările de mașini noi s-au prăbușit, însă datele ACEA indică o scădere de 33% atât la diesel, cât și la benzină, și o dublare a vânzărilor de mașini electrice încărcabile la priză. La capitolul mașini pur-electrice, în România s-au înmatriculat 271 în trei luni, cu 27% mai mult decât în primul sfert din 2019. În Germania s-au înmatriculat însă 26.000 de mașini 100% electrice.
Ei bine, datele ACEA arată că dieselul a atins un nou record negativ pe piața mașinilor noi, 29,9%, iar benzina are 52,3%. Mașinile electrice încărcabile la priză au 6,8% (cele full-electrice și hibridele plug-in).
În UE s-au înmatriculat 738.000 de mașini diesel, cu peste 350.000 mai puțin decât în 2019. În România au fost 8.301 (scădere de 24%). Cea mai mare piață a fost Germania, cu 224.000 de mașini (-23%), iar cea mai mare scădere a fost în Italia (-50%). Dintre țările din afara UE, piața britanică este cea mai mare pentru diesel (91.000 de mașini, scădere de 51%).
Mașinile noi pe benzină au scăzut cu peste 600.000 de unități, la 1,29 milioane unități. Germania a fost cea mai mare piață, cu 359.000 unități, iar în România totalul a fost de 17.000 (-26%). Cea mai dură scădere, de 45%, a fost în Franța.
Singurele segmente care au crescut au fost mașinile ce se pot încărca la priză, unde avansul a fost de 100%, până la 167.000 de unități. Dintre acestea, mașinile 100% electrice reprezintă 91.700 (avans de 68%). Germania și Franța au depășit fiecare pragul de 25.000 de mașini, Olanda a trecut de 8.000 și alte două țări au depășit pragul de 5.000: Suedia și Italia.
În afara UE, Norvegia și UK au depășit pragul de 15.000 de mașini pur-electrice.