Sari direct la conținut

Mituri legate de costurile unui magazin online

Mituri legate de costurile unui magazin online
Gomag Foto Banca Transilvania

Domeniul antreprenoriatului și al e-commerce-ului este împânzit de diferite mituri; de la cele referitoare la secrete pentru succes, până la cele legate de costuri, soluții ideale sau abilități.

Inofensive la prima vedere, acestea se transformă în bariere atunci când te împiedică să dai startul unei afaceri cu potențial sau, dacă ai început, îți formează premise greșite ce îți vor întârzia creșterea sau chiar te vor duce la eșec.

De-a lungul a peste 18 ani în industrie, reprezentanții Gomag au stat de vorbă cu mii de antreprenori care au ales platforma e-commerce Gomag pentru magazinele lor online.

Din experiența antreprenorilor intervievați, precum și din situațiile cu care s-au întâlnit în acest timp, vezi mai jos o listă cu miturile legate de costurile unui magazin online și care sunt – real – cheltuielile la care trebuie să te aștepți când vrei să ai succes în eCommerce.

Mit #1. Poți deschide un magazin online gratuit

Deși din anumite puncte de vedere deschiderea unui magazin online poate fi mai puțin costisitoare decât a unui magazin fizic, există câteva costuri inițiale și de operare.

Multă lume asociază costul magazinului cu cel al platformei e-commerce, iar subiectul platformelor gratuite e extrem de atrăgător. Acestea au, însă, limitări ce vor împiedica dezvoltarea afacerii.

Mai devreme sau mai târziu, antreprenorii ajung să facă ugrade la planuri plătite sau să investească în plugin-uri suplimentare, pentru a obține acces la funcționalități esențiale și suport tehnic.

În ordine aleatorie, printre costurile inițiale ale unui magazin online se numără deschiderea firmei (ai nevoie de o formă juridică pentru a vinde legal), domeniul și găzduirea lui, platforma e-commerce, dar și cel puțin un stoc principal de produse.

Mit #2. Ai nevoie de mii de euro pentru a crea un magazin online

Acest mit pune problema din punctul opus de vedere al celui anterior. Cei mai mulți oameni presupun că e nevoie de mii sau sute de mii de euro pentru a crea un magazin online.

Lucru complet fals, dacă e să privim oferta soluțiilor existente pe piață la ora actuală.

Acum ai la dispoziție, de exemplu, platforme de tip SaaS, cu abonament, ce îți permit să configurezi magazinul pe cont propriu, cu un minim de cunoștințe tehnice (similar cu crearea unui profil pe rețelele social media).

Abonamentele disponibile încep, astfel, de la 7 euro pe lună, cum e exemplul Gomag, ce include și o ofertă la preț de 1 euro, pentru primele 3 luni.

Pragurile de abonament avansează în funcție de nevoile de business și funcțiile necesare pe măsură ce crești, însă, în stadiul startup, sunt extrem de accesibile pentru orice buzunar.

Mit #3. Odată ce lansezi, vânzările vor crește organic

Poate cel mai periculos mit din aceasta listă se referă la atitudinea ”trebuie doar să deschid, și vor apărea și clienții”. Odată ce stabilești că vrei să intri pe ”terenul” vânzărilor online, trebuie să conștientizezi că vei avea de-a face cu o concurență acerbă, direct sau indirect.

Atragerea, convingerea și retenția clienților presupun eforturi continue de marketing și optimizare. Există acțiuni organice, pe care le poți face pe cont propriu și care nu te costă bani, în sine.

Însă dacă vrei să faci diferența, ai nevoie de o strategie creativă și un buget sănătos pentru marketing, SEO, PPC, campanii de email marketing, social media și alte tipuri de canale unde se află potențialii tăi clienți.

Acest fapt, de altfel, nu trebuie să te descurajeze!

Există metode pe care le poți folosi chiar dacă ai o firmă mică sau tocmai ai început, și care te vor ajuta să concurezi inclusiv cu marii retaileri – fără să îți cheltui toate fondurile.

Doar un exemplu e instrumentul Gomag Campanii Google Ads, ce automatizează reclamele de tip Shopping și Product Listing Ads, direct din magazinul tău online.

Cu acest tool, rulezi campanii profitabile cu bugete începând de la 199 euro pe lună, fără costuri suplimentare de gestionare și fără comision la lansare.

Mit #4. Poți prevedea exact ce costuri presupune afacerea ta online

În business, la fel ca în viață, există întotdeauna posibilitatea imprevizibilului. Costuri precum cheltuieli suplimentare la transport, retur, taxe vamale sau diferite alte urgențe, pot apărea din senin.

Ca administrator al unei afaceri și al unui magazin online este vital să bugetezi inclusiv pentru aceste costuri extra, să iei în calcul orice posibil scenariu.

Această planificare te va ajuta să faci față oricărei provocări și să ai un buget de urgență până te redresezi, în cazul în care neprevăzutul chiar se întâmplă.

Mit #5. Nu vei avea costuri cu angajații dacă deții un magazin online

În spatele unui magazin online se unesc diferite departamente pentru a-l face să funcționeze și să ofere o experiență de cumpărare plăcută clienților: gestionarea comenzilor, serviciul clienți, operațiunile administrative, marketing-ul etc.

Poți începe de unul singur sau cu un personal redus, însă, pe măsură ce magazinul crește, vei avea nevoie de angajați specializați și de automatizări (acolo unde ai sarcini repetitive de făcut). Ambele vin la pachet cu anumite costuri.

Costurile principale ale unui magazin online sunt, așadar, legate de:

  • Firmă & Magazin – costuri deschidere, platforma e-commerce, domeniu, hosting, costurile administrative etc.
  • Aprovizionarea – produsele, transportul produselor de la furnizor în stocul tău, alte costuri dacă realizezi tu produsele.
  • Marketing-ul – bugete tactici, instrumente de marketing, aplicații, salarii specialiști interni sau costuri externalizare.
  • Gestiunea comenzilor – gestiunea propriu-zisă în platformă și în depozit, transport, comisioane procesare plăți, facturare, asistență clienți, depozitare, ambalare, pierderi de stoc, externalizare logistică etc.
  • Angajații – costuri recrutare, salarii și alte beneficii, training, echipamente, spațiu de lucru etc.
  • Serviciile extra – urgențe, deprecierea echipamentelor din birou, retururi, marfa nevândută etc.

O atitudine sănătoasă e să începi cu un buget, oricât de redus, profitând de soluțiile accesibile pe piață.

Pe măsură ce crești, investește venitul realizat pentru a obține mai mulți clienți, mai multe vânzări și mai mult profit.

Nu uita, cu o strategie isteață și implicare continuă, ai cele mai mari șanse să realizezi un business profitabil, care crește cu succes.

***

BT Stup este un loc pentru toți antreprenorii, creat cu scopul de a-i conecta pe aceștia cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea sau managementul unei afaceri. La Stup se desfășoară inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. BT Stup este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți.

Acest articol face parte dintr-o intiativa Banca Transilvania, care își dorește să sprijine antreprenorii și să le ofere toate informațiile necesare atunci când se află la început de drum. Dacă dorești să începi o afacere, BT este lângă tine cu resurse, informații și know-how. Pentru ca ție să îți fie mai ușor. 

Articol susținut de Banca Transilvania