Sari direct la conținut

Nedreptatea la muncă este o sursă importantă de stres cronic. Cum o rezolvăm

HotNews.ro
Anumite situații neplăcute la locul de muncă pot fi soluționate cu o comunicare corectă. Altele, nu, Foto: Shutterstock
Anumite situații neplăcute la locul de muncă pot fi soluționate cu o comunicare corectă. Altele, nu, Foto: Shutterstock

Anumite situații neplăcute la locul de muncă pot fi soluționate cu o comunicare corectă. Altele, nu. Foto: Shutterstock

Jobul răspunde nevoilor noastre de bază, dar și nevoii de apartenență, de sens, relații, stimă de sine, creștere. Toate cu condiția unei plăți corecte a contribuției, a aprecierii, relațiilor sănătoase, spațiului de creștere și dezvoltare etc. Rămânem și dacă angajatorul nu ne poate oferi aceste condiții? Cu ce preț? Iată cum putem rezolva situațiile neplăcute și nedreptatea la muncă.

Adesea aud în interviurile de diagnoză organizațională situații de nedreptate la locul de muncă și îi aud pe clienți plângându-se. Însă mă bucur când îi văd acționând eficient pentru o viață profesională mai bună, care să le aducă satisfacție și bucurie.

Nedreptatea la muncă sau nerespectarea drepturilor angajaților este o sursă de emoții neplăcute, iar pe termen lung, devine o sursă de stres cronic și scăderea performanței și a calității vieții, în general.

Statul peste program la locul de muncă

Una din cele mai frecvente situații neplăcute despre care aud se referă la munca peste program, nerecompensată corect sau neapreciată, fiind considerată o normalitate. Din punct de vedere psihologic, este o nerespectare a drepturilor individului legat de timpul liber, fie că e vorba de proiecte personale sau de odihnă.

Se poate întâmpla să avem o încărcare mare pe anumite perioade și, din dorința de a finaliza un proiect sau de a respecta ceea ce le promitem clienților, să muncim peste program și să depunem eforturi suplimentare. Nerespectarea drepturilor angajaților apare atunci când managementul nu ia decizii pe termen lung privind acoperirea necesarului real de personal calificat sau asigurarea unor echipamente eficiente sau o mai bună organizare a resurselor, care ar putea reduce presiunea pe angajații existenți.

Munca suplimentară pe termen lung se traduce în demotivare, frustrare și nemulțumire în rândul angajaților, iar performanțele lor ajung să scadă sau apar greșeli din oboseală, frustrare, lipsa concentrării.

CITEȘTE CONTINUAREA PE SMARTLIVING.RO

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro