Sari direct la conținut

Pista de incercari a Uzinei „Dacia-Renault&”, in litigiu

Adevarul

Comuna argesana Merisani este una dintre cele mai sarace localitati. Primaria spera sa-si mareasca veniturile locale prin obtinerea, in instanta, a drepturilor de proprietate asupra pistei de incercare a Uzinei „Dacia-Renault”.

Uzinele „Dacia-Renault” isi au pista de incercari destul de ferita de ochii curiosilor la Merisani, intr-un punct numit Baia, situat pe raza satului Valcele, judetul Arges. Pista se intinde pe o suprafata de aproape 90 ha si ocupa un onorant loc II in Europa.

Uzinele „Dacia-Renault” au insa o mare problema, intrucat pista a fost construita in baza unui document controversat, scos la iveala abia anul trecut.

„Improprietarirea”

Improprietarirea Uzinelor „Dacia-Renault” s-a facut, potrivit primarului comu?nei Merisani, Mihai Dumitrescu, in 1993, printr‑un proces-verbal, si-acela inche?iat dupa ureche, neexistand nicio aprobare a Consi?liu?lui Local sau al Comisiei Ju?detene de Fond Funciar.

„Cronologic, lucrurile au stat in felul urmator: inainte de 1990, Uzina Colibasi a primit, printr-o hotarare ministeriala, suprafata de 3 ha de la CAP Maracineni. Peste un timp, uzina a mai primit printr-un decret, de la acelasi Regim, alte 18 ha, dar cu titlu de inchiriere.

Pana in 1993, Primaria Merisani a primit, pentru cele 21 ha, o chirie de aproximativ un milion de lei/luna.

In 1993, primarul de la acea vreme (Marin Gheorghe, decedat – n.r.) a semnat, impreuna cu viceprimarul si un inginer al Oficiului Cadastral Arges un proces-verbal prin care improprietarea Uzina Dacia cu alte 60 ha, situate in continuarea celor pe care le folosise pana atunci”, a declarat primarul Mihai Dumitrescu.

Procese trenate

Anul trecut, Primaria Merisani a dat in judecata Uzinele „Dacia-Renault”, Comisia Locala de Fond Funciar, Comisia Judeteana de Fond Funciar, Ministerul Economiei si Comertului, pe viceprimarul, care a semnat in 1993 procesul-verbal de punere in posesie, si pe contabila primariei de la acea vreme. „In ceea ce ma priveste, eu nu vreau decat sa se clarifice situatia acestui teren.

Ori uzina cumpara terenul la pretul pietei, ori vine cu contraservicii. Stiti ca eu nu am drumuri asfaltate in comuna, nu am o masina in dotarea Consiliului Local? Daca toata suprafata era inchiriata sau concesionata, primea si bugetul local niste bani”, a mai declarat primarul din Merisani.

integral in Romania Libera

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro