Sari direct la conținut

Portul Rotterdam este interesat sa investeasca in Zona de Sud a Portului Constanta. Ministerul Transporturilor vorbeste despre un posibil Parteneriat Public-Privat

HotNews.ro
Portul Constanta, Foto: AGERPRES
Portul Constanta, Foto: AGERPRES

Autoritatea Portului Rotterdam si-a reiterat interesul de a participa „in calitate de partener strategic in dezvoltarea Portului Constanta”, anunta Ministerul Transporturilor intr-un comunicat, mentionand ca investitia pentru Zona de Sud a Portului Constanta s-ar putea face printr-un Parteneriat Public-Privat pe noua lege. Informatia vine in contextul in care in ultimele luni au existat numeroase discutii privind actiunile Portului Constanta, primarul Radu Mazare solicitand de la Guvern o mai mare participatie pentru autoritatea locala.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, s-a intalnit miercuri cu Ministrul Comertului Exterior din Olanda, doamna Lilianne Ploumen, potrivit unui comunicat de presa remis HotNews.ro.

„Cei doi oficiali au discutat si despre cooperarea dintre C.N. Administratia Porturilor Maritime S.A. si Autoritatea Portului Rotterdam. Partea Olandeza si-a reiterat interesul de a participa in calitate de partener strategic in dezvoltarea Portului Constanta, datorita potentialului acestuia”, se mai precizeaza in comunicat.

„Zona de Sud a Portului este de interes major pentru investitorii straini, Autoritatea Portului Rotterdam fiind unul dintre cei care si-au exprimat interesul. Pentru investitia din Zona de Sud a Portului Constanta este posibil a fi folosita si noua Lege a Parteneriatului Public – Privat”, se mai arata in informarea Ministerului.

Totodata, reprezentantii de la Transporturi informeaza ca in discutiile de miercuri ministrul olandez i-a cerut sprijinul ministrului Dan Sova in achitarea datoriei rezultate din litigiul intre consortiul RWRC si AFDJ Galati, referitor la contractul <>”.

Suma care ar trebui achitata este de aproape 12 milioane de dolari, iar ministrul Transporturilor a asigurat partea olandeza ca vor fi intreprinse toate masurile pentru a lamuri situatia, se arata in comunicat.

Batalia pe controlul Portului Constanta

Informatiile privind investitiile in Portul Constanta vin dupa ce in ultimele luni au existat o serie de discutii si controverse, primarul Constantei Radu Mazare solicitand Guvernului sa acorde mai multe actiuni ale Portului catre Consiliul Local.

La mijlocul lunii aprilie, Consiliul Local Constanta a cerut oficial Guvernului Romaniei un pachet suplimentar de actiuni detinute de stat la Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime” – Constanta, reprezentand minim 13% din capitalul social al companiei. In plus, alesii locali au cerut acordarea unui mandat reprezentantului Consiliului local in adunarea generala a actionarilor.

La inceputul lunii martie, primarul Constantei, Radu Mazare, declara ca a primit noi asigurari de la premierul Victor Ponta ca autoritatile locale vor primi „foarte rapid” actiunile cerute la Administratia Porturilor Maritime Constanta.

„Am vorbit si cu Sova, si cu Ponta. Ponta intotdeauna a spus ca sustine acest demers de a trece actiunile in varianta pe care am discutat-o noi. Sigur ca as fi vrut mai mult, dar e ok si asa, iar ministrul Sova si-a luat angajamentul sa faca acest lucru”, a spus Mazare.

Cand a fost intrebat ce se va intampla daca nu-si vor tine promisiunea, primarul a raspuns: „Daca nu, nu voteaza lumea! O sa vedem daca nu, dar deocamdata si-au luat angajamentul si nu vad de ce nu ar face-o”.

Mazare aprecizat in martie ca, potrivit discutiei cu premierul, autoritatile locale vor primi 15% din actiunile pe care statul le detine la Administratia Porturilor Maritime Constanta, urmand ca alte 15% din actiuni sa fie listate pe Bursa.

In prezent, statul detine 60% din actiunile APMC, 20% Fondul Proprietatea si 20% Consiliul Local Municipal Constanta.

Pe aceeasi tema:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro