Sari direct la conținut

Primăria Sectorului 3 face pasajele rutiere de pe Mihai Bravu și lărgirea Căii Dudești cu una dintre companiile sale

HotNews.ro
Pasaj Mihai Bravu - Baba Novac 1, Foto: Hotnews
Pasaj Mihai Bravu - Baba Novac 1, Foto: Hotnews

Primăria Sectorului 3 face pasajele rutiere subterane de pe Mihai Bravu (la intersecția cu Camil Ressu și Calea Vitan) și lărgirea Căii Dudești cu una dintre companiile sale, Algorithm Construcţii S3 S.R.L. Atribuirea contractului pentru execuția lucrărilor a fost aprobată de Consiliul Local Sector 3, marți, valoarea lucrărilor fiind de 317.695.372,26 lei inclusiv TVA.

Consilierii USR au cerut retrimiterea proiectului la comisii, pentru analiză, motivând că indicatorii tehnico-economici nu au fost actualizați din 2020, iar în ultimul an prețurile au crescut exponențial, dar propunerea a fost respinsă.

În cadrul acestui contract, Primăria Sectorului 3 va construi două pasaje rutiere pe Șoseaua Mihai Bravu, un pasaj pietonal subteran și va lărgi Calea Dudeşti între Şos. Mihai Bravu și str. Caloian Județu. Proiectele sunt în plan de doi ani.

Primul pasaj rutier subteran se va construi între intersecția Strada Baba Novac – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Laborator (Sud) și va subtraversa intersecția dintre Calea Dudești – Bulevardul Camil Ressu – Șoseaua Mihai Bravu. Pasajul va avea o lungime de aproximativ 580 m și două benzi de circulație pe sens.

Al doilea pasaj rutier subteran se va construi între intersecția Strada Laborator – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Pătlaginei (sud) și va subtraversa intersecția dintre Calea Vitan și Șoseaua Mihai Bravu. Pasajul va avea o lungime de aproximativ 435 m și două benzi de circulație pe sens.

Pasajul pietonal subteran se va construi în dreptul stației de tramvai Laborator. Acesta va înlocui trecerea de pietoni existentă în zonă și va oferi o legatură cu refugiile de tramvai din zonă.

Calea Dudești va fi lărgită la două benzi de circulație pe sens, adiacente căii de tramvai, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Caloian Județul.

Lucrările vor dura 2 ani, potrivit contractului aprobat.

”Principalele avantaje ale realizării obiectivului de investitii sunt scăderea intârzierilor, reducerea coloanelor de maşini care se formează la semafor, decongestionarea intersectiilor Sos. Mihai Bravu – Calea Dudesti – B-dul Camil Ressu şi Sos. Mihai Bravu – Calea Vitan, precum şi reducerea punctelor de conflict dintre pieton – vehicul, respectiv vehicul – vehicul”, se arată în anexele proiectului de hotărâre.

Contractul a fost atribuit fără licitație companiei, legea permițând acest lucru. Astfel, Primăria a cerut o ofertă propriei companii și în baza ofertei primite și accesptate i-a atribuit contractul de peste 300 milioane lei.

Înainte, a scos contractul la licitație în sistemul electronic de achiziții publice, dar procedura a fost anulată. Anul trecut, valoarea estimată a contractului era de aproape 147 milioane de lei.

Consiliul Local Sector 3 a mai votat un proiect de hotărâre, o propunere de asociere cu Primăria Capitalei în vederea finanțării și realizării în comun a proiectului ”Lărgirea și modernizarea sistemului rutier pe Calea Dudeşti, între Şos. Mihai Bravu și B-dul Burebista, Sector 3”.

”Pentru o mai bună performanță, se impune o intervenție și pe Calea Dudești în sensul lărgirii și modernizării acesteia pe tronsonul Sos. Mihai Bravu – B-dul Burebista. Prin această acțiune coroborată cu construirea pe inelul principal a pasajelor subterane pe Sos Mihai Bravu și reconfigurarea intersecției Dristor, se prefigurează rezultate remarcabile în reducerea poluării și a zgomotului în zona. În acest scop prin asocierea Primăriei Sectorului 3 cu Primăria Municipiului București, în vederea implementării acestui proiect de mare importantă, lucrările vor fi efectuate cu celeritate mai ales că în actuală situație este nevoie de exproprieri – atribut exclusiv al Primăriei Municipiului București”, se arată în referatul de aprobare.

De ce a cerut USR retragerea proiectului?

”Consilierii USR au cerut retrimiterea proiectului la comisii, pentru analiză, motivând că indicatorii tehnico-economici nu au fost actualizați din 2020, iar în ultimul an prețurile au crescut exponențial, dar propunerea a fost respinsă, singurii care au votat pentru fiind doar consilierii USR.

  • ”Indicatorii obiectivului de investiții, respectiv valoarea de 347 milioane lei cu TVA, au fost aprobați în martie 2020. NU s-a realizat o actualizare a acestora. Acești indicatori nu mai sunt credibili în condițiile în care alte obiective de tip pasaj la sectorul 3 au suferit actualizări cu creșteri variind între 60% și 100%.
  • Nu s-a prezentat un studiu de fezabilitate actualizat deși variațiile de prețuri în piață sunt semnificative. Faptul că acest obiectiv este nefezabil este demonstrat de faptul că în Octombrie 2021, la procedura de atribuire desfășurată prin SEAP, deși s-au înscris 13 operatori economici, s-au solicitatsi oferit clarificări, în final nici unul nu a depus oferta de preț”, au motivat consilierii USR.

Aceștia au mai spus că societatea Alorithm Construcții nu are nici un fel de experiență în astfel de proiecte.

  • ”Mai mult decât atât, în unicul proiect pe care îl are în portofoliu, Hala Laminor, devizul inițial a fost de 9 milioane euro, dar prin actualizări successive a ajuns la 85 milioane euro. Proiectul nu s-a finalizat încă. (…)
  • Societatea Algorithm Construcții desfășoară procedura de concesionare a Halei Laminor în numele asocierii cu Smart City.
  • Începerea unui proiect de asemenea anvergură, cu indicatori neactualizati și cu finanțare incertă, pune la mare risc inclusiv poziția de concedent în relație cu bunul finanțat cu peste 85 milioane euro bani publici”, au mai spus aceștia.

Ce face firma Algorithm Construcții S3

Societatea ALGORITHM CONSTRUCTII S3 S.R.L a fost înființată la propunerea primarului Robert Negoiță, în 2017, pentru punerea in siguranta, reabilitarea si consolidarea monumentului istoric”Hala Laminor”. Societatea este condusă de Alin Panait, cunoscut drept un apropiat al primarului Robert Negoiță.

Primăria Sectorului 3 a preluat Hala Laminor în anul 2014 şi a început, trei ani mai târziu, procesul de restaurare, consolidare, amenajare interioară şi exterioară a halei.

În 2018, Primăria Sectorului 3 a încheiat contractul de vânzare-cumpărare nr. 749/07.11.2018 cu societatea Algoritm Construcții S3 SRL, prin care a transferat dreptul de proprietate asupra imobilului format din teren 59.617 mp și a construcțiilor edificate, hală de 58.049 mp și construcții mai mici, de 1.500 mp la sol.

Până acum lucrările de restaurare au costat circa 400 milioane lei, bani investiți de Primărie și mai este nevoie de încă 123 milioane de euro fără TVA, adică peste 600 milioane de lei.

În acest context, în luna septembrie, Consiliul Local Sector 3 a aprobat concesionarea Halei pe 65 de ani. Concesiunea va fi făcută de Algorithm Construcții, cea care deține hala, prin procedura de dialog competitiv, nu licitație publică.

Tot de la Algorithm Construcții S3, Primăria Sectorului 3 va cumpăra borduri, jardiniere și alte elemente din beton prefabricat în valoare de peste 15 milioane lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro