Sari direct la conținut

Primarul Sectorului 4: Staţia de metrou Tudor Arghezi se deschide pe 15 noiembrie

HotNews.ro
Metrou București, Foto: INQUAM Photos/Octav Ganea
Metrou București, Foto: INQUAM Photos/Octav Ganea

Staţia de metrou Tudor Arghezi și parcarea park and ride de lângă aceasta vor fi date în folosință pe 15 noiembrie, a anunţat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă. Inițial, trenurile vor circula la un interval de 8 minute, apoi din 4 în 4 minute.

„Pe 15 noiembrie stația de metrou Tudor Argheși și park&ride-ul aferent vor fi funcționale. Așa cum și d-voastră veți vedea, marea problemă a problemelor tehnice pe care le-am avut, le-am rezolvat împreună cu Metrorex și Ministerul Transporturilor. Parcarea este și ea aproape gata. Vom putea găzdui peste 300 de mașini aici”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, în cadrul unei conferințe de presă.

Sistemul de automatizare nu este gata pentru noua stație, iar trenurile vor circula inițial în sistem de pendulă, a explicat directoarea Metrorex, Mariana Miclăuş.

„Sistemul de automatizare se află încă în lucru. Circulaţia se va face într-un sistem de pendulă, de la staţia Tudor Arghezi la staţia Berceni, urmând apoi ca preluarea fluxului de călători să se facă de la Berceni, în lung, până la staţia Pipera. (…) Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca acest sistem de semnalizare şi automatizare să fie gata, astfel încât circulaţia să se desfăşoare în lung – Pipera – staţia Tudor Arghezi. Intervalul într-o primă fază va fi de opt minute, urmând apoi să reducem intervalul de circulaţie la patru minute”, a afirmat Mariana Miclăuş.

Primăria Sectorului 4 are în plan să extindă împreună cu Metrorex, magistrala M2 până în comuna Berceni.

„Lucrăm împreună cu CJ Ilfov la studiul de fezabilitate pentru extinderea magistralei M2. De aici vom merge până în comuna Berceni”, a anunţat Daniel Băluţă, marţi, cu prilejul unei vizite tehnice efectuate la staţia de metrou Tudor Arghezi.

Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, a declarat că pe toate magistralele de metrou se transportă în medie 600.000 de călători pe zi.

Stația de metrou TudorArghezi nu a fost deschisă nici până acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectotrului 4, iar termenul anunțat atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie. Reprezentanții Metrorex spun că Primăria Sectorului 4 mai are de finalizat totuși câteva lucrări și apoi trebuie făcută predarea investiției către Ministerul Transporturilor, iar Metrorex și mai trebuie să angajeze 55 de persoane pentru operaționalizarea stației.

Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că lucrările care au rămas de făcut nu împiedică circulația trenurilor, iar stația a fost predată către minister în momentul în care s-a făcut recepția, pe 29 martie. Deocamdată nu avem un termen, când oamenii vor putea circula pe acest nou tronson, dar reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că vor finaliza ce mai au de finalizat până la finalul lunii septembrie.

Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2

Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).

Primăria Sectorului 4 construiește vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 300 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului. Parcarea este finalizată în proporție de 90% și va fi dată în folosință în această toamnă, iar planul este ca tariful de parcare să fie modic, undeva pe la 0,5 lei/oră.

Parcarea și stația de metrou vor fi legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro