Sari direct la conținut

Renault a confirmat că va renunța să producă motoare de Formula 1, punând capăt unei istorii de 50 de ani

HotNews.ro
Renault a confirmat că va renunța să producă motoare de Formula 1, punând capăt unei istorii de 50 de ani
Mașini de Formula 1 ale echipei Alpine în timpul Grand Prix-ului din Singapore de anul acesta, FOTO: Sports Press Photo / ddp USA / Profimedia

Constructorul de automobile Renault va înceta să fabrice motoare de Formula 1 din 2026 şi va pune astfel capăt unei istorii de 50 de ani în elita automobilismului, a confirmat luni conducerea echipei Alpine într-un comunicat, relatează agenția AFP, citată de Agerpres.

Fabrica de la Viry-Châtillon (Essonne), la sud de Paris, unde Renault concepe şi produce motoarele sale de Formula 1, va fi transformată într-un „centru de excelenţă în inginerie şi înaltă tehnologie, începând de la finalul anului 2024”, a precizat Alpine.

„Activităţile de F1 de la Viry, care exclud dezvoltarea unui nou motor, vor fi menţinute până la finalul sezonului 2025”, a adăugat sursa menţionată.

Informații potrivit căreia Renault va renunța să producă motoare de Formula 1 au apărut în presă încă de la finalul lunii iulie, când producătorul auto și-a anunțat personalului că doreşte să transforme uzina de la Viry-Châtillon. Decizia va afecta 360 de salariaţi, dar şi numeroşi subcontractanţi ai echipei Alpine.

Renault dă asigurări că nu va concedia angajați în urma deciziei

Toţi salariaţii ar trebui să primească un post în alte sectoare de activitate ale echipei Alpine (pregătirea autoturismelor personale, redirecţionarea către alte sectoare, precum Formula E sau Raliul Dakar), a dat asigurări conducerea Renault la începutul lunii septembrie pentru AFP.

Alpine, ale cărei şasiuri vor continua să fie fabricate la Enstone, în Anglia, ar putea semna un acord pentru sezonul 2026 cu Mercedes, care în prezent echipează cu propulsoare echipele Williams, McLaren şi Aston Martin, dar nu a fost făcut niciun anunţ în acest sens.

Costurile de cumpărare a unui motor de la un producător extern au fost limitate la 17 milioane de euro, iar conducerea lui Renault mizează pe o economie de circa 120 de milioane de euro pe an.

Deţinătoarea celui mai bun palmares din Formula 1, în care a intrat în 1977, Renault a câştigat 12 titluri de campioană mondială la constructori şi 11 la piloţi.

INTERVIURILE HotNews.ro