Sari direct la conținut

Romania este tara in care grupurile Ford, BMW, Daimler si marcile japoneze au cele mai mici cote de piata din Europa

HotNews.ro

Romania este tara unde grupul Renault are cea mai mare cota de piata din Europa, insa consecinta este ca o serie de alte grupuri auto au pe piata noastra cote mai mici decat in orice alta tara europeana. Astfel, grupurile Ford, BMW, Daimler plus producatorii auto japonezi aveau in 2007, la noi, cele mai mici cote de piata de pe continent, conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pentru 28 de tari de pe continent.

Informatia pe scurt:

– Pietele auto din Germania si Franta sunt dominate de producatorii locali care au peste jumatate din piata.

– Grupurile Daimler si BMW au la noi cote de piata de zece ori mai mici decat in Germania.

– Grupul Fiat are peste 30% din piata italiana, dar in nicio alta tara nu trece de 10%.

– Ford Group, cota de numai 6% in Romania. Suedia este teritoriul propice pentru grup, cu o cota de 27%, iar Marea Britanie este cea mai mare piata.

– Japoezii au cote de peste 30% in pietele nordice si nu trec de 15% in cele mai mari tari de pe continent.

– Coreenii sunt printre cei mai tari in Slovacia dar conteaza prea putin pe pietele de top.

Volkswagen Group – Campioni in Europa Centrala, outsideri in Franta si Italia

Niciun alt grup nu domina atat de puternic o piata cum face Volkswagen (VW) in Cehia, datorita marcii Skoda mai ales. Grupul avea anul trecut 45% din piata auto ceha si peste 30% in Germania, Austria si Slovacia. Prezenta cea mai slaba a grupului a fost in Italia (10,5%) si Franta (12%), in timp ce la noi, cota cumulata a marcilor din grup a fost de 17%. Volkswagen Group, din care in statisticile ACEA sunt incluse marcile Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley si Lamborghini, a vandut anul trecut 3,16 milioane masini in tarile incluse in statistici. Germania a contribuit cu un milion de masini, iar Marea Britanie cu peste 300.000.

PSA Peugeot – Citroen – Franta e de baza, Irlanda nu prea conteaza

Grupul PSA Peugeot Citroen a avut, cum era de asteptat, cea mai importanta cota de piata in Franta, peste 30%, iar la polul opus s-a situat Irlanda, cu numai 5%. Danemarca cunoaste o prezenta importanta a PSA, cota 20%, dar Romania si Germania sunt printre tarile unde cele doua marci franceze sunt relativ departe de top, cu cote mai mici de 6%. In tarile incluse in statistici s-au inmatriculat peste doua milioane de vehicule ale aliantei, dintre care 1,1 milioane Peugeot si circa 950.000 Citroen. Daca la nivel european vanzarile celor doua branduri sunt apropiate ca volum, in Romania si Irlanda se observa o disproportie puternica, vanzarile Peugeot fiind de peste trei ori mai mari decat cele ale Citroen. PSA a vandut mai mult de 600.000 de masini in Franta si peste 300.000 in Spania, anul trecut.

Renault Group – Lideri la noi, codasi in nord

Renault si Dacia au avut in Romania cea mai mare cota din Europa, peste 39%, in timp ce in Norvegia grupul francez a avut o cota uimitor de mica, 0,9%. Finlanda si Grecia sunt alte doua tari unde Renault nu sta bine, cu sub 2% din piata, in timp ce in Hexagon grupul a avut peste 23%, iar Slovenia a fost si ea o tara forte, cu 19% parte de piata. In tarile recenzate s-au inmatriculat circa 1,38 milioane de masini Renault + Dacia, dintre care aproape jumatate de milion in Franta si 150.000 in Spania.

Ford Group – Cota din Romania, de patru ori mai mica decat in Suedia

Romania a fost tara in care Ford Group a avut cea mai mica cota de piata din Europa, 6%, departe de piata cea mai buna pentru marcile grupului anul trecut, Suedia – cu 27%. Cifrele se aplica inmatricularilor de masini Ford, Volvo, dar si Jaguar si Land Rover care anul trecut erau in portofoliul grupului. Franta, tarile baltice, Slovacia si Slovenia sunt alte piete unde Ford nu statea prea grozav, sub 7%, dar compensatia a venit din Marea Britanie, unde cota Ford Europe trece de 20%. Grupul a vandut peste 1,7 milioane de masini anul trecut in tarile vizate, dintre care peste 400.000 s-au dus catre Marea Britanie si alte 250.000 in Germania.

Fiat Group – De neintrecut in Italia, putin popular in nord

Grupul Fiat are in Italia o cota buna, de peste 31%, in timp ce recordul negativ vine din Norvegia, 0,3%. Si alte tari nordice au inregistrat cote mici de sub un procent, in timp ce la noi marcile italiene au avut 3% din piata. Fiat Group nu are in nicio alta tara, in afara de Italia, cote de peste 10%, iar anul trecut s-au vandut 1,25 milioane de vehicule in cele 28 de tari, dintre care trei sferturi in Italia si aproape 100.000 in Germania. In datele prezentate, Fiat Group cuprinde marcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari si altele.

General Motors – Populari in est si centru

Europa Centrala are atat maximul, cat si minimul, cand e vorba de marcile General Motors. Ungaria e tara in care marcile GM au avut anul trecut cea mai buna cota de piata (16%), in timp ce in Cehia nu s-a trecut de 5%. Romania nu sta rau, cifrele ACEA includ si masinile produse la Craiova anul trecut, astfel ca GM are o cota de peste 15%, la fel ca in tari precum Marea Britanie si Bulgaria. Statisticile ACEA privind GM cuprind inmatriculari pentru marcile Opel/Vauxhall, Chevrolet, GM Daewoo, Saab, Pontiac si altele. Anul trecut s-au inmatriculat peste 1,6 milioane de masini GM in spatiul european, doua piete au depasit 300.000 de unitati: Marea Britanie si Germania.

BMW Group – Germania e fruncea, Romania la coada

Pentru BMW Group, Germania e cea mai mare piata eurpeana, cu o cota de 9,1% si vanzari de peste 250.000 de masini. Anul trecut, pe piata din Luxemburg, BMW si Mini au avut o cota mai mare, 9,2%, insa vanzarile sunt nesemnificative pe aceasta piata. In Romania grupul german a avut numai 0,9% din piata, iar in tari precum Slovacia si Polonia, cota e de putin peste 1%. Dupa Germania, Marea Britanie a fost a doua piata ca marime cu vanzari de peste 150.000 de unitati, iar Italia a trecut de 100.000. In tarile incluse s-au vandut 850.000 de masini BMW Group.

Daimler – Deutschland uber alles, Romania sub toti

Cand spunem Daimler ne gandim la Germania, iar grupul are acolo cea mai buna cota de piata din Europa, peste 11%, in Portugalia si Elvetia au avut peste 5%, iar la noi numai 0,8%. Nici in Polonia si Cehia grupul nu s-a infipt grozav, avand cote de sub 1,5%. Per total in spatiul european s-au vandut peste 800.000 de masini ale grupului, dintre care peste 350.000 in Germania si mai bine de 100.000 in Italia. Cifrele cuprind marci precum Mercedes, Smart, Jeep si Dodge, dar si Chrysler care acum nu mai face parte din grupul Daimler.

Marcile japoneze – Adorate in Scandinavia, prezenta mai palida in Germania, Franta si Romania

Estonia este tara in care marcile japoneze au avut anul trecut cea mai puternica prezenta, 41% din piata, cu alte cateva piete in care cotele au sarit de 30%: Finlanda, Irlanda, Norvegia, Ungaria, Letonia si Lituania. La polul opus se situeaza Romania, unde niponii au avut sub 6% din piata. Pe pietele foarte mari cotele de piata cumulate ale marcilor Toyota, Nissan, Mitsubishi, Mazda, Suzuki si Subaru au fost de 10% in Franta si 12% in Germania si Italia. In Europa s-au vandut peste 2,3 milioane de masini japoneze in 2007, dintre care peste 400.000 in Marea Britanie si mai bine de 300.000 in Italia.

Marcile coreene – Cote bune in Europa centrala, parti mici din pietele vestice

Marcile sud-coreene au cea mai mare cota de piata in Slovacia, peste 10%, tara in care Kia are o unitate de productie. In Grecia si Letonia marci precum Hyundai si Kia stau bine, cu cote de peste 9%, iar in Romania s-a trecut de 5%. Franta avea anul trecut cel mai mic procentaj de masini coreene (2,2%). In Germania, Marea Britanie, Ungaria, Portugalia, Italia si Norvegia brandurile coreene au sub 3% din piata. In Europa s-au vandut circa 600.000 de masini coreene, iar cele mai mari piete au fost Spania si Germania, cu circa 100.000 de unitati.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro