Ministerul Educației: Nu se intenționează organizarea unor clase separate pentru copiii cu nevoi speciale
Ministerul Educației transmite duminică seara un comunicat menit să clarifice poziția ministrului Ecaterina Andronescu cu privire la integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul învățământului public de masă. Ministerul insistă că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale, și spune că declarațiile anterioare ale ministrului educației făceau referire tocmai la necesitatea de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare.
Amintim că o declaraţie a ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a creat controverse pe reţelele de socializare după ce a spus că unii elevi cu cerinţe educaţionale speciale sunt trimişi în şcolile speciale, iar alţii integraţi în şcoală de masă, subliniind că se gândeşte „dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo”. În urma declaraţiei, potrivit Digi24, ministrul intenţionează să înfiinţeze „clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale”. Într-o declaraţie pentru HotNews.ro, Ecaterina Andronescu a negat vehement, subliniind că a spus că ”dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăţi de învăţare poate reuşim să le dăm şi un profesor de sprijin”.
Într-un comunicat difuzat duminică seara, Ministerul Educației Naționale (MEN) vine cu o serie de precizări legate de informațiile apărute în spațiul public cu privire la copiii cu dificultăți de învățare, precizări „menite să sublinieze, cu claritate, poziția ministrului educației”.
Astfel, MEN amintește că, „în baza Legii nr. 221/2010, precum și a Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități” – 2016-2020, România s-a angajat să mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor, astfel încât nicio persoană cu nevoi speciale să nu fie discriminată, marginalizată, exclusă sau abuzată, iar alegerile și aspirațiile acesteia să fie respectate și sprijinite”.
De asemenea, mai spune MEN, „în domeniul educației, cadrul strategic este completat cu strategiile sectoriale care prevăd, de asemenea, măsuri care să conducă la creșterea accesului la o educație de calitate pentru toți copiii, prin adaptări curriculare în concordanță cu nevoile acestora, precum și prin acordarea de sprijin educațional și material”.
Prin urmare, Ministerul Educației subliniază că „urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de masă și dezvoltarea serviciilor de sprijin educațional prin creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari – cu suportul cărora se realizează terapiile necesare, precum și prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integrați individual copii cu nevoi speciale”.
„Declarațiile ministrului educației naționale, pe tema mai sus-menționată, au făcut referire întocmai la această necesitate, de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare. Precizăm că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale”, se arată în comunicatul MEN.
De altfel, mai ține să menționeze MEN în comunicat, „în perioada 2001 – 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integrați în unitățile de învățământ de masă, prin transferul de la unitățile de învățământ special”.
MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!