Sari direct la conținut

Marea Ceartă pentru primul număr de înmatriculare din București. Prințul Bibescu, al doilea bucureștean cu mașină înregistrată oficial, enervat că nu e nr. 1 la plăcuță

HotNews.ro
Imagine din Bucuresti, zona Arcului de Triumf, in 1951, Foto: Agerpres
Imagine din Bucuresti, zona Arcului de Triumf, in 1951, Foto: Agerpres

În anul 1900, în București era înmatriculat primul automobil din oraș. Era mașina lui George Bazil Assan, fiul marelui industriaș care a pus bazele morii cu același nume.

După cum era firesc, automobilul, un FN Herstal, a primit numărul de înmatriculare „1 B”. La foarte scurt timp, un alt pasionat de automobile, prințul George-Valentin Bibescu, a cumpărat și el același model de mașină.

Ca să avem o imagine asupra mizei, importanței de a poseda un autoturism la acea vreme, să ținem cont că la București au ajuns, aproape deodată, două din cele 47 de autoturisme Herstal produse în total în acel an de Fabrique Nationale d’Armes de Guerre din Belgia. Miza era, așadar, una serioasă.

Mașina în sine era un lux formidabil, iar modelul Herstal era, în terminologie prezentă, „high end”: era o mașină decapotabilă, aveam piele și lemn la interior, avea faruri cu gaz care luminau calea șoferului, iar asta era deja o tehnologie inovativă acum 123 de ani.

Deci, doi posesori de autoturisme foarte înstăriți, extrem de pasionați de automobilism, dar plăcuța de înmatriculare cu numărul 1 nu putea fi decât pe una dintre mașinii… sau poate că nu.

Citește, pe B365.ro, cum s-a tranșat această mare problemă a lumii bune a Bucureștiului de acum 123 de ani.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro