Ministrul britanic de Interne recunoaște că a trimis documente de pe o adresă nesecurizată, dar ridică noi semne de întrebare
Ministrul britanic de interne, Suella Braverman, a recunoscut luni că a trimis de şase ori documente guvernamentale oficiale către adresa ei personală de e-mail, transmit Reuters și Agerpres.
Braverman a fost numită din nou la conducerea Home Office – ministerul de interne de la Londra – de către premierul Rishi Sunak, la şase zile după ce demisionase din precedentul guvern, condus de Liz Truss.
Atunci, ea şi-a asumat răspunderea pentru trimiterea unui document al guvernului către e-mailul personal al unui angajat de la cabinetul unui parlamentar. Justificarea ei a fost atunci că nu avea la ea telefonul de serviciu, aşa că a recurs la un asistent ca să trimită documentul pe e-mailul ei personal.
Primele zile ale mandatului de prim-ministru al lui Sunak au fost marcate de disputa privind readucerea în guvern a ministrului compromis.
Partidele de opoziţie şi chiar câţiva parlamentari ai Partidului Conservator, de guvernământ, au exprimat îndoieli că Braverman este potrivită pentru funcţie.
Cum justifică ministrul britanic de Interne trimiterea mesajelor nesecurizate
Luni, într-o scrisoare către comisia pentru afaceri interne a parlamentului, Braverman a afirmat că o verificare a ministerului pe care îl conduce a stabilit că între 6 septembrie şi 19 octombrie au avut loc şase incidente similare – transferuri de documente către e-mailul ei personal.
Ea a susţinut că a transmis documentele pentru a le putea citi în timpul unor videoconferinţe şi interviuri de pe telefonul guvernamental.
Niciunul din documente nu punea însă probleme de securitate naţională şi nu privea serviciile de informaţii sau securitatea informatică, a insistat ea.
„Verificarea a confirmat că toate ocaziile respective au avut loc în condiţii în care desfăşuram şedinţe ale Home Office virtual sau în legătură cu legături publice, pentru a lua interviuri”, a spus Braverman.
„Unele dintre aceste întâlniri au fost aranjate în grabă, ca reacţie la probleme operaţionale urgente legate de priorităţile Home Office”, a mai explicat ea.
Semne de întebare privind versiunea evenimentelor prezentată de Braverman
Dezvăluirea ridică probleme referitoare la afirmaţia din scrisoarea de demisie trimisă de Braverman către Truss în 19 octombrie, conform căreia l-a informat personal pe şeful serviciului funcţiei publice despre trimiterea unui document sensibil de pe telefonul personal.
Ea a susţinut că imediat ce şi-a dat seama de greşeală a alertat „rapid” prin „canale oficiale”.
Cronologia evenimentelor pare să o contrazică, remarcă Reuters. După relatarea din scrisoare, ea nu a raportat oficial greşeala decât după câteva ore.
Agenţia apreciază că noile informaţii prezentate luni de Braverman provoacă din nou îngrijorare faţă de încălcarea regulilor ministeriale.