Elveția: Tunelul rutier de la Gotthard ar putea fi redeschis până la sfârșitul săptămânii (ministru)
Tunelul rutier Gotthard, unul dintre principalele puncte de trecere între nordul și sudul Elveției și Europa, ar putea fi redeschis până la sfârșitul săptămânii, potrivit ministrului federal al transporturilor, potrivit AFP.
„Gotthardul va fi redeschis cel târziu până la sfârșitul săptămânii”, a declarat Albert Rösti la postul public de radio SRF.
Tunelul a fost închis în ambele sensuri începând de duminică după-amiază.
Oficiul Federal de Drumuri (FEDRO) a decis să interzică orice fel de trafic după ce în tavan a apărut o fisură și au căzut bucăți de beton.
Fisura se întinde pe 25 de metri, 700 de metri dincolo de poarta nordică, a precizat FEDRO într-un comunicat de presă.
Traficul rutier – mii de vehicule în fiecare zi, inclusiv multe camioane – este, prin urmare, deviat pe drumul San Bernardino și pe cel din pasul Gotthard.
Lucrările au început luni „cu scopul, dacă este posibil, de a redeschide tunelul până la sfârșitul săptămânii”, a confirmat FEDRO.
„Plafonul fals” al structurii, care găzduiește sistemul de ventilație, trebuie demolat și înlocuit pe o lungime de 25 de metri.
Obiectivul principal este de a garanta ventilația în secțiunea în cauză. O „provocare”, potrivit OFROU.
Acestea ar fi dus la schimbări locale de presiune, provocând fisurarea tavanului intermediar și căderea unor bucăți de beton.
Tunelul rutier are o lungime de aproximativ 16,9 kilometri și este un punct de trecere crucial pentru traficul de marfă.
Această închidere vine în contextul în care unul dintre tronsoanele din tunelul de bază Gotthard a
fost, de asemenea, închis timp de o lună, după ce un tren de marfă a deraiat.
Trenul a deteriorat calea ferată pe o distanță de 7 km, provocând „pagube imense”, potrivit Căilor Ferate Federale Elvețiene (SBB).
SBB nu a făcut deocamdată nicio previziune cu privire la durata lucrărilor de reparații. Cu toate acestea, compania feroviară estimează că operarea parțială a traficului de călători va fi posibilă de la începutul anului 2024.
Celălalt tronson al tunelului de bază, precum și așa-numitul tunel de creastă, sunt în continuare accesibile trenurilor.
Oficiul explică faptul că avariile se datorează schimbărilor de tensiune din munte.
Tunelul elvețian a fost gata în 2016, după 17 ani de muncă și investiții de 12 miliarde dolari.
La deschidere au fost prezenți politicieni de prim rang: Angela Merkel, François Hollande și Matteo Renzi.
Citește și: