Sari direct la conținut

SUA: O nouă plângere împotriva Google, de data aceasta pentru gestionarea publicității sale

HotNews.ro
Logo-ul Google, Foto: Andreistanescu | Dreamstime.com
Logo-ul Google, Foto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Google face obiectul unui nou atac al autorităților americane: zece state, conduse de Texas, au acuzat miercuri gigantul internetului de practici anticoncurențiale în gestionarea reclamelor, potrivit AFP.

„Acest Goliath și-a folosit puterea pentru a manipula piața, a distruge concurența și a face rău consumatorului”, a declarat procurorul general al Texasului, Ken Paxton, într-un videoclip de pe Twitter care anunța începerea procedurilor.

„Nu este corect ca Google să fi eliminat de fapt concurența și să se încoroneze singur cu managerul de publicitate online”, a adăugat el.

Paxton este susținut de procurorii generali din Arkansas, Idaho, Indiana, Kentucky, Mississippi, Missouri, Dakota de Nord, Dakota de Sud și Utah. Toate aceste state sunt în mâinile republicanilor.

„După cum arată documentele interne, Google a încercat să distrugă concurența utilizând o serie de tactici, inclusiv încheierea unui acord ilegal cu Facebook, cea mai mare amenințare potențială a concurenței sale, pentru a manipula licitațiile publicitare.”, spune documentul.

Grupul acționează ca un intermediar între agenții de publicitate și site-uri și gestionează platforma principală unde se întâlnesc: este ca și cum ar fi „jucător și arbitru” în același timp pe piața electronică a publicității online.

Potrivit calculelor firmei de cercetare eMarketer, Google obține din ce în ce mai multe venituri din publicitate în Statele Unite: 42 miliarde în 2020 față de 37 miliarde în 2018.

Dar ponderea sa din totalul pieței publicității online este în scădere, la 29,8% în acest an, de la 32,8% în 2018.

Asociația Industriei de Calculatoare și Comunicații (CCIA), care reprezintă companiile din sector, a subliniat într-o declarație care susține „aplicarea legilor antitrust în cazul în care consumatorii sunt afectați”.

Dar, adaugă ea, „așteptăm să vedem dovezi ale daunelor consumatorilor, deoarece prețurile publicitare au scăzut dramatic în ultimul deceniu și concurența s-a intensificat”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro