Sari direct la conținut

Super-iahtul care s-a scufundat în largul Italiei ar aparține unui oligarh rus

HotNews.ro
Super-iahtul scufundat in largul italiei ar apartine unui oligarh rus, Foto: Garda de Coasta Italiana / ANSA
Super-iahtul scufundat in largul italiei ar apartine unui oligarh rus, Foto: Garda de Coasta Italiana / ANSA

Procuratura din orașul italian Catanzaro a deschis o anchetă privind super-iahtul de 40 de metri care s-a scufundat pe 20 august în Golful Squillace în timp ce se afla sub pavilionul Insulelor Cayman, crezându-se că acesta aparține unui oligarh rus, relatează Rai News.

Numele adevărat al superiachtului în valoare de 50 de milioane de dolari, care plecase din Gallipoli spre Milazzo ar fi „Life Saga” și ar putea aparține, potrivit unor surse și ziare de specialitate, magnatului rus Ghenadi Aivazian.

Aivazian este unul dintre cei mai mari comercianți de cărbune din lume, având o avere estimată la 500 de milioane de dolari.

În noaptea dintre 19 și 20 august, Sala de Operațiuni a Autorității Portuare din Crotone a primit un un apel de urgență de la căpitanul yachtului care anunţa că nava începuse să ia apă la bord.

În zonă au fost trimise o ambarcațiune de patrulare românească, aflată în serviciul agenției de frontieră europeană Frontex, și o şalupă de patrulare CP 321 din Crotone.

Cum s-a scufundat superiahtul care ar aparține lui Aivazian

Primii patru pasageri și un membru al echipajului au fost urcaţi la bordul ambarcaţiunii de patrulare românească, apoi au fost transferați pe şalupe și duși în portul Marina Catanzaro, în timp ce compania de transport maritim a contactat o firmă de remorcare din Crotone pentru a încerca recuperarea unității.

În zorii zilei de 20 august, remorcherul „Alessandro Secondo” din Crotone a început să remorcheze Saga spre Crotone, singurul port în care ar fi putut intra nava, luând în acelaşi timp la bord alți patru membri ai echipajului, printre care și căpitanul.

Numai că din cauza condițiilor meteo și a înclinării constante a iahtului, situația s-a înrăutățit, iar în ciuda eforturilor, apa a invadat carena, motiv pentru care a fost necesar să se renunţe la operațiune.

„Life Saga” s-a scufundat apoi într-un timp foarte scurt timp. Echipajul navei a fost transferat apoi pe şalupa de patrulare CP 321 pentru a fi dus la Catanzaro Marina.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro