Underlondon. Romanii au inceput sa cante brit.
The Guillotines si The Mood au aratat ca rockul romanesc poate sa depaseasca soundul de anii’ 90 si influentele balcanice si ca poate sa inteleaga acordurile de chitara brit si bataile de toba suedeze. Capul de afis al Underlondon a fost The Dead Sexy Inc iar alaturi de ei, au mai venit din Marea Britanie Deluka si Battant.
Inainte sa inceapa Underlondon am auzit, si nu de la o singura persoana, ca asta e genul de festival la care vin „no names”. Ca platesti biletul, dar nu stii pentru ce. Ei bine, daca la editiile precedente s-au aruncat bani pe fereastra cu Underlondon, in aceasta toamna festivalul ne-a adus cel putin un lucru nou de care sa ne bucuram.
Vineri seara, Primii o suta de veniti si-au primit cravatele de prost gust si au intrat in Fabrica, asa cum arata ea mai nou. Patronii de acum (daca nu or fi aceeasi) au investit in club multi bani si textila. Au pus scaune inalte, intr-o incapere parchet, si au mutat barul acolo unde, pe vremea cand localul se numea Test Point, erau suspendate doua leagane.
La noua si jumatate seara au intrat cei de la The Guillotines. Cel putin jumatate dintre cei care se aflau acolo, cu siguranta au venit sa-i asculte pe ei. Baietii au cantat o prima piesa destul de rau. Chinuiti de lumina orbitoare ale responsabilului cu scenografia se de fumul care trebuia sa inmoresmeze atmosfera.
Imediat dupa aceea, muzicantii s-au incalzit si ne-au facut pe toti sa ne bataim. The Guillotines (Vlad -tobe si voce, Ovidiu chitara, voce si “noise”si Dan chitara, e o trupa care neaparat trebuie ascultata. Am auzit ca urmatorul lor concert ar fi saptamana aceasta in Club B52.
Unii o stiu, iar pentru cine nu stie repetam : Acum ceva vreme, Vlad, tobar si vocal la The Guillotines a spus: “Guillotines suna ca Mircea Toma izbindu-si masina intr-un copac in timp ce isi asculta caseta preferata de la Luna Amara.”
La concerul lor a venmit si Mihnea Blidarul, unul dintre cei doi vocali ai formatiei Luna Amara, care a facut pe mai multa lume sa spuna : „ce bine ca nu canta Luna Amara”.
Dupa The Guillotines, care au deschis Underlondon, vineri au mai cantat The Mood si Battant. The Mood sunt niste romani care nu canta impreuna de mai mult un an si jumatate. Ce canta ei: Un fel de pop, un fel de punk, rock.
The Mood, apoi Battant
The Mood e alcatuita din: Mircea Voloh: chitara electrica, Marius Victor Moise: voce, Bogdan Spirea: tobe,voce, Virgil Chitu: bass. Cateva fete, care au mai fost la concertele lo,r au spus ca ,cel sustinut in acest weekend la Fabrica, a fost „cel mai tare concert The Mood, de pana acum”.
Seara s-a incheiat cu un concert englezesc sustinut de Battant. „Foarte tari”, au spus unii dintre participantii la Underlondon. Trupa incearca un melanj intre muzica electronica pop si punk rock, care cateodata iese foarte bine.
Dupa impactul primelor single-uri, “Jump Up” si “Socked/I Am a Spider”, celebra revista NME i-a caracterizat drept “o trupa de geniu”, sound-ul futuristic si versurile acide ale trupei propulsand Battant in randul celor mai apreciate trupe underground din UK.
Sambata, seara brit pop-rock a inceput cu Vaduva Bob. Unora le-a placut zgomotul. Au fost Peter-chitara si voce, Konagoo la bas si John la tobe.
Dupa ei au intrat Deluka.
Britanicii canta un soi de electro-pop-ul optzecist, destul de „rough”, cu ritmuri agresive de chitara, completate de vocea puternica a solistei. Organizatorii Underlondon sustin ca Deluka a creat un adevarat curent in circuitul cluburilor de la Londra.
Seara s-a incheiat cu recitalul Dead Sexy Inc
Ei au oferit publicului bucurestean un concert electro – punk -disco, asa cum mai rar se poate ascula in bucuresti. The Dead Sexy Inc arata ciutat si canta ciudat. Muzica lor, buna de dans i-a pus in miscare pe toti cei veniti sambata seara la Underlondon.
Nu stim inca daca britancii si-au castigat fani in Romania, dar cert e ca au reusit sa schimbe imaginea unora despre ce inseamna show rock, in prezent.
Underlondon ar trebui sa fie un festival-tribut pentru ceea ce inseamna rock, pop si electro britanc. Se stie ca in Marea Britanie s-au dezvoltat cel mai bine aceste genuri muzicale si Londra a produs, fireste, cel mai bun brit. Observam insa ca sunt si in Romania cativa tineri care iubesc aceste genurii si iau de la englezi ce-i mai bun.