Sari direct la conținut

Varujan Vosganian, despre proiectul privind disponibilizarile din energie: Este un cadru de protectie care creeaza pace sociala/Nu as fi inaintat niciodata acest proiect fara sa stie primul ministru

HotNews.ro

Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a sustinut o conferinta de presa pe tema demersurilor referitoare la redresarea Oltchim. Vosganian a vorbit si despre controversele din ultimele zile generate de proiectul privind disponibilizarile in 15 companii de stat din energie

Premierul Victor Ponta i-a cerut joi ministrului Vosganian sa retraga de pe site-ul Ministerului Economiei proiectul, dupa ce miercuri declarase ca nu stie despre existenta lui si ca informatia publicata in presa „e o stire asa, sa mai bage niste panica”. Guvernul Romaniei nu a discutat si nu a aprobat un astfel de proiect. Asa cum a declarat Primul-ministru Victor Ponta ieri, singurul proiect sustinut de Guvern este unul referitor la prelungirea unor termene prevazute in OUG 116/21.12.2006. Proiectul afisat pe site-ul Ministerului Economiei nu a fost prezentat Guvernului Romaniei si nu este sustinut de acesta, se arata intr-o nota remisa joi de Guvern.

Principalele declaratii ale ministrului

  • Am onoarea sa fiu insotit de Ion Ghizdeanu si Adrian Ciocanea. Vrem sa dam raspuns unei anumite dezbateri cu o puternica tenta politica ce incearca sa sugereze ca Guvernul POnta este o fabrica de someri
  • In 2012, luna decembrie, in comparatie cu decembrie 2011 in economia romnaeasca si-au fgasit loc de munca inca un numar suplimentar de 140.000 de persoane.
  • Efectivul salariatilor a crescut de la 4,17 milioane la 4,3 milioane
  • Cu aceasta sper sa inchidem aceasta disputa
  • Acest proiect de ordonanta a fost inclus in programul legislativ al Guvernului, comunicat inca de la succesorul din 2012 si care a fost transmis ministrului pentru relatia cu Parlamentul. Adrian Ciocanea (n.red. secretar de stat in Ministerul Economiei) a si transmis Guvernului stadiul dezbaterii acestui proiect, anume ca a fost trimis la Ministerul Justitiei si la Ministerul Muncii.
  • De altfel, Ministerul Justitiei ne-a si trimis avizul favorabil. In fapt, aceasta Ordonanta reia textul Ordonantei 116 din 2006 care a suportat cateva modificari succesive
  • Are in vedere faptul ca e o prelungire si nu e un text complet nou
  • Reia textul OUG 116/2006.Ministerului Economiei a facut o forma consolidata. Textul suspus dezbaterii si prezentat pe site potrivit legii.
  • Un astfel de proiect odata intrat in dezbatere trebuie pus si pe site
  • Acest text nu starnit nicio dezbatere de acest fel din 2006 si pana astazi
  • Cei care au solicitat ca acest act normativ sa fie urgentat au fost reprezentantii sindicatelor. Au solicitat prelungirea cadrului legal pentru persoanele care vor fi disponibilizate
  • Sectorul de stat fiind un organism viu, orice sector economic presupune si disponibilizari si angajari. Nouatatea este ca statul e ca ofera un sistem de protectie pentru disponibilizari
  • Nu este anuntarea unei stari de calamitate pe piata muncii. Este diversificarea unor drepturi pentru persoanele disponibilizate
  • Majoritatea companiilor care se afla in anexa sunt din domeniul energiei. Actul normativ a fost elaborat de o asemenea maniera incat sa nu pierdem locuri de munca
  • Am transmis Consiliul Economic si Social acordul de principiu al sindicatelor
  • Din perspectiva Ministerului Economiei, speram sa avem angajari si nu disponibilizari
  • Exista componente in care in mod natural exista restrangeri de activitate in urma epuizarii resurselor. Exemplu: Exista un numar de mine care urmeaza sa se inchida
  • Mai exista si lista companiilor care pot angaja.
  • Este posibil ca procesul de reorganizare sa duca la cresterea activitatii, ca de exemplu la Cuprumin si Remin
  • Este un cadru de protectie care creeaza pace sociala
  • Sunt surprins ca un act normativ care contribuie la pacea sociala a fost perceput ca un act normativ care ameninta angajatii
  • Oltchim care se afla in insolventa va avea un alt regim decat aceste societati.
  • Primul-ministru a subliniat ca este vorba de prelungirea unor drepturi.
  • Fata de actele normative anterioare, am trecut includerea platilor compensatorii. Ele sunt incluse si in contractele colective de munca
  • Avand aceasta dezbatere care s-a creat si necesitatea ca orice act normativ sa fie corect inteles am rugat sa avem o noua discutie cu sindicatele. Discutie care sa fie incheiat cu un comunicat din care sa reiasa ca nu exista niciun dubiu cu privire la asteptarile sindicatelor.
  • Nu as fi inaintat niciodata acest proiect fara sa stie primul ministru. 
  • Aseara am cazut de acord cu primul ministru sa retragem documentul de pe site, sa reluam discutiile cu sindicatele, apoi il vom repune pe site pentru dezbatere generala
  • Pentru a da un argument public in fata opiniei publice, saptamana viitoare vom avea o noua intalnire cu sindicatele
  • Motivul pentru care primul-ministru a spus ca nu este de acord cu proiectul a fost ca nu l-a vazut
  • Si eu as fi facut la fel in locul primului ministru, daca nu vedeam un proiect in cadrul ministerului pe care il conduc nu puteam sa-l sustin pana cand nu-l vedeam
  • Acest proiect a avut la baza dialogul cu sindicatele din energie.
  • In legatura cu componenta de economie, in acest moment nu avem programe de restructurari cu disponibilizari colective, singurele fiind restrangerile de activitati fiind in domeniul huilei.

Despre Oltchim:

  • Am avut o discutie cu vicepresedintele CE. Informarile care se cer vin din 2007 in legatura cu relatiile cu AVAS si Electrica
  • Noi lucram la un plan B de a gasire surse financiare urgente pentru a continua activitatea Oltchim
  • Cred ca media in solutionarea notificarilor privind ajutoarele de stat nu este foarte incurajatoare. Acesta este motivul pentru care noi vedem ajutorul de stat pe termen mediu. Termen mediu inseamna pana la jumatatea acestui an. Aceasta este dorinta noastra.’
  • Noi am prezentat urgenta situatiei. Daca acest ajutor de stat nu se da in timp rezonabil  nu isi mai gaseste utilitatea
  • Incercam impreuna cu administratorul judiciar sa reevaluam toate ipotecile pentru a mai gasi resurse care pot fi invocate in fata bancilor
  • Noi reevaluam in functie de valoarea de piata. Exista un studiu din 2011, profesionist facut, care reevalueaza valoarea de piata a activelor Oltchim. Discutam daca putem scoate o parte din ipoteca, unii creditori sa accepte un nivel mai mic. Speram sa ave, intelegere si la banci
  • Am nevoie de resurse financiare pentru 2 luni, ca sa gasim si o formula de management privat
  • In cateva zile va vom comunica numele administratorului special.
  • Am probleme cu numirea unui director. Am vrut sa numesc un director de acolo, insa acolo sunt rivalitati foarte mari. Pe oricine am pune acolo, s-ar creea rivalitati din partea celorlati
  • Oricine ar conduce Oltchim ar solicita sa aiba un salariu curent si o formula de recompensare.
  • Trebuie sa rezolvam pana in jur de 15 marti (numirea unui director)
  • Evaluarea Comisiei este sa vada daca nu cumva in toamna anului trecut a beneficiat Oltchim de ajutor de stat
  • Un exemplu de intrebare de la CE: Care sunt furnizorii publici ai Oltchim fata de care Oltchim nu a platit sau si-a amanat platile? Daca creditorii de stat au folosit toate mijloacele legale pentru a-si recupera banii?
  • Si daca vom lua bani de la banca nu ii vom da pe salarii. Banii pentru salarii trebuie sa vina din productie.
Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro