Vasile Dîncu, despre accidentele aviatice din Constanţa: Am văzut un raport preliminar. A fost o conjuncţie nefericită de factori în care vremea a fost într-adevăr defavorabilă
Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a declarat că a văzut un raport preliminar despre accidentele aviatice de la Constanţa, în urma cărora opt militari şi-au pierdut viaţa, şi a precizat că a fost o „conjuncţie nefericită de factori în care vremea a fost într-adevăr defavorabilă”.
Vasile Dîncu a fost întrebat joi seară, la Antena 3, ce s-a întâmplat cu MIG-ul prăbuşit în judeţul Constanţa la începutul lunii martie şi apoi cu elicopterul PUMA plecat în căutarea aeronavei.
„Am văzut astăzi un raport preliminar, în câteva zile vom avea un raport public, un raport tehnic care arăta că…date prealabile, sigur că se va mai lucra pe probe, dar în faza asta preliminară s-au luat toţi parametri de meteo, parametri umani şi cei care ţin de interacţiunea între om şi aparatul de zbor. A fost conjuncţie nefericită de factori în care vremea a fost într-adevăr defavorabilă, s-au creat nişte curenţi descendenţi în care a intrat aparatul. Dacă vorbim despre elicopterul Puma este un aparat foarte bun, foarte flexibil în operaţiune, dar nu este pentru furtună, nu este pentru vreme grea”, a declarat ministrul Vasile Dîncu la Antena 3, conform agenției News.ro.
Întrebat cine i-a trimis acolo pe cei din elicopterul PUMA, ministrul Apărării a răspuns: „I-a trimis cine trebuie să îi trimită, adică oamenii aceia s-au dus pentru că îşi căutau colegul, era o echipă de cercetare- salvare. (…) Parametrii erau buni când au plecat, erau funcţionali din perspectiva vitezei vântului, am văzut starea meteo. Au intrat într-o zonă de curenţi, era furtună, era ninsoare în care dintr-o dată pilotul care a plecat a anunţat baza că a intrat într-o zonă şi i s-a ordonat rapid să se întoarcă. Din păcate, în câteva minute probabil nu a mai avut comunicare radio şi….”.
Pe data de 2 martie, o aeronavă MiG 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, iar la ora 20.03, a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localităţile Cogealac şi Gura Dobrogei. Aeronava decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 19.50.
Un elicopter IAR-330 Puma a decolat în jurul orei 20.21 spre zona posibilului impact pentru o misiune de căutare-salvare a pilotului aeronavei. Elicopterul a pierdut legătura radio cu turnul de control şi a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44. Pilotul raportase condiţii de vreme nefavorabilă şi primise ordin să se întoarcă la bază, a anunţat Ministerul Apărării.
Citește pe acest subiect:
- VIDEO Un MiG 21 LanceR s-a prăbușit în județul Constanța. Elicopterul plecat în căutare s-a prăbușit si el / Șapte morți în elicopter / Pilotul avionului, găsit decedat / Imagini de la locul prăbușirii elicopterului
- Cine sunt cei șapte militari care au murit în elicopterul IAR 330 Puma prăbușit la Constanța
- Câte avioane de vânătoare MiG-21 LanceR mai are România, câte s-au prăbușit până acum, cât sunt de vechi și de ce vor mai fi ținute în serviciu încă o vreme bună
- Cauzele prăbușirii avionului MiG-21 LanceR și elicopterului IAR-300 Puma. Primele ipoteze luate în calcul
- Dîncu, despre tragedia din Constanţa: A fost un accident, încă nu avem concluziile anchetei / Nu poate exista o legătură cu ce se întâmplă în Ucraina, spaţiul aerian este monitorizat 24 de ore din 24
- Kerosenul vândut MApN de un fost asociat al lui Sebastian Ghiță ar fi dus la stricarea a două avioane MiG 21 LanceR (defapt.ro)