Sari direct la conținut

Zboruri anulate nerambursate: UE examinează practicile companiilor aeriene

HotNews.ro
Zbor cu avionul in timpul pandemiei de coronavirus, Foto: Xinhua / Zuma Press / Profimedia
Zbor cu avionul in timpul pandemiei de coronavirus, Foto: Xinhua / Zuma Press / Profimedia

Comisia Europeană a anunțat luni lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul anulării zborurilor, în urma dificultăților de rambusare întâmpinate de pasageri, în contextul pandemiei, potrivit AFP.

Această „anchetă coordonată” cu rețeaua de cooperare în domeniul protecției consumatorilor (CPC) care reunește autoritățile competente ale statelor membre, a fost declanșată după o alertă din partea Biroului European al Sindicatelor Consumatorilor (Beuc), care reunește organizațiile de consumatori.

Comisia nu a dorit să indice ce companii au fost preocupate de această anchetă constând în obținerea de răspunsuri cu privire la „modul în care îi informează pe consumatori despre drepturile lor (…) și modul în care gestionează cererile de rambursare”.

Potrivit unei surse familiare cu problema, sunt vizate șaisprezece companii care își desfășoară activitatea în UE.

Beuc a denunțat în iulie „încălcări” ale dreptului pasagerilor de a obține o rambursare în caz de anulare, garantat de legislația europeană, arătând cu degetul mai ales către opt companii, inclusiv Air France, KLM, EasyJet și Ryanair.

Multe companii aeriene, puternic afectate de restricțiile de trafic cauzate de pandemie, sunt reticente în rambursarea biletelor de avion anulate.

„Ne așteptăm ca companiile aeriene să informeze în mod corespunzător consumatorii cu privire la drepturile lor atunci când un zbor trebuie anulat și să se asigure că toți pasagerii care doresc o rambursare în numerar o primesc”, a declarat comisarul UE al Justiției, responsabil cu protecția drepturilor consumatorilor, Didier Reynders, într-un comunicat de presă.

Comisia spune că „în cazurile în care companiile aeriene au dificultăți persistente în rambursarea tuturor consumatorilor în timp util, acestea sunt invitate să furnizeze informații despre ceea ce fac pentru a remedia rapid aceste dificultăți”.

Companiile au „trei săptămâni pentru a răspunde”, precizează executivul european. Acesta este un prim pas, care poate duce apoi la o investigație mai aprofundată și, în cele din urmă, la sancțiuni.

Pe tot parcursul crizei, Comisia Europeană a subliniat că drepturile consumatorilor trebuie respectate în ciuda contextului și a dificultăților cu care se confruntă transportul aerian.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro