Sari direct la conținut

AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Valentin Lazea, economist sef BNR: "Procesul de consolidare fiscala din Romania a fost mai mult decat necesar. Pietele insele l-ar fi reclamat"

HotNews.ro

Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Opt organizatii cer deputatilor sa respinga noul proiect al Legii Big Brother: Nu credem ca avem nevoie de inca un motiv pentru nemultumirea utilizatorilor de internet, deja radicalizati de semnarea ACTA

Opt ONG-uri si asociatii le cer deputatilor sa respinga noul proiect al Legii „Big Brother”, cum a fost numita legea care i-ar obliga pe furnizorii de comunicatii sa le retina tuturor utilizatorilor, pentru sase luni, datele de trafic de telefonie si de internet. O lege similara, adoptata in Romania in anul 2008, a fost declarata neconstitutionala un an mai tarziu, pe motive de incalcare a dreptului la viata privata. Noul proiect legislativ, aflat acum in dezbaterea Camerei Deputatilor, propune o procedura vaga si neclara de acces la date, sustin ONG-urile. Proiectul ii obliga pe furnizorii de telefonie si internet sa retina sursa, destinatia, data, ora si durata convorbirii, tipul de comunicare si echipamentul de comunicatie al utilizatorului si sa puna aceste date la dispozitia organelor de urmarire penala, instantelor de judecata si organelor de stat cu atributii in domeniul sigurantei nationale. Propunerea legislativa nu se refera la continutul convorbirilor si este motivata de autoritati prin obligatia de implementare a unei directive europene din 2006. Graba cu care autoritatile au suspus consultarii publice acest proiect este legata de teama privind atragerea unei sanctiuni din partea Comisiei Europene, se arata intr-o analiza HotNews.ro.

Valentin Lazea, economist sef BNR: „Procesul de consolidare fiscala din Romania a fost mai mult decat necesar. Pietele insele l-ar fi reclamat”

Valentin Lazea, economist sef al Bancii Nationale a Romaniei, sustine ca procesul de consolidare fiscala din Romania a fost mai mult decat necesar. „Pietele insele l-ar fi reclamat”, a declarat Lazea intr-un interviu acordat HotNews.ro. Potrivit acestuia, pentru a stabiliza datoria publica sub 40% din Produsul Intern Brut, „ar fi suficient sa ajungem la un deficit primar zero” – adica deficitul total al bugetului sa fie egal cu cheltuiala anuala a statului cu dobanzile, in cazul nostru circa 1,7% din PIB. Referitor la sursele cresterii de anul acesta, economistul sef al BNR sustine ca industria (mai ales cea exportatoare) va continua sa performeze, chiar daca la ritmuri mai modeste. Serviciile si constructiile vor cunoaste o evolutie pozitiva, iar agricultura ramane, ca intotdeauna, un pariu cu starea vremii, a declarat Valentin Lazea.

Grecia: Liderii politici au ajuns la un acord asupra planului de austeritate necesar pentru a primi un nou ajutor financiar, crucial pentru soarta tarii

Liderii politici din Grecia au ajuns joi la un acord asupra planului de austeritate necesar pentru ca tara sa primeasca un nou ajutor financiar international, in valoare de 130 de miliarde de euro. Acordul de la Atena a fost incheiat inaintea unei discutii pe aceasta tema a ministrilor de Finante din Zona euro, care se reunesc la Bruxelles. Guvernul de la Atena are nevoie de ajutor financiar din partea Uniunii Europene si a Fondului Monetar International pentru a nu intra in incapacitate de plata a datoriilor, la jumatatea lunii martie. Sindicatele din Grecia au anuntat insa ca vor organiza o noua greva de 48 de ore, pentru a protesta fata de masurile de austeritate. Planul de austeritate prevede, printre altele, o scadere de circa 20% a salariului minim, reduceri ale pensiilor si suprimarea rapida a 15.000 de locuri de munca in sectorul public.

Dacia va produce trei modele complet noi in 2012, in uzina Renault din Maroc inaugurata oficial joi

Dacia va produce trei modele noi anul acesta, in uzina Renault din Maroc ce a fost inaugurata oficial joi. Dupa investitii de 350 milioane euro, in noua uzina va fi produsa masina de familie Lodgy, un mic vehicul comercial si o varianta pentru pasageri derivata din aceasta. Prima linie de asamblare este acum functionala, iar cadenta actuala este de 170.000 vehicule/an. Planul este de 400.000 de masini pe an, in 2015, cand numarul de angajati va ajunge la 6.000. Proiectul din Maroc a fost anuntat in 2007, iar lucrarile au inceput in 2008.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro