Sari direct la conținut

Primăria Capitalei face primul pas pentru amenajarea Dâmboviței

HotNews.ro
Primăria Capitalei face primul pas pentru amenajarea Dâmboviței
Râul Dâmbovița, București / Foto: HotNews.ro/Catiușa Ivanov

Primăria Capitalei face primul pas pentru amenajarea Dâmboviței. Consiliul General a aprobat luni ca municipalitatea, Ministerul Dezvoltării și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București să colaboreze și să facă împreună un Plan Urbanistic Zonal pentru regenerarea Dâmboviței.

Potrivit proiectului adoptat, „Planul Urbanistic Zonal: Regenerarea la nivel metropolitan a coridorului râului Dâmbovița – Plan Dambovița 2050” este un demers care vizeaza asigurarea unui cadru coerent si integrat de orientare si alocare a resurselor publice si private, pe termen mediu si lung, pentru reamenajarea coridorului râului.

Planul vizează:

  • transformarea coridorului râului într-un element unificator al zonelor traversate și generator de activități de interes public prin reorganizarea circulațiilor, extinderea spațiilor plantate și revitalizarea spațiilor publice și a zonelor construite adiacente;
  • creșterea rezilienței la noile condiții datorate schimbărilor climatice;
  • crearea de zone cu nivel scăzut de emisii și condiții pentru soluții bazate pe natură;
  • asigurarea condițiilor de funcționare în siguranță a lucrărilor hidrotehnice și integrarea acestora în proiectele urbane;
  • asigurarea coerenței amenajărilor spațiilor publice și a spațiilor cu acces public, în concordanță cu o viziune de dezvoltare teritorială contemporană, cu valorificarea și protecția capitalului natural și construit, în beneficiul locuitorilor și vizitatorilor.

„Pentru creșterea calității vieții locuitorilor din municipiului București, este deosebit de importantă conștientizarea importanței și implementarea măsurilor de dezvoltare a infrastructurii verzi și albastre pentru reducerea efectelor poluării și asupra încalzirii datorate insulelor de căldură, creșterea siguranței în caz de inundații, precum și pentru reactivarea zonelor urbane din vecinătatea acestor infrastructuri. Măsuri implementate în multe orașe europene (Aarhus, Milano, Breda, Ljubljana, Oslo, Viena, s. a.) au scos în evidență beneficiile pe care Ie au râurile asupra orașelor și faptul că acestea cresc reziliența zonelor urbane în ceea ce privește adaptabilitatea la schimbările climatice”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul general, Nicușor Dan.

Bucureștiul are șansa extraordinară ca prin centrul său să treacă un râu, la fel ca în Paris sau Roma, orașe superbe, la care ne uităm cu admirație. Din perioada comunistă și până în prezent această comoară a fost însă îngropată și ignorată, având doar rol tehnic: sub ea se află canalizarea orașului, iar pe mal este șoseaua de legătură între A1 și A2.

Despre transformarea râului Dâmbovița într-o axă verde a orașului, cu spații verzi, piste de biciclete și o zonă de promenadă se discută de peste 20 de ani, dar nimic mai mult. Pentru prima oară, în contextul în care o parte din traficul de tranzit între A1 și A2 va fi preluat de A0 și Șoseaua de Centură, Bucureștiul are șansa de a face lucrurile diferit.

Ce proiecte sunt în lucru și ce trebuie să facem ca râul să ne apere de inundații în cazul unor fenomene meteo extreme, care se petrec tot mai des pe tot globul, HotNews.ro a scris aici.

INTERVIURILE HotNews.ro