Sari direct la conținut

Primul drum de mare viteză care va face legătura cu Podul de la Brăila: Cine vrea să construiască șoseaua care va costa 14 milioane de euro pe kilometru – HARTĂ INTERACTIVĂ

HotNews.ro
Drumul Expres DEx12 - Tronsonul 3, Foto: Captura YouTube
Drumul Expres în România / Foto: Captura YouTube

Mai bine de un miliard de euro (5,3 miliarde de lei) va costa proiectarea și execuția unui drum de mare viteză care să lege Autostrada „Moldovei” A7, aflată acum în construcție, de Podul peste Dunăre de la Brăila. La licitația lansată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), noua companie care treptat va prelua proiectele majore de infrastructură rutieră, au fost depuse cinci oferte.

Ofertele depuse pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila:

  1. Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
  2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
  3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
  4. Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
  5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD.

Contractul pentru această investiție finanțată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

Cel mai lung drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract

Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.

Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.

„Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

„Am inclus criterii de evaluare noi în documentația proiectului, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare”, a explicat Budescu.

Astfel, pentru punctarea ofertelor depuse, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) au fost incluși următorii factori de evaluare cu procentele aferente:

  • 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
  • 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții
  • 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
  • 6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).

Drumul Expres Focșani – Brăila – specificații

  • Lungimea drumului expres: 73,5 km
  • Un drum de legatură cu DN 23 în lungime de cca 2.2 km (2 benzi de circulatie a cate 3.5 m fiecare si acostamente de 1 m) pentru asigurarea conectării drumului expres cu DN2.
  • 6 noduri rutiere: Focșani (A7), Milcovul (DN23A), Maicanesti (DN23), Corbu (DN23), Silistea (DJ221C), Braila (DX Buzau-Braila)) dintre care 2 noduri rutiere de mare viteză proiectate la o viteza de 80 km/h, unul cu Autostrada A7 și unul cu Drumul expres Buzău – Brăila. 
  • Lucrări de artă: 57 (poduri, pasaje, viaducte) cu lungimi cuprinse între 32-627m + perdele forestiere poziționate pe direcția vânturilor dominante.
  • Dotări: Parcare de Scurta Durata (stanga + dreapta) – km 17+600, Spații de servicii tip S1 (stanga + dreapta) – km 40+350, Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), Parcare de Scurta Durata (stanga + dreapta) -km 54+300. 
  • Valoarea estimată a lucrărilor: 5,3 miliarde de lei (cca 1 miliard de euro; 14 mil Euro/km de drum expres).
  • Perioada de proiectare: 6 luni (4 luni PAC si 2 luni PTE).
  • Perioada de execuție: 36 luni.
  • Perioada de garanție: 5 ani (60 luni).

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila

INTERVIURILE HotNews.ro