Sari direct la conținut

Asiguratorii vor colabora cu Universități tehnice pentru studii în domeniul auto și găsirea unor soluții corecte de înlocuire sau reparație a unor piese auto

HotNews.ro
BAAR, Foto: Hotnews
BAAR, Foto: Hotnews

​Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) a anunțat marți inițierea unei colaborări științifice la nivel instituțional cu Facultățile tehnice de profil, cum ar fi cele de autovehicule rutiere, TCM, automatica și altele pentru realizarea unor studii și cercetări în legatură cu domeniul auto. „Pe lângă studiile din domeniul accidentologiei, s-ar putea ajunge inclusiv la măsurarea și chiar determinarea unor elemente care nu sunt tocmai accesibile consumatorilor, precum modul de calcul al orei de manoperă și costurilor ce o compun”, a declarat Mădălin Rosu, președintele BAAR.

Inițiativa are în vedere constituirea unui colectiv comun de specialiști care va avea drept obiectiv realizarea unor studii și cercetari în legatură cu domeniul auto, cu scopul îmbunătățirii siguranței rutiere.

  • „Ne așteptăm ca parteneriatul cu universitățile tehnice de profil să fie unul de succes pentru ambele părți. Astfel, pe lângă studiile din domeniul accidentologiei  s-ar putea ajunge inclusiv la măsurarea și chiar determinarea unor elemente care nu sunt tocmai accesibile consumatorilor. Un exemplu poate fi  modul de calcul al orei de manoperă și costurilor ce o compun. Un alt exemplu este calculul timpilor de demontare/reparare care, pentru anumite tipuri de autovehicule, nu se regăsesc complet în sistemele de specialitate”, a declarat Mădălin Roșu, președintele BAAR.

Potrivit comunicatului de presă, „colaborarea dintre specialiștii BAAR și cei ai universităților tehnice are în vedere și identificarea unor soluții la unele probleme fundamentale de circulaţie rutieră şi de tehnică auto, cum ar fi cele legate de procesul de întreținere și exploatare a acestora, respectiv de reparabilitate prin adoptarea unor soluții corecte de înlocuire sau reparație a unor piese sau subansamble, conform specificațiilor producătorului și în acord cu legislația din domeniu, cu scopul de respectare și crestere a siguranței rutiere. Nu în ultimul rând, în cadrul colaborarii, BAAR își propune realizarea unor studii tehnice care să stea la baza programelor de cercetare a dinamicii accidentelor de circulaţie.”

Acordul de colaborare dintre asiguratori și Universități vine în contextul în care asiguratorii cer implicarea Registrului Auto Român (RAR) în relația cu service-urile auto, susținând că „anumite soluții tehnice sunt posibile în alte state europene în cadrul procesului de reparație, în timp ce în România nu”, problemă semnalată în premieră de HotNews.ro.

Niciun service auto din țară nu este autorizat în prezent pentru a recondiționa bare de protecție, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparații prin înlocuire a acestor componente, declară într-un interviu HotNews.ro Mihai Dogărescu, șef departament supraveghere piață la Registrul Auto Român (RAR). Amenzile pot ajunge la 10.000 de lei. Service-urile acuză că sunt prinse între ciocan și nicovală, în condițiile în care unii asigurători insistă pentru reparații și nu pentru înlocuire. În replică, asigurătorii spun că oficialii RAR și ASF fac parte din comisia de avizare a specialiștilor de constatare daune și că reparația este o soluție permisă în manualul de certificare a acestora.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro