Vicepreședintele ASF: Cred că ar trebui ca decontarea directă în RCA să nu aibă niciun cost/Aproape 100.000 de asigurați au cumpărat acest serviciu care permite ca reparația să fie plătită de către asiguratorul RCA al păgubitului
”Decontarea directă este singurul produs destinat cumpărătorului de RCA. Suntem la nivelul de aproximativ 100.000 de polițe vândute în serviciul de decontare directă ceea ce ne arătă că asiguratul român începe să înțeleagă necesitatea încheierii acestui serviciu. Nu sunt procese între companii pe decontarea directă. Prețurile în prezent sunt în scădere și cred că trebuie să se ajungă la nivelul la care acest serviciu să nu aibă niciun fel de cost.”, a declarat miercuri Cornel Coca Constantinescu, vicepreședintele ASF. Din cei 100.000 de clienți, sub o treime au beneficiat de plata unor despăgubiri pentru că restul nu au avut accidente.
Decontarea directă în RCA este un serviciu introdus anul trecut, care presupune că reparația să fie plătită de către asigurătorul RCA al pagubitului, care își va recupera prejudiciul de la asigurătorul șoferului vinovat. Achiziția serviciului este opțională pentru asigurat, iar asigurătorii RCA sunt obligați să o oferteze. Pentru o analiză privind tarifele percepute de asigurători la acest serviciu, citește o analiză publicată de site-ul de profil 1Asig.ro.
Cornel Covca Constantinescu, vicepreședintele ASF, despre decontarea directa in RCA:
„Decontarea directă este singurul produs destinat cumpărătorului de RCA. Suntem la nivelul de aproximativ de 100.000 de polițe vândute în serviciul de decontare directă ceea ce ne arătă că asiguratul român începe să înțeleagă necesitatea încheierii acestui serviciu. În ceea ce privește decontarea între companii, noi monitorizăm cu atenție și constatăm că nu există restante, ceea ce arat că piață transmite un mesaj de credibilitate și încredere consumatorilor.
Nu sunt procese între companii pe decontarea directă, deoarece la nivelul BAAR s-a încheiat un protocol între toate companiile care vând RCA. Cele mai de succes companii în vânzarea polițelor RCA cu decontare directă sunt Allianz-Țiriac, grupul VIG, Groupama, deci companii care se află în primele 5 pe RCA. De asemenea și Euroins și City vând, deci în general toate companiile vând, iar numărul de 100.000 de polițe este mare, țînând cont că vorbim de un produs nou implementat aproximativ 7 luni de zile.
Prețurile în prezent sunt în scădere și cred că trebuie să se ajungă la nivelul la care acest serviciu să nu aibă niciun fel de cost. De ce? Pentru că nu este firesc că astăzi să determinăm prețul acestui serviciu în funcție de istoricul de decontare între companii pt că ne aflăm într-o altă etapă de dezvoltare a pieței de asigurări din România. Pentru acest serviciu, Eu cred că spre sfârșitul anului 2018, companiiile ar trebui să-și recalibreze modelele de calcul astfel încât să ajungă în situația în care acest serviciu să fie inclus în polița RCA, inclusiv din punct de vedere al prețului.Ț, a declarat miercuri vicepreședintele ASF.
Întrebat dacă va interveni cumva ASF pe acest segment, oficialul ASF a precizat că „ASF nu poate interveni pe tarife, dar vom monitoriza modul în care se calculează aceste tarife și se determina aceste costuri și sigur că din discuțiile cu asigurătorii vom reuși să rezolvăm eventualele probleme așa cum ați constatat și cu tarifele de prima RCA, unde multă lume spunea la sfârșitul lunii mai a anului trecut că tarifele vor exploda și iată că tarifele nu au explodat, nu au crescut, piață este stabilă deci se poate lucra în condiții de normalitate.”, a spus miercuri vicepresedintele ASF, prezent la Conferința Națională a Brokerilor de Asigurări și Pensii, eveniment organizat de UNSICAR.
Acesta a mai precizat că „scopul serviciului de decontare directă este că instrumentarea dosarului de dauna la asigurătorul pagubitului să se facă mult mai repede, pentru că interesul asiguratorului este să-și fidelizeze proprii asigurați. Instrumentarea se face în 10 zile, 15, 30 de zile, de la caz la caz, în funcție de dimensiunea accidentului, de impact, dimensiunea daunelor, vatamr corporale etc. Din cei 100.000 de clienți, sub o treime au beneficiat de plata unor despăgubiri pentru că restul nu au avut accidente.”