Sari direct la conținut

UPDATE Un tren internațional al CFR Călători a staționat șase ore și jumătate, după ce s-a defectat locomotiva în județul Brașov

HotNews.ro
Tren CFR Calatori, Foto: Stefania Gal
Tren CFR Calatori, Foto: Stefania Gal

​Zilnic se defectează locomotive la CFR Călători, dat fiind că sunt vechi, dar o locomotivă de ajutor vine în general în două ore. Marți noapte locomotiva defectă a trenului București – Budapesta a generat o întârziere de 380 de minute, după ce s-a defectat la 50 km de Brașov. Trenul a acumulat și mai multă întârziere după ce a repornit. UPDATE CFR a venit cu o precizare în care a explicat că defecțiunea a fost una gravă. Compania a prezentat și o cronologie a incidentului.

UPDATE La ora 11.31 trenul a ajuns la Arad, cu aproape șapte ore întârziere

Iată ce a spus CFR Călători, într-un comunicat trimis la ora 11.25

Trenul IR 472 se află în circulație și continuă călătoria către Budapesta, urmând ca în stația Arad pasagerii să primească apă și produse preambalate.

Aceaste măsuri vin în completarea celor adoptate în timpul nopții, măsuri ce au constat printre altele în asigurarea mijloacelor de deplasare a unora dintre călători de la tren la aeroportul din Sibiu, pentru cazurile solicitate și oferirea de apă în stația Sibiu, pasagerilor aflați în tren.

Regretăm și cerem scuze călătorilor pentru întârzierea semnificativă produsă. Precizăm că natura defectării apărute la locomotiva ce remorca trenul a fost în zona de suspensie a boghiului. Implicațiile generate de această defectare a condus la necesitatea intervenției de personal tehnic specializat pentru repararea provizorie a locomotivei în vederea deplasării acesteia, în condiții de limitare strictă a vitezei, către stația Șercaia.

Reperele orare au fost următoarele:

ora 22:12 – înregistrarea și avizarea defecțiunii la locomotiva care remorca trenul IR 472.

ora 00:37 – sosirea locomotivei de ajutor în stația Șercaia, îndrumată din stația Brașov.

ora 01:23 – retragerea vagoanelor în stația Șercaia, din linia curentă Șercaia – Făgăraș.

orele 01:23- 04:20 – intervenția personalului tehnic de specialitate la locomotiva defectă, repararea provizorie și deplasarea acesteia în condiții de siguranța circulației în stația Șercaia.

orele 04:20 -4:33- introducerea locomotivei de ajutor la trenul IR 472 și îndrumarea acestuia din stația Șercaia către destinația finală Budapesta, în condiții de siguranță a circulației.

Ce s-a întâmplat cu trenul București – Budapesta

Trenul IR 472 „Ister” – cu destinația Budapesta Keleti – a plecat la 18.25 din București, la Codlea era trei ore mai târziu, însă locomotiva s-a defectat 40 de km mai încolo, în stația Șercaia, în jurul orei 22.10.

Locomotiva de ajutor a sosit abia după câteva ore, iar trenul a stat în zona Șercaia până aproape ora 5 (ora la care ar fi trebuit să iasă din țară, pe la Curtici).

Uneori presa exagerează cu exprimări de genul „pasageri abandonați în câmp”. În cazul de față NU este o exagerare.

La trecerea prin Făgăraș trenul avea 6 ore și 26 minute întârziere, iar prin Deva a trecut cu o întârziere de 6 ore și 50 de minute, în jurul orei 9.00.

CFR Călători a dat o informare despre incident, după ce presa a trebuit să insiste pentru a primi un punct de vedere despre un incident foarte neplăcut pentru pasagerii din tren.

„CFR Călători informează că în cursul acestei nopți, între stațiile Șercaia și Făgăraș s-a produs o defectare la locomotiva trenului IR 472 care circulă pe ruta București Nord – Curtici – Budapesta.

A fost necesară intervenția unei locomotive de ajutor pentru continuarea călătoriei, ceea ce a generat o întârziere semnificativă, de 380 minute la plecarea din stația Șercaia.

Călătorilor li se vor oferi apă în stația Sibiu.

Cauzele care au generat această situație vor fi stabilite de o comisie de cercetare.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate”.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro