Business report: ANALIZA Autostrada Soarelui ne-a costat peste 4.000 de euro metrul; Cum sunt rasplatiti de sarbatori salariatii celei mai puternice tari a Europei; Auchan a cumparat hipermarketurile Real; Dispute pe procedurile de excutare silita a magazinului COCOR
Dispute pe procedurile de excutare silita a magazinului COCOR. Reprezentatii BCR considera ca licitatia organizata pentru executarea silita a magazinului Cocor s-a desfasurat conform legii, insa nu au dorit sa detalieze procedura. La prima licitatie, nu s-a prezentat niciun investitor, intrucat persoanele interesate sa cumpere au transmis ca nu participa pana la clarificarea de catre instanta a evaluarii imobilelor, existand o diferenta de aproape 12 milioane de euro intre pretul de pornire, de aproximativ 30 milioane euro, si evaluarea initiala. Pe de alta parte, oamenii de afaceri spun ca in aceasta perioada investitiile sunt putine, iar cei care se hotarasc sa faca acest pas cauta maxima profitabilitate. „Totusi, se pare ca zona este atractiva, dat fiind numarul semnificativ de proiecte de mall-uri anuntate. Iar in acest context, pozitia centrala a magazinului Cocor este un atu pentru investitori”, a conchis Cristian Parvan, secretarul general al Aociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, scrie incomemagazine.ro
Auchan a cumparat hipermarketurile Real. Grupul Auchan a semnat acordul cu distribuitorul german METRO GROUP in vederea cesionarii activitatilor Real in Europa Centrala si de Est, relateaza sursele de presa. Aceasta operatiune mai necesita obtinerea aprobarii din partea autoritatilor competente ale concurentei din fiecare tara vizata si va fi finalizata, sub aceasta rezerva, in 2013. Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrala si de Est vor functiona sub marca Auchan. Vanzarea hipermarketurilor Real Europa de Est catre Grupul Auchan vizeaza 91 de hipermarketuri Real din Polonia, Rusia, Ucraina, si Romania precum si 13 galerii comerciale, anunta bursa.ro
Cum sunt rasplatiti de sarbatori salariatii celei mai puternice tari a Europei. In Germania, locomotiva Europei, aproximativ 14 milioane de angajati se bucura de prime de Craciun. Cu toate acestea nu toata lumea beneficiaza de un al 13-lea salariu complet, scris Deutsche Welle. Peste jumatate dintre angajatii germani se bucura de o remuneratie suplimentara, la sfarsit de an. Sumele difera, insa, de la o bransa la alta, reiese dintr-un studiu publicat de Institutul pentru Economie si Stiinte Sociale (WSI). In plus, barbatii sunt privilegiati si la acest capitol: 56% dintre ei primesc un al 13-lea salariu, procentul in randul femeilor fiind de 53%. Diferente mai mari au fost inregistrate intre vestul Germaniei si noile landuri federale: 59% dintre angajatii din vest primesc bani in plus, la sfarsit de an, pe cand in est, procentul e de numai 39 la suta. Continuarea in Capital.
Petrom a incheiat un acord-cadru pentru servicii de prospectiune in valoare de peste 100 miliane euro. Compania OMV Petrom (simbol SNP) a incheiat acorduri-cadru in valoare de 95,3 milioane euro fara TVA, cu Dolphin Geophysical AS, din Norvegia, si CGGVeritas Services, din Franta, pentru servicii de prospectiune seismometrica offshore in Marea Neagra, potrivit surselor de presa. Obiectivul acordului este asigurarea accesului la resursele identificate ca fiind necesare pentru realizarea in cadrul contractelor subsecvente a serviciilor de prospectiune seismometrica offshore (marina) in Marea Neagra, se arata in anuntul de atribuire publicat de compania de petrol si gaze, controlata de grupul austriac OMV, informeaza bursa.ro
ANALIZA Autostrada Soarelui ne-a costat peste 4.000 de euro metrul. In cei 11 ani de construire a Autostrazii A2 Bucuresti-Constanta, Romania a cheltuit peste 750 de milioane de euro cu aceste lucrari. Fiecare dintre cei 184 de kilometri construiti dupa Revolutie a costat cate 4,1 milioane de euro, adica 4.100 de euro pe metru, iar viteza medie de executie a fost de 45 de metri pe zi. „Vedeta” infrastructurii rutiere postdecembriste incepuse bine in anul 2001, cand au demarat lucrarile pe primele tronsoane, intre Bucuresti si Drajna. In trei ani au fost gata cei aproape 100 de kilometri, la costuri de aproape trei milioane de euro/kilometru. Apoi au inceput tergiversarile. La urmatorul tronson, de 36,6 kilometri, intre Drajna si Fetesti, lucrarile au durat sase ani. Au inceput in 2003 si s-au finalizat abia in 2009. Construirea acestui segment a costat 54,5 milioane de euro, adica putin sub doua milioane de euro/kilometru, pentru ca tronsonul este amplasat practic pe teren intins. In paralel, pe tronsonul de 25 de kilometri din zona Fetesti-Cernavoda, finalizat in vremea lui Ceausescu (1987), au fost reabilitate carosabilul si viaductele, lucrari care au costat in total 26,8 milioane de euro si au durat cinci ani, scrie Adevarul.
Vacante de Revelion de milioane de euro. Desi situatia economica nu pare sa arate prosperitate, vacantele romanilor sunt din ce in ce mai diversificate si, paradoxal, mai scumpe pe an ce trece. Iar cuvantul de ordine este: exotic Solicitarile turistilor pentru conᅡcedii de lux au crescut cu aproximativ 20% in intervalul septembrie-octombrie compaᅡrativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar aceste luni au fost doar inceputul, pentru ca Targul de Turism al Romaniei a sporit cererile pentru pachete de Revelion in destinatii exotice. Numarul romanilor care vor opta pentru concedii scumpe, in afara tarii, ar putea depasi 1.500, potrivit datelor comunicate de agentii. In total, acesti romani cheltuie circa 2,2 milioane de euro pe vacantele sofisticate din ultimele zile ale anului. Nu este nicio surpriza sa vezi curseᅡle care pleaca de la Bucuresti catre Austria pline de turisti, de exemplu, in perioada Revelionului. Insa, sa depasesti 90% grad de ocupare pe Dubai in aceeasi perioada, cand preturile sar de o mie de euro de persoana, transmite un semnal bun in piata. Romanul calatoreste si ii place sa se simta bine in concediu. Cum altfel se explica cresterea numarului de turisti spre destinatii exotice si, implicit, scumpe, in acest an de Revelion? Continuarea in Capital.