Sari direct la conținut

Primăria Sectorului 3 vrea să reamenajeze Splaiul Unirii, între bd. Mărășești și Calea Vitan, cu aproape 30 milioane lei

HotNews.ro
Râul Dâmbovița înainte de Vitan, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov
Râul Dâmbovița înainte de Vitan, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov

Primăria Sectorului 3 vrea să reamenajeze Splaiul Unirii, între bd. Mărășești și Calea Vitan, potrivit unui proiect care va fi supus aprobării Consiliului Local Sector 3, săptămâna viitoare. Valoarea investiției se ridică la circa 30 milioane lei și vizează în principal lărgirea trotuarelor de pe malul râului, înverzirea lor și amenajarea unei piste pentru biciclete.

Reprezentanții instituției spun că în zonă nu sunt spații publice și o promenadă, așa cum ar trebui.

  • „Principalele probleme cu care se confruntă zona şi care justifică intervențiile din prezentul proiect, în ceea ce priveşte situația spațiilor publice se referă la lipsa spațiilor publice, a promenadelor şi a zonelor de loisir, precum și la suprafețele scăzute de spații verzi din lungul albiei râului Dâmboviţa.
  • Proiectul de arhitectură internaţional „Reclaiming the river” lansat de Primăria Sectorului 3 a Municipiului Bucureşti justifică prin nevoia de a îmbunătății calitatea spațiului public şi pietonal, nevoia de a creşte suprafețele cu spații verzi şi necesitatea sporirii atractivității râului Dâmbovița în municipiul București, ca vector al vieţii urbane”, se arată în anexele proiectului de hotărâre.

Lucrările prevăd în principal lărgirea trotuarelor prin ieșirea în consolă peste malurile Dâmboviței, astfel încât să fie spațiu și pentru pista de biciclete și spații pietonale mai generoase.

  • „Trotuarul actual are o lătime de 2,5 m, local fiind amenajate zone verzi cu lățime de 1,20 m, fiind micşorată zona pietonală la 1.30 m. Trotuarul nou format va avea o lățime de 2.00 metri şi va fi pozitionat spre cursul apei. Pista de biciclete are de asemenea 2.00 metri lăţime şi este pozitionată adiacent zonei pietonale.
  • Suprafața trotuarului existent, rămasă descoperită, va fi spartă și înlocuită de spațiu verde. Astfel, zona carosabilă va fi desparțită de noul trotuar pietonal și de pista de biciclete printr-o barieră vegetală continuă.
  • Între carosabil și spatiul verde amenajat se vor monta borduri din beton. Pentru a impiedica producerea de accidente și de a minimiza riscul de cădere în albia Dâmboviței, la marginea trotuarului ieşit în consolă se propune o balustradă realizată din elemente metalice şi sticlă securizată”, se arată în descrierea proiectului.

Lățirea zonei pietonale se va face cu elemente prefabricate din beton armat cu lătimea de 4 metri. Toate elementele prefabricate vor sprijini pe o grinda din beton armat.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro