VIDEO AUDIO Sergiu Biris (Trilulilu): Am introdus 16:9, va fi disponibila si optiunea HD
Trilulilu a introdus pe 8 aprilie optiunea de vizualizare in 16:9 (wide screen, lat) si va avea curand si inregistrari HD (calitate buna), a spus Sergiu Biris, fondatorul platformei, la intalnirea cu cititorii HotNews.ro de vineri, 10 aprilie. Trilulilu va mai introduce in viitorul apropiat facilitati de reclama pentru bugete mici (IMM-uri) si posibilitati de upload pentru fisiere mari, daca e vorba de continut original, a adaugat invitatul lui Iulian Comanescu. Biris nu are planuri de expansiune in afara Romaniei pentru viitorul apropiat, ci se concentreaza pe adaugarea de facilitati pentru utilizatorii autohtoni.
- Intalnirea s-a incheiat
- Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
Invitatul lui Iulian Comanescu este general manager al Trilulilu si co-fondator la LiveRail, companie care investigheaza posibilitatile reclamei video online. A intrat pe internet in 2000, cand a inceput sa lucreze ca designer freelancer. Este absolvent al Facultatii de Studii Europene din Cluj, sectia management.
Intalnirea online a fost urmata de un interviu pe care Sergiu Biris l-a acordat lui Costin Ionescu in Studioul HotNews.ro
Asculta interviul
Descarca interviul in format MP3
Fragmente din interviu
- Despre criza: E destul de greu in perioada asta. Lucrurile au cam luat-o un pic razna in domeniul asta al publicitatii. Cel putin din punct de vedere al termenelor de plata lucrurile s-au intins destul de mult, cam toti imping spre 90 de zile, au inceput sa fie date peste cap cash flow-urile.
- Despre efectele investitiei de acum un an: Investitia de care am avut parte ne-a ajutat in principal pentru a ajunge in punctul in care suntem, sa ne dezvoltam asa incat sa ne autosustinem, lucru care o sa se intample candva anul asta. Inca n-am ajuns la break-even. Inca ma tot intreaba lumea de profit, dar inca nu suntem acolo.
- Despre lucrul alaturi de mai multe regii de publicitate: A fost cea mai buna decizie pe care putem sa o luam. OK, unor siteuri li se potriveste modelul asta (al colaborarii cu o singura regie – n.r.). In momentul in care lucrezi exclusiv cu o singura regie, in momentul acela tu realizezi ca depinzi de o singura sursa de venit. In cazul in care sursa respectiva intampina probleme, cum e cazul acesta, cu cash flow-urile date peste cap, tu esti primul care o incurca. Specificul site-ului nostru e cumva mai tricky pentru ca, cu cat creste mai mult, cu atat ne cresc si cheltuielile mai mult. Si atunci am fi pus o presiune si mai mare pe regia careia i-am fi dat exclusivitate.
- Despre publicitatea video: Interesul este din ce in ce mai mare. Cred ca inca nu intelege lumea ce inseamna video advertising, dar am inceput sa introducem campanii din ce in ce mai multe. Cel putin fata de anul trecut, cred ca in aceste cateva luni am reusit sa bagam cat am bagat anul trecut. Dar lumea abia acum incepe sa inteleaga ce inseamna video advertising si faptul ca are rezultate de zece, de 20 de ori mai bune decat bannerele.
- Despre parteneriatele cu detinatorii de continut: De exemplu, in sectiunea Shows exista oameni care creeaza continut, show-uri online. Acolo, de exemplu, cei care sunt creativi si au continutul lor pot sa-si posteze filmuletele si ii ajutam, le promovam show-urile si filmuletele peste tot pe site. Vom avea diferite dealuri pe partea de audio si suntem totusi in diverse discutii.
- Despre continut propriu: Videourile neoriginale, pe care le gasesti peste tot sunt mai usor de uploadat pe site. Pentru continut ai nevoie de idee, de echipamente. In schimb, continutul original a inceput, cat de cat, sa fie mai vizibil si sa creasca. Cei care isi vor creea show-uri vor avea spatiu nelimitat la uloadarea fisierelor, calitate HD. Lucrul acesta o sa-l scoatem in evidenta in saptamanile care urmeaza.
- Despre retelele sociale: Nu ne intereseaza sa fim neaparat social network-ul Romaniei. Noi vrem sa le oferim utilizatorilor nostri instrumente de interactiune intre ei, pentru ca s-a format o comunitate, exista un core de utilizatori care interactioneaza. Ei cer din ce in ce mai multe unelte de socializare.
- Despre specificul romanesc al segmentului video online: Cred ca in primul rand senzatia de apartenenta la o comunitate il atrage sa foloseasca un produs romanesc fata de unul strain. In momentul in care ai oameni cu care poti sa interactionezi, ti-e mult mai usor. Pe YouTube parca nu ai senzatia ca esti, cumva, acasa. Poate tie nu-ti place politica din State. Ei (YouTube – n.r.) insista foarte mult acum pe continutul politic din State. Poate pe noi, in tara, ne intereseaza altceva. Si atunci noi putem sa dam utilizatorilor lucruri pe car eii intereseaza, localizate.
Fragmente din intalnirea online
- Video pe internet versus TV: „Internetul va inlocui definitiv televiziunea traditionala. Exista insa un public care prefera sa consume continut online si nu la TV, lucrul acesta am inceput sa il simtim si noi.”
- Trilulilu fata de alte platforme video: „Trilulilu e in primul rand autohton. Asta inseamna ca in mod normal ar trebui sa te simti „mai acasa” pe Trilulilu, sa iti gasesti mai usor prieteni sau sa interactionezi mai bine cu comunitatea. Pana la urma mai multe produse similare nu se diferentiaza doar prin optiunile pe care le au, ci si prin sentimentul pe care il ai tu ca utilizator cand folosesti produsele respective.”
- Trilulilu nu se globalizeaza: „Cu siguranta nu putem sa fim Google si nici YouTube si nici nu vrem asta. Vom introduce functionalitati specifice pietei noastre si in marea lor majoritate cerute chiar de catre utilizatori. Consider ca unul din avantajele noastre este ca putem fi mult mai flexibili cu cerintele utilizatorilor din Romania. […] Momentan ne concentram pe Romania, ca avem oricum destula treaba aici. Nu vad in viitorul apropiat o lansare pe pietele de afara.”
- Trilulilu la varf: „Alexis Bonte are in continuare 51% din proiect. (…) Ne ajuta foarte mult cu know how-ul pe care il are legat de business-urile online. Deciziile finale le iau tot eu, insa experienta lui conteaza foarte mult pentru noi.”
- Despre internalizarea vanzarilor de publicitate: „A fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Internalizarea vanzarilor e un pas important atunci cand nu vrei sa depinzi de o singura sursa de venit. Daca depinzi de o singura sursa, atunci cand sursa are probleme, tu esti primul care vei resimti asta.”
- Trilulilu in curand: „Vom permite uploadarea de fisiere mai mari, insa vom oferi posibilitatea aceasta celor care creaza continut original. Urmeaza sa facem un upgrade sectiunii „Shows” – http://www.trilulilu.ro/shows si vei avea mai multe detalii despre asta.” Publicitate pentru IMM-uri: „Momentan nu pot da detalii, insa va fi adresata celor cu bugete mici si care doresc sa aiba reclama pe Trilulilu.”
- Trilulilu peste cinci ani: „5 ani e o perioada foarte lunga pentru un proiect online. Il vad insa ca unul din principalele site-uri din Romania, cel mai important site de sharing, si de ce nu, chiar de social networking pentru ca in timp s-au format foarte multe mini-comunitati in interiorul site-ului.”
Editii trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro
- 11 februarie 2009: Grig Davidovitz, profesor de jurnalism din Israel: „Daca publicul are nevoie de jurnalism de calitate, acesta va continua sa existe”
- 11 martie 2009: Lucian Ionita (Sanoma) – “10 la suta din glossy-urile romanesti vor disparea in 2009”
- 18 martie 2009: Octav Popescu (Initiative Romania): „Piata TV va fi in 2009 sub 280 de milioane de euro”
- 1 aprilie 2009: Cristian Manafu despre relatia bloggerilor cu firmele
- 8 aprilie 2009 – Lucian Romascanu (Cancan Media): „Online-ul nu mai este o optiune, ci o necesitate pentru ziare”