Sari direct la conținut

Bucureștenii vor avea din această vară 4 pasaje rutiere noi / Unde sunt și când se finalizează lucrările la fiecare

HotNews.ro
Pasaj bd. Pallady, la ieșirea spre A2, Foto: Robert Negoiță / Facebook
Pasaj bd. Pallady, la ieșirea spre A2, Foto: Robert Negoiță / Facebook

Bucureștenii vor avea din această vară 4 pasaje rutiere noi, unul în sectorul 2, două în Sectorul 3 și unul în Sectorul 4. Este vorba despre pasajul de la Doamna Ghica, pasajul de la intersecția bd. Metalurgiei cu str.Turnu Măgurele și cele două pasaje de pe bd. Theodor Pallady, la ieșirea spre A2. Primarii promit că toate vor fi gata în această vară.

La pasajul rutier suprateran de la Doamna Ghica, făcut de Primăria Capitalei, constructorul – Trustul de Clădiri Metropolitane – a anunțat marți că a montat și ultima bucată de tablier. Urmează lucări de sudură, apoi montarea predalelor – o parte fiind aduse în șantier – iar în final stratul de uzură.

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat marți că pasajul va fi gata la vară, iar circulația tramvaiului 21 se va relua în circa 4 săptămâni, adică până la începutul lunii aprilie.

”Așa cum am promis, toate elementele tablierului de la Doamna Ghica sunt pe poziții din februarie, chiar mai devreme decât previziona graficul de execuție. La vară vom circula pe acest pasaj”, a scris Mihaiu pe pagina de Facebook.

Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020. Pasajul este făcut de Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani. Pasajul este prevăzut cu două benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.

Și lucrările la Pasajul suprateran Europa Unită, făcut de Primăria Sectorului 4 la intersecția bd. Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, sunt aproape de final. Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a început turnarea primei plăci de beton, după care urmează asfaltarea pasajului, structura fiind gata.

”Se toarnă prima placă de beton la calea de rulare a Pasajului Europa Unită! Șase autobasculante sunt deja pregătite cu circa 60 de metri cubi de material, iar muncitorii sunt pe poziție pentru a executa lucrarea potrivit proiectului”, a anunțat Băluță.

Lucrările la pasaj au început în februarie 2022 și au termen de finalizare 18 luni din momentul în care s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, undeva în iunie 2023. Lucrările sunt făcute de Drum Concept SRL, iar valoarea proiectului este 85.801.655,84 lei cu TVA.

Și lucrările la pasajul de la ieșirea spre A2 /intersecția bd. Theodor Pallady cu str. Drumul între Tarlale au avansat foarte mult, structura este gata, s-a turnat stratul de beton, s-a făcut hidroizolația, mai sunt lucrări la rampe și urmeză turnarea asfaltului.

”Din acest sezon estival, pe aici vom circula spre și dinspre mare: fără blocaje, fără cozi, fără poluare”, a anunțat recent primarul Sectorului 3, Robert Negoiță pe pagina de Facebook.

Lucrările au început în luna aprilie 2022, iar termenul de finalizare este aprilie 2023. Investiția se ridică la 38 milioane de lei. Constructorul este una dintre firmele Primăriei – ALGORITHM RESIDENTIAL S3 – care a făcut și parcarea de pe bd. Decebal.

Pasajul se construiește pe bd. Tehodor Pallady, între benzile de circulație, are 340 de metri lungime, inclusiv rampele, două benzi pe sens, iar la sol se va face un sens giratoriu.

Și Pasajul de la intersecția bd. Pallady cu strada Teclu, în dreptul Ikea, a început să prindă contur, deși lucrările au început în noiembrie 2022. O parte din picioarele podului au fost deja ridicate, iar pe anumite porțiuni au fost puse și grinzile. Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță spune că la vară se va circula și pe acest pasaj.

Primăria Sectorului 3 a început lucrările la acest pasaj în luna noiembrie 2022, iar primarul Robert Negoiță a declarat că va fi gata până la 1 mai 2023.

Pasajul costă circa 40 milioane lei, și este făcut de societatea Primăriei Sector 3 Algorithm Residential S3.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro