Internetul fix în rural versus urban: Cine a câștigat și cine a pierdut clienți în acest an în lupta dintre RCS&RDS, Orange și Vodafone
În ciuda creșterii conexiunilor și a vitezei de internet fix în prima jumătate din acest an, unii dintre cei trei mari operatori care concurează pe această piață, respectiv RCS&RDS, Orange și Vodafone, au pierdut clienți fie în mediul rural, fie în cel urban, în timp ce alții au continuat să atragă clienți atât în sate, cât și în orașe.
Numărul de conexiuni de internet fix a depășit peste 6,2 milioane de conexiuni în primele șase luni din acest an, în creștere cu 2% față de finalul anului trecut, un sfert dintre acestea având viteze maxime de cel puțin 1 Gbps, arată cele mai recente date ale autorității de reglementare în comunicații (ANCOM).
În mediul rural, numărul de conexiuni a depățit 2,3 milioane de conexiuni, în creștere cu 3% față de finele anului trecut, în timp ce în mediul urban creșterea a fost de numai 1% ajungându-se la un număr de peste 3,9 milioane de conexiuni.
Cum au evoluat vitezele de internet fix
88% dintre conexiunile de internet fix permiteau viteze de descărcare de cel puţin 100 Mbps la finele lunii iunie din acest an, în timp ce numărul de conexiuni ce permit viteze de descărcare de cel puțin 1 Gbps a depășit 1,5 milioane, reprezentând 25% din totalul conexiunilor de internet fix, arată datele autorității.
Spre comparație, la finele anului trecut 85% din totalul celor 6,1 milioane de conexiuni de internet fix permiteau viteze de descărcare de cel puţin 100 Mbps.
Schimbări în cotele de piață: Orange a pierdut clienți în mediul rural, în timp ce Vodafone în mediul urban
Datele oficiale arată că deși numărul total de conexiuni și vitezele de internet fix au crescut în primele șase luni din acest an, Orange (împreună cu fosta rețea a Telekom Fix) a pierdut clienți în mediul rural, în timp ce în mediul urban Vodafone (împreună cu fosta rețea a UPC) a raportat mai puțini clienți comparativ cu finele anului trecut.
În mediul rural, cele peste 2,3 milioane de conexiuni erau împărțite astfel în primele șase luni din 2022:
- RCS&RDS: Circa 1,5 milioane clienți (65%)
- Orange: Peste 519.000 clienți (22,5%)
- Vodafone: Peste 212.000 clienți (9,2%)
În mediul urban, cele peste 3,9 milioane de conexiuni de internet fix erau împărțite astfel:
- RCS&RDS: peste 2,5 milioane de conexiuni
- Orange: peste 841.000 conexiuni
- Vodafone: peste 485.000 de conexiuni
Spre comparație, la finele anului 2021, cele 2,23 milioane de conexiuni din rural se împărțeau astfel:
- RCS&RDS: 1,37 milioane clienți (61,6%)
- Orange: peste 571.000 de clienți (25,6%)
- Vodafone: peste 203.000 clienți (9,1%)
În mediul urban, cele peste 3,86 milioane de conexiuni erau împărțite astfel:
- RCS&RDS: 2,45 milioane clienți (63,5%)
- Orange: peste 819.000 de clienți (21,2%)
- Vodafone: peste 517.000 clienți (13,4%)
Datele oficiale comunicate recent de ANCOM mai arată că după primele șase luni din acest an, RCS&RDS este lider detașat la numărul de abonați TV și internet fix, în timp ce Orange are cei mai mulți abonați de telefonie și internet mobil și cele mai mari venituri din piața telecom.
Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru semestrul I 2022 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligația legală de a transmite aceste informații.
- Pentru detalii citește: Câți români sunt abonați la internet, telefonie și TV: Cum își împart piața Orange, Vodafone, RCS&RDS și Telekom Mobile
Sursa foto: Kittichai Boonpong | Dreamstime.com